Τετάρτη 31 Μαρτίου 2021

Τα διυλιστήρια της Κίνας αποτελούν μια υπαρκτική απειλή για τους περιφερειακούς ανταγωνιστές

 


Η αύξηση της ικανότητας διύλισης πετρελαίου από την Κίνα απειλεί τη βιωσιμότητα άλλων ασιατικών διυλιστηρίων, καθώς η χώρα πρόκειται να γίνει το μεγαλύτερο διυλιστήριο στον κόσμο φέτος εν μέσω της παρατεταμένης ζήτησης για καύσιμα.

Το Bloomberg αναφέρει ότι..

η ικανότητα διύλισης της χώρας έχει τριπλασιαστεί τα τελευταία 20 χρόνια και βρίσκεται σε καλό δρόμο για να ξεπεράσει την ικανότητα διύλισης των Ηνωμένων Πολιτειών φέτος καθώς περισσότερα νέα διυλιστήρια έρχονται στο διαδίκτυο.

Η Κίνα είχε 1,4 εκατομμύρια bpd σε νέα ικανότητα διύλισης υπό κατασκευή από τον Νοέμβριο του περασμένου έτους. Αυτό το ποσό, που κατανέμεται μεταξύ τεσσάρων έργων διυλιστηρίου, θα προσθέσει σε νέα χωρητικότητα πάνω από 1 εκατομμύριο bpd που έχει ήδη προστεθεί από το 2019. 

Παρά τις ανησυχίες ότι αυτή η ικανότητα θα καταλήξει να μην χρησιμοποιηθεί, ειδικά με τη ζήτηση πετρελαίου που ενδέχεται να σταματήσει να αυξάνεται στο παρατηρήσιμο μέλλον, η Κίνα πρόσφατα έδωσε το  προβάδισμα  σε ένα ακόμη έργο διύλισης: το συγκρότημα διυλιστηρίων και πετροχημικών Yulong στο Shandong, το κέντρο της ανεξάρτητης Κίνας βιομηχανία διύλισης.

Με χωρητικότητα 400.000 bpd, η εγκατάσταση Yulong θα κοστίσει περίπου 20 δισεκατομμύρια δολάρια.

Φέτος θα προστεθούν άλλα δύο έργα: ένα, το ιδιοκτησία του CNPC και το άλλο του Ομίλου Shengdong. Τα δύο έργα θα ενισχύσουν τη συνολική χωρητικότητα της Κίνας κατά άλλα 36 εκατομμύρια τόνους αργού πετρελαίου - πάνω από 700.000 βαρέλια την ημέρα με βάση έναν συντελεστή μετατροπής 7,33 βαρέλια σε έναν τόνο αργού.

Εκτός από την ανησυχία ότι μεγάλο μέρος αυτής της ικανότητας μπορεί να αποδειχθεί υπερβολικό, υπάρχει επίσης ένας πραγματικός κίνδυνος ότι η αυξημένη ικανότητα εξαγωγής πετρελαϊκών προϊόντων της Κίνας καταστέλλει τον περιφερειακό ανταγωνισμό, σημειώνει η έκθεση Bloomberg. Οι εγκαταστάσεις της Νότιας Κορέας, της Ταϊβάν και της Σιγκαπούρης αντιμετωπίζουν ήδη δυσκολίες λόγω της μείωσης της ζήτησης που σχετίζεται με την πανδημία και περισσότερα καύσιμα και άλλα παράγωγα πετρελαίου που προέρχονται από την Κίνα δεν βοηθούν. Ορισμένα διυλιστήρια στην Αυστραλία και τις Φιλιππίνες κλείνουν εντελώς καθώς δεν μπορούν να ανταγωνιστούν.


Από τον Charles Kennedy


Από το oilprice.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου