Από το newmoney.gr
Την διακυβερνητική συμφωνία για τον διασυνδετικό αγωγό φυσικού αερίου Ελλάδας-Βουλγαρίας (IGB) θα υπογράψουν αύριο ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης με την ομόλογό του υπουργό Ενέργειας της Βουλγαρίας Temenuzhka Petkova.
Όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Περιβάλλοντος ο κ. Χατζηδάκης αναχωρεί σήμερα το βράδυ για τη Σόφια, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Ενέργειας κ. Γεράσιμο Θωμά. To πρωί της Πέμπτης ο υπουργός ΠΕΝ θα έχει..
διμερή συνάντηση με την Βουλγάρα ομόλογό του κ. Petkova και στη συνέχεια θα ακολουθήσει η τελετή υπογραφής.
Ο αγωγός, μήκους 182 χιλιομέτρων θα ξεκινά από την Κομοτηνή και θα καταλήγει στην Stara Zagora της Βουλγαρίας. Θα διασυνδέεται με τον αγωγό φυσικού αερίου ΤΑΡ, που πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία το 2020, με το εθνικό σύστημα φυσικού αερίου (ΕΣΦΑ) και μελλοντικά με τον πλωτό σταθμό Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην Αλεξανδρούπολη. Έτσι θα παρέχει στη Βουλγαρία αρχικά και στην ευρύτερη περιοχή στη συνέχεια, πρόσβαση σε αέριο από την Κασπία αλλά και σε Υγροποιημένο Αέριο. Για τους λόγους αυτούς θεωρείται έργο υψηλής γεωπολιτικής σημασίας και κλειδί για την ανάδειξη της Ελλάδας σε περιφερειακό κόμβο φυσικού αερίου.
Ο προϋπολογισμός του αγωγού είναι 240 εκατ. ευρώ, σημαντικό μέρος των οποίων θα προέλθει από Κοινοτικά κονδύλια. Την μελέτη, κατασκευή και τη λειτουργία του Έργου έχει αναλάβει η Εταιρεία ICGB. Μέτοχοι της ICGB AD είναι η Βουλγαρική κρατική Εταιρεία Bulgarian Energy Holding (BEH) (50%) και η ελληνική Εταιρεία ΥΑΦΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝ (50%), στην οποία συμμετέχουν ισομερώς η ΔΕΠΑ και η ιταλική EDISON. Η αρχική μεταφορική ικανότητα θα είναι 3 δισ. κυβικά μέτρα αερίου το χρόνο με δυνατότητα επαύξησης στα 5 δισ.
Σημειώνεται ότι το πράσινο φως για την υπογραφή των συμφωνιών άναψε μετά από διαβουλεύσεις με τη βουλγαρική πλευρά που είχαν ο κ. Χατζηδάκης και η διοίκηση της ΔΕΠΑ στο περιθώριο της ΔΕΘ. Μάλιστα η πρώτη διακρατική συμφωνία για τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό υπεγράφη 10 χρόνια πριν, το 2009, όταν ο κ. Χατζηδάκης ήταν και πάλι υπουργός Ενέργειας. Εκτιμάται ότι ο αγωγός θα τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2021.
Την διακυβερνητική συμφωνία για τον διασυνδετικό αγωγό φυσικού αερίου Ελλάδας-Βουλγαρίας (IGB) θα υπογράψουν αύριο ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης με την ομόλογό του υπουργό Ενέργειας της Βουλγαρίας Temenuzhka Petkova.
Όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Περιβάλλοντος ο κ. Χατζηδάκης αναχωρεί σήμερα το βράδυ για τη Σόφια, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Ενέργειας κ. Γεράσιμο Θωμά. To πρωί της Πέμπτης ο υπουργός ΠΕΝ θα έχει..
διμερή συνάντηση με την Βουλγάρα ομόλογό του κ. Petkova και στη συνέχεια θα ακολουθήσει η τελετή υπογραφής.
Ο αγωγός, μήκους 182 χιλιομέτρων θα ξεκινά από την Κομοτηνή και θα καταλήγει στην Stara Zagora της Βουλγαρίας. Θα διασυνδέεται με τον αγωγό φυσικού αερίου ΤΑΡ, που πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία το 2020, με το εθνικό σύστημα φυσικού αερίου (ΕΣΦΑ) και μελλοντικά με τον πλωτό σταθμό Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην Αλεξανδρούπολη. Έτσι θα παρέχει στη Βουλγαρία αρχικά και στην ευρύτερη περιοχή στη συνέχεια, πρόσβαση σε αέριο από την Κασπία αλλά και σε Υγροποιημένο Αέριο. Για τους λόγους αυτούς θεωρείται έργο υψηλής γεωπολιτικής σημασίας και κλειδί για την ανάδειξη της Ελλάδας σε περιφερειακό κόμβο φυσικού αερίου.
Ο προϋπολογισμός του αγωγού είναι 240 εκατ. ευρώ, σημαντικό μέρος των οποίων θα προέλθει από Κοινοτικά κονδύλια. Την μελέτη, κατασκευή και τη λειτουργία του Έργου έχει αναλάβει η Εταιρεία ICGB. Μέτοχοι της ICGB AD είναι η Βουλγαρική κρατική Εταιρεία Bulgarian Energy Holding (BEH) (50%) και η ελληνική Εταιρεία ΥΑΦΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝ (50%), στην οποία συμμετέχουν ισομερώς η ΔΕΠΑ και η ιταλική EDISON. Η αρχική μεταφορική ικανότητα θα είναι 3 δισ. κυβικά μέτρα αερίου το χρόνο με δυνατότητα επαύξησης στα 5 δισ.
Σημειώνεται ότι το πράσινο φως για την υπογραφή των συμφωνιών άναψε μετά από διαβουλεύσεις με τη βουλγαρική πλευρά που είχαν ο κ. Χατζηδάκης και η διοίκηση της ΔΕΠΑ στο περιθώριο της ΔΕΘ. Μάλιστα η πρώτη διακρατική συμφωνία για τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό υπεγράφη 10 χρόνια πριν, το 2009, όταν ο κ. Χατζηδάκης ήταν και πάλι υπουργός Ενέργειας. Εκτιμάται ότι ο αγωγός θα τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2021.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου