Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2020

Η κρίση των διυλιστηρίων πετρελαίου θα επιδεινωθεί αυτό το χειμώνα

 


Ήταν απλώς αναμενόμενο ότι πολλά από τα διυλιστήρια του κόσμου θα έσφιγγαν μεταξύ της χαμηλής ζήτησης για τελικά προϊόντα και των αυξανόμενων αποθεμάτων, καθώς οι κλειδαριές πανδημίας συνεχίζουν να καταπνίγουν τη δραστηριότητα. Αλλά ο θερμός Δεκέμβριος που αναμένεται φέτος απειλεί επίσης τη ζήτηση τελικών προϊόντων. Και είναι πιθανό ότι πολλά από τα παλαιότερα, μικρά διυλιστήρια δεν..

θα επιβιώσουν καθόλου.

Σύμφωνα με το HIS Markit, έντεκα διυλιστήρια των ΗΠΑ έχουν προγραμματιστεί να κλείσουν.

Το μεγαλύτερο διυλιστήριο στις Ηνωμένες Πολιτείες, το Royal Dutch Shell's Convent, το διυλιστήριο της Λουιζιάνας έχει κλείσει αφού δεν μπόρεσε να βρει έναν ενδιαφερόμενο αγοραστή. Ωστόσο, η ολλανδική εταιρεία πετρελαίου κλείνει έξι ακόμη διυλιστήρια σύμφωνα με το Reuters, επειδή δεν μπορεί να πουλήσει ούτε αυτά τα διυλιστήρια.

Στη συνέχεια, το μεγαλύτερο διυλιστήριο των ΗΠΑ, το Marathon Petroleum, πρόκειται να κλείσει πολλά διυλιστήρια, όπως το Gallup, το New Mexico, το διυλιστήριο και το διυλιστήριό του στο Martinez της Καλιφόρνια.

Η Eneos Corp της Ιαπωνίας έκλεισε επίσης το διυλιστήριο της στην Οζάκα, αλλά ο πραγματικός πόνος είναι στην Αυστραλία.

Η BP ανακοίνωσε στα τέλη Οκτωβρίου ότι έκλεισε το 65χρονο διυλιστήριο Kwinana στο Περθ, επειδή ήταν απλώς «πλέον οικονομικά βιώσιμο». Αντ 'αυτού, το διυλιστήριο θα μετατραπεί σε τερματικό εισαγωγής. Μετά από αυτό το κλείσιμο, η BP έχει μόνο τρία διυλιστήρια στην Αυστραλία.

Η PBF Energy έκλεισε τα 85.000 bpd του διυλιστηρίου Paulsboro, NJ. Το Phillips 66 έκλεισε το διυλιστήριο της Συμμαχίας κατά τη διάρκεια του Τυφώνα Sally, αλλά το άφησε κλειστό ενώ περιμένει καλύτερες μέρες.

Άλλα διυλιστήρια που δεν κλείνουν απλώς επεκτείνουν τη συντήρηση ή προωθούν τη συντήρηση.

Το Caltex της Αυστραλίας είναι ένα πρωταρχικό παράδειγμα αυτού, όταν στις αρχές Απριλίου παρουσίασε και επέκτεινε τη συντήρηση στο μοναδικό διυλιστήριο της, Lytton. Ο Caltex είπε αόριστα ότι θα επανεκκινήσει το διυλιστήριο όταν οι συνθήκες ανακάμψουν.

Συνολικά, ο Wood Mackenzie είπε ότι σχεδόν το 10% των διυλιστηρίων υψηλού κόστους της Ευρώπης, που κατέχουν 1,4 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, ήταν σε σοβαρή απειλή κλεισίματος τα επόμενα τρία χρόνια.

Καμία από αυτές τις εξελίξεις δεν ήταν καλό για τα διυλιστήρια πετρελαίου, τα οποία έφεραν τα μικρά κοτόπουλα της βιομηχανίας πετρελαίου προειδοποιώντας για τη μόνιμη απώλεια ζήτησης.

Ενώ αυτό μπορεί να προχωρήσει πολύ, πιο νηφάλιοι αναλυτές ζητούν από την Κίνα να ξεπεράσει τις Ηνωμένες Πολιτείες ως το μεγαλύτερο διυλιστήριο στον κόσμο. Γιατί;

Για αρχάριους, η ζήτηση της Ασίας για προϊόντα πετρελαίου δεν έχει δει τόσο απώλεια ζήτησης όσο οι αντίστοιχες χώρες της Αμερικής και της Ευρώπης, οι οποίες εξακολουθούν να βρίσκονται στη μέση σημαντικών διακοπών λειτουργίας που καταπνίγουν τη δραστηριότητα. Αυτό, σε συνδυασμό με τις φθηνές αγορές αργού πετρελαίου της Κίνας, έχει ορισμένους αναλυτές να αναμένουν αλλαγή της φρουράς, για παράδειγμα, με την Κίνα να προσπερνά σύντομα τις Ηνωμένες Πολιτείες ως το μεγαλύτερο διυλιστήριο πετρελαίου στον κόσμο.

Και δεν βοηθάει πολλά από τα διυλιστήρια της Κίνας να είναι μεγάλα και νέα, σε σύγκριση με πολλά παλαιότερα διυλιστήρια, όπως το διυλιστήριο πετρελαίου Shell της Pulau Bukom στη Σιγκαπούρη, το οποίο η εταιρεία είπε ότι θα μειώσει τη χωρητικότητα κατά το ήμισυ, σε μόλις 250.000 bpd .

Η συνολική χωρητικότητα διυλιστηρίου της Shell έχει μειωθεί κατά περισσότερο από μισό εκατομμύριο βαρέλια παγκοσμίως τους τελευταίους μήνες, φαινομενικά καθώς επιδιώκει να περιορίσει τις εκπομπές. Αλλά η πραγματικότητα είναι ότι οι καιροί είναι δύσκολες, και η ζήτηση για βενζίνη και καύσιμα αεριωθούμενου αέρα εξαφανίζεται εν μέσω της πανδημίας.

Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, συνολικά περισσότερα από 1,7 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως ικανότητας διύλισης στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ιαπωνία, την Αυστραλία και άλλα είτε έχουν αποσυρθεί είτε πρόκειται να αποσυρθούν φέτος και το επόμενο. Εν τω μεταξύ, η Κίνα, η Ινδία και η Μέση Ανατολή σχεδιάζουν προσθήκες διυλιστηρίων ύψους 2,2 εκατομμυρίων βαρελιών την ημέρα - λαμπερά νέα διυλιστήρια που είναι μεγαλύτερα και πολύ πιο αποτελεσματικά.

Η S&P Global Platts ανταποκρίνεται στις εκτιμήσεις του IEA, δηλώνοντας ότι 1,69 εκατομμύρια bpd χωρητικότητας διύλισης είναι είτε εκτός σύνδεσης τώρα είτε θα είναι εκτός σύνδεσης σύντομα λόγω της υποτονικής ζήτησης.

Το σοκ στις ικανότητες διυλιστηρίων σε όλο τον κόσμο οδήγησε ορισμένους να ανησυχούν για τον εφοδιασμό. Σύμφωνα με την S&P Platts, ωστόσο, η ζήτηση πετρελαίου δεν θα επιστρέψει στα επίπεδα του 2019 έως το 2022. Όποτε η ανάκαμψη, είναι απίθανο να είναι το σοκ που ήταν η απώλεια ζήτησης. Αυτό θα δώσει στις εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου χρόνο να ταιριάξουν τη χωρητικότητα με τη ζήτηση, καθώς ο κόσμος ζητά πιο εξευγενισμένα προϊόντα.


Από τη Julianne Geiger για το Oilprice.com

Από το oilprice.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου