Παρασκευή, 29 Μαΐου 2020

Αποθήκευση πετρελαίου σε πλοία: Τι μέλλει γενέσθαι

Από το naftikachronika.gr
Σύμφωνα με την Alphatanker, «προσωρινό stop» έχει λάβει η φρενίτιδα παροπλισμών VLCCs για αποθηκευτικούς λόγους, καθώς, σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες, σημαντική μείωση σημειώθηκε στις συμφωνίες ναύλωσης για αποθήκευση πετρελαίου.

Στην ανάλυση της Alphatanker σχετικά με τις προοπτικές των τιμών πετρελαίου, εκτιμάται ότι το contango (όταν η spot τιμή ενός εμπορεύματος..
για άμεση παράδοση είναι χαμηλότερη από αυτή για μελλοντική παράδοση) έχει μειωθεί το τελευταίο διάστημα, καθώς, μετά τα πολύ χαμηλά επίπεδα τιμών των περασμένων εβδομάδων, η προσδοκώμενη επανεκκίνηση της παγκόσμιας ζήτησης αναμένεται να δώσει ώθηση στις υφιστάμενες τιμές του μαύρου χρυσού.

Αν και ο παροπλισμένος στόλος δεν αναμένεται να αυξηθεί μακροπρόθεσμα, με βάση τις ναυλώσεις του περασμένου Απριλίου, η πλωτή αποθήκευση πετρελαίου θα αυξηθεί βραχυπρόθεσμα. Οι συμφωνίες αυτές έγιναν με βάση τα οικονομικά δεδομένα του Απριλίου, τα οποία δεν επηρεάζονται από την υφιστάμενη οικονομική ύφεση του Μαΐου. Επιπλέον, παρά την ελεγχόμενη αύξηση της ζήτησης πετρελαίου, η προσφορά συνεχίζει να υπερβαίνει τη ζήτηση τη δεδομένη στιγμή. Με τον ελεύθερο αποθηκευτικό χώρο στην ξηρά να λιγοστεύει, ο παροπλισμός καθίσταται αναγκαίος βραχυπρόθεσμα.

Δεδομένων όλων των παραπάνω, η Alphatanker υποστηρίζει ότι η διαδικασία μείωσης των παροπλισμένων πλοίων για την αποθήκευση πετρελαίου δεν θα είναι άμεση και θα πραγματοποιηθεί σε διάστημα 6-9 μηνών από τον Ιούνιο.

Τέλος, η εταιρεία εκτιμά ότι η ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στην αγορά των clean products πετρελαίου θα δώσει ώθηση στους ναύλους των tankers καθαρού φορτίου. Από την άλλη, η ζήτηση για τα crude oil tankers αναμένεται να παραμείνει χαμηλή, με τα διυλιστήρια να μειώνουν τα αποθέματά τους και με τους ναύλους να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου