Τα διυλιστήρια σε όλο τον κόσμο επηρεάστηκαν σοβαρά από το COVID-19, το οποίο κατέστρεψε τη ζήτηση, μείωσε τις δραστηριότητες σε πολλά διυλιστήρια και ακόμη και τους ανάγκασε να αναστείλει τις εργασίες. Παρά τις δυσμενείς συνθήκες κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2020, οι διυλιστές επανέρχονται στο φυσιολογικό με το φαινομενικά βελτιωμένο..
σενάριο της αγοράς, λέει η GlobalData, μια κορυφαία εταιρεία δεδομένων και ανάλυσης.Στις αρχές του 2020, αρκετά διυλιστήρια αναγκάστηκαν να μειώσουν τις κεφαλαιουχικές δαπάνες (capex) για να περάσουν από την κρίση. Αυτό οδήγησε σε αναβολή ή επαναπρογραμματισμό των προγραμματισμένων δραστηριοτήτων συντήρησης σε πολλά διυλιστήρια σε διάφορες περιοχές. Οι κλειδαριές που επιβλήθηκαν σε πολλές χώρες είχαν επίσης ως αποτέλεσμα την έλλειψη εφοδιασμού ανταλλακτικών και συμβασιούχων εργαζομένων, εμποδίζοντας τους χειριστές διυλιστηρίων να συνεχίσουν τις εργασίες συντήρησης σύμφωνα με τα αρχικά χρονοδιαγράμματα.
Ο Haseeb Ahmed, αναλυτής πετρελαίου και φυσικού αερίου στο GlobalData, σχολιάζει: «Καθώς οι εταιρείες μειώνουν το κόστος για να παραμείνουν στη ζωή εν μέσω πτώσης των εσόδων, είναι απρόθυμες να εισάγουν πρόσθετο κεφάλαιο στα προγράμματα συντήρησης. Αρκετά διυλιστήρια έχουν ωθήσει τις δραστηριότητες συντήρησης στο 2021, καθώς επανεκτιμούν τα επιχειρηματικά τους χαρτοφυλάκια. Για παράδειγμα, η Milazzo Refinery και η Eni έχουν αναβάλει τις δραστηριότητες συντήρησης στα αντίστοιχα διυλιστήρια τους στο Q2 2021. "
Πολλά διυλιστήρια ανέστειλαν τα προγράμματα συντήρησης στα Q1, Q2 ή στα τέλη του 2021. Η ασφάλεια των εργαζομένων υπήρξε ένα από τα βασικά προβλήματα για τα διυλιστήρια να καθυστερήσουν τη συντήρηση. Τα διυλιστήρια που βρίσκονται στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη έχουν επηρεαστεί περισσότερο, καθώς η πανδημία ήταν ευρέως διαδεδομένη σε αυτές τις περιοχές κατά το αρχικό στάδιο. Ωστόσο, πολλά από αυτά τα διυλιστήρια έχουν αρχίσει τη συντήρηση και λαμβάνουν επαρκή προληπτικά μέτρα - αν και με καθυστερήσεις. Ενώ τα διυλιστήρια σε ολόκληρη την Ασία έχουν ξεκινήσει τις δραστηριότητες συντήρησής τους, τα διυλιστήρια που βρίσκονται στην Ωκεανία ή στη Μέση Ανατολή δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει.
Ο Ahmed συνεχίζει: «Οι συνέπειες των καθυστερημένων δραστηριοτήτων συντήρησης, όπως η μείωση των διυλιστηρίων και η απώλεια συμβάσεων προμήθειας, έχουν επιβραδύνει αρκετούς φορείς εκμετάλλευσης διυλιστηρίων. Παρόλο που οι δραστηριότητες συντήρησης επιστρέφουν σε πολλές περιοχές μετά από ένα κενό, είναι απίθανο τα διυλιστήρια να μπορούν να καλύψουν τα αρχικά τους προγράμματα.
«Ενώ οι χειριστές προσαρμόζονται στον νέο κανόνα των διυλιστηρίων λειτουργίας, η σταδιακή βελτίωση της παγκόσμιας οικονομίας παρέχει μια ελπίδα για να λειτουργούν τα διυλιστήρια στο μέγιστο δυναμικό τους και να καλύπτουν το χαμένο έδαφος».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου