Από το energypress.gr
Η κατάσταση στην αμερικανική αγορά πετρελαίου δείχνει να βαδίζει ολοταχώς προς το "σημείο μηδέν", όταν δηλαδή οι αποθήκες θα γεμίσουν και η παραγωγή δεν θα έχει που να διοχετευθεί με αποτέλεσμα τιμές κοντά στο μηδέν ή ακόμα και κάτω από αυτό.
Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα..
πληροφορίες, η υπερπαραγωγή αυτή τη στιγμή παγκοσμίως είναι της τάξης των 15 εκατ. βαρελιών/ημέρα και η Vitol, ο ΙΕΑ και η Goldman Sachs υπολογίζουν τώρα ότι θα φτάσει σύντομα τα 20 εκατ. βαρέλια, όσο δηλαδή είναι η παραγωγή της Σ. Αραβίας και της Ρωσίας μαζί.
Την ίδια στιγμή, η Σ. Αραβία αυξάνει τη δική της παραγωγή κατά 2-3 εκατ. βαρέλια στοχεύοντας σαφώς τους αμερικανικούς παραγωγούς που είναι και οι πιο ευάλωτοι σε όρους κόστους παραγωγής και χρέους.
Αυτό που θα πρέπει να θυμάται κανείς είναι ότι η παραγωγή πετρελαίου δεν μπορεί να αυξομειωθεί σημαντικά σε καμία χώρα εν μια νυκτί, σε αντίθεση με ότι λέμε συχνά για το "άνοιγμα της κάνουλας". Χρειάζεται πάντα χρόνος και η αμερικανική αγορά δεν διαθέτει αυτή τη στιγμή καθόλου χρόνο αν κρίνουμε από το ρυθμό με τον οποίο γεμίζουν οι αποθήκες.
Συγκεκριμένα, αυτή τη στιγμή εκτιμάται ότι το 50% της αποθηκευτικής ισχύος έχει γεμίσει και το υπόλοιπο αντιστοιχεί σε 135 εκατ. βαρέλια. Όπως είναι φυσικό, υπάρχει αυτή τη στιγμή τεράστια πίεση να βρεθεί λύση. Χαρακτηριστικό είναι μια μεγάλη εταιρεία αγωγών, η Plains All American Pipeline, ζήτησε από τους παραγωγούς πρώτον να περιορίσουν εθελοντικά την παραγωγή τους και δεύτερον να σταματήσουν να "παρκάρουν" αργό μέσα στον αγωγό εαν δεν έχουν αποδεικτικό αγοράς από κάποιον πελάτη ή κάποιο συγκεκριμένο προορισμό αποθήκευσης.
Όσον αφορά τις τιμές, νωρίτερα αυτό το μήνα ο οίκος εμπορίας Mercuria Energy Group υπέβαλε προσφορά με αρνητικό πρόσημο για την ποικιλία Wyoming Asphalt Sour, η οποία χρησιμοποιείται για την παραγωγή ασφάλτου.
Παράλληλα, το Zero Hedge αναφέρει ότι τα βλέμματα είναι στραμμένα στις χρεοκοπίες των παραγωγών που αναμένονται μαζικά το επόμενο διάστημα. Όμως, για να μεταφραστούν σε μείωση της παραγωγής θα πρέπει να περάσουν μήνες, ενώ το θέμα της αποθήκευσης αφορά πολύ πιο βραχυπρόθεσμη περίοδο.
Για το λόγο αυτό, φαίνεται πιθανό να υπάρξει κάποιου είδους πολιτική παρέμβαση και ο Ράιαν Σίτον, ένας από τους ρυθμιστές στην κρίσιμη αγορά του Τέξας θεωρεί ότι πρέπει να γίνει μια συμφωνία περιορισμού της τοπικής παραγωγής σε συνάρτηση και με τον ΟΠΕΚ.
Ένα ακόμη στοιχείο με έντονο ενδιαφέρον είναι ότι οι έμποροι πετρελαίου στρέφονται στη λύση της αποθήκευσης σε τάνκερς προκειμένου να κάνουν contango και να πουλήσουν αργότερα το πετρέλαιο σε υψηλότερες τιμές, αποκομίζοντας υψηλά κέρδη.
Το γεγονός αυτό έχει αυξήσει τους ναύλους τις τελευταίες ημέρες, ιδίως για τα VLCC σε μεγάλη διάρκεια έως 12 μηνών και η ναυτιλιακή International Seaways εκτιμά ότι η συνολική ποσότητα σε πλωτά μέσα ενδέχεται να ξεπεράσει τα 100 εκατ. βαρέλια αν συνεχιστεί η κατάσταση.
Πρόσφατα, ο COO της ναυτιλιακής ΤΕΝ, Γιώργος Σαρόγλου ανέφερε ότι οι χαμηλές τιμές του αργού ενίσχυσαν τις τάσεις αποθήκευσης για μελλοντική χρήση με αποτέλεσμα οι ναύλοι να χτυπήσουν ξανά ιστορικά υψηλά, παρά την αρχική μείωση της ζήτησης αργού που καταγράφηκε ως αποτέλεσμα της επιδημίας
Η κατάσταση στην αμερικανική αγορά πετρελαίου δείχνει να βαδίζει ολοταχώς προς το "σημείο μηδέν", όταν δηλαδή οι αποθήκες θα γεμίσουν και η παραγωγή δεν θα έχει που να διοχετευθεί με αποτέλεσμα τιμές κοντά στο μηδέν ή ακόμα και κάτω από αυτό.
Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα..
πληροφορίες, η υπερπαραγωγή αυτή τη στιγμή παγκοσμίως είναι της τάξης των 15 εκατ. βαρελιών/ημέρα και η Vitol, ο ΙΕΑ και η Goldman Sachs υπολογίζουν τώρα ότι θα φτάσει σύντομα τα 20 εκατ. βαρέλια, όσο δηλαδή είναι η παραγωγή της Σ. Αραβίας και της Ρωσίας μαζί.
Την ίδια στιγμή, η Σ. Αραβία αυξάνει τη δική της παραγωγή κατά 2-3 εκατ. βαρέλια στοχεύοντας σαφώς τους αμερικανικούς παραγωγούς που είναι και οι πιο ευάλωτοι σε όρους κόστους παραγωγής και χρέους.
Αυτό που θα πρέπει να θυμάται κανείς είναι ότι η παραγωγή πετρελαίου δεν μπορεί να αυξομειωθεί σημαντικά σε καμία χώρα εν μια νυκτί, σε αντίθεση με ότι λέμε συχνά για το "άνοιγμα της κάνουλας". Χρειάζεται πάντα χρόνος και η αμερικανική αγορά δεν διαθέτει αυτή τη στιγμή καθόλου χρόνο αν κρίνουμε από το ρυθμό με τον οποίο γεμίζουν οι αποθήκες.
Συγκεκριμένα, αυτή τη στιγμή εκτιμάται ότι το 50% της αποθηκευτικής ισχύος έχει γεμίσει και το υπόλοιπο αντιστοιχεί σε 135 εκατ. βαρέλια. Όπως είναι φυσικό, υπάρχει αυτή τη στιγμή τεράστια πίεση να βρεθεί λύση. Χαρακτηριστικό είναι μια μεγάλη εταιρεία αγωγών, η Plains All American Pipeline, ζήτησε από τους παραγωγούς πρώτον να περιορίσουν εθελοντικά την παραγωγή τους και δεύτερον να σταματήσουν να "παρκάρουν" αργό μέσα στον αγωγό εαν δεν έχουν αποδεικτικό αγοράς από κάποιον πελάτη ή κάποιο συγκεκριμένο προορισμό αποθήκευσης.
Όσον αφορά τις τιμές, νωρίτερα αυτό το μήνα ο οίκος εμπορίας Mercuria Energy Group υπέβαλε προσφορά με αρνητικό πρόσημο για την ποικιλία Wyoming Asphalt Sour, η οποία χρησιμοποιείται για την παραγωγή ασφάλτου.
Παράλληλα, το Zero Hedge αναφέρει ότι τα βλέμματα είναι στραμμένα στις χρεοκοπίες των παραγωγών που αναμένονται μαζικά το επόμενο διάστημα. Όμως, για να μεταφραστούν σε μείωση της παραγωγής θα πρέπει να περάσουν μήνες, ενώ το θέμα της αποθήκευσης αφορά πολύ πιο βραχυπρόθεσμη περίοδο.
Για το λόγο αυτό, φαίνεται πιθανό να υπάρξει κάποιου είδους πολιτική παρέμβαση και ο Ράιαν Σίτον, ένας από τους ρυθμιστές στην κρίσιμη αγορά του Τέξας θεωρεί ότι πρέπει να γίνει μια συμφωνία περιορισμού της τοπικής παραγωγής σε συνάρτηση και με τον ΟΠΕΚ.
Ένα ακόμη στοιχείο με έντονο ενδιαφέρον είναι ότι οι έμποροι πετρελαίου στρέφονται στη λύση της αποθήκευσης σε τάνκερς προκειμένου να κάνουν contango και να πουλήσουν αργότερα το πετρέλαιο σε υψηλότερες τιμές, αποκομίζοντας υψηλά κέρδη.
Το γεγονός αυτό έχει αυξήσει τους ναύλους τις τελευταίες ημέρες, ιδίως για τα VLCC σε μεγάλη διάρκεια έως 12 μηνών και η ναυτιλιακή International Seaways εκτιμά ότι η συνολική ποσότητα σε πλωτά μέσα ενδέχεται να ξεπεράσει τα 100 εκατ. βαρέλια αν συνεχιστεί η κατάσταση.
Πρόσφατα, ο COO της ναυτιλιακής ΤΕΝ, Γιώργος Σαρόγλου ανέφερε ότι οι χαμηλές τιμές του αργού ενίσχυσαν τις τάσεις αποθήκευσης για μελλοντική χρήση με αποτέλεσμα οι ναύλοι να χτυπήσουν ξανά ιστορικά υψηλά, παρά την αρχική μείωση της ζήτησης αργού που καταγράφηκε ως αποτέλεσμα της επιδημίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου