Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2019

Η Ζήτηση Αργού Ακολουθεί την Τροχιά Ανάπτυξης της Παγκόσμιας Οικονομίας - Θα Επιβραθυνθεί στις Αρχές του 2020 για να Ανακάμψει Αργότερα

Από το energia.gr
Η παγκόσμια ζήτηση αργού πετρελαίου αναμένεται να μειωθεί στις αρχές του 2020, πρoτού ανακάμψει καθ 'όλη τη διάρκεια του έτους, σύμφωνα με έκθεση της ανεξάρτητης εταιρείας οικονομικών ερευνών Capital Economics του Λονδίνου, που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη. «Η υποτονική παγκόσμια οικονομική δραστηριότητα θα επηρεάσει τη ζήτηση πετρελαίου το επόμενο έτος» ανέφερε η Καρολάιν Μπέιν, επικεφαλής..
οικονομολόγος του Capital Economics, στην έκθεση με τίτλο "H παγκόσμια ζήτηση αργού πετρελαίου θα καμφθεί στις αρχές του 2020".

«Τούτου λεχθέντος, αναμένουμε ότι ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ θα επιταχυνθεί σταδιακά στη διάρκεια του επομένου έτους, 2020, και πως οι νέοι κανόνες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO 2020) θα ενισχύσουν τη ζήτηση αργού από τον ναυτιλιακό τομέα», πρόσθεσε η ίδια. Η εταιρεία ερευνών προβλέπει, επίσης, ότι η παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου θα αυξηθεί κατά 1,1 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα (bpd) το 2020, από περίπου 800.000 bpd το 2019, γεγονός που θα προσφέρει μια κάποια στήριξη στις τιμές του αργού πετρελαίου. Έως στιγμής φέτος, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου παρέμεινε ασθενική, σύμφωνα με την έκθεση.

«Η επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης του παγκόσμιου εμπορίου αποτελεί βασικό παράγοντα που επηρεάζει τη ζήτηση πετρελαίου φέτος», δήλωσε η κα. Μπέιν η οποία πρόσθεσε: «Σε αντίθεση με ορισμένους σχολιαστές, δεν αποδίδουμε την επιβράδυνση του εμπορίου, άμεσα, στην εμπορική διαμάχη ΗΠΑ-Κίνας». Η παγκόσμια αύξηση της ζήτησης πετρελαίου κινήθηκε λίγο πάνω από το 0,5%, τόσο το πρώτο, όσο και στο δεύτερο τρίμηνο του 2019, σε σύγκριση με τις αντίστοιχες περιόδους του περασμένου έτους, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, όπως αναφέρεται στην έκθεση, στην οποία τονίζεται ότι πρόκειται για τους χαμηλότερους ρυθμούς αύξησης από το τέταρτο τρίμηνο του 2011.

«Η περιφερειακή κατανομή δείχνει ότι το μεγαλύτερο μέρος της εξασθένησης εντοπίζεται στις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ, αλλά κυρίως στην Ευρώπη, γεγονός που συνάδει με την επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης του ΑΕΠ τους. Η πρόβλεψή μας, ότι η οικονομική ανάπτυξη στην Ε.Ε, θα σταθεροποιηθεί σε χαμηλά επίπεδα κατά το 2020, δεν προοιωνίζεται ευοίωνες εξελίξεις για τις εισαγωγές αργού πετρελαίου», υποστηρίζει η κα. Μπέιν.

Η ζήτηση πετρελαίου επιβραδύνθηκε στις ΗΠΑ και επιταχύνθηκε στην Κίνα

Ο μεγαλύτερος καταναλωτής πετρελαίου, παγκοσμίως, οι ΗΠΑ, κατέγραψε σημαντική επιβράδυνση της αύξησης της ζήτησης πετρελαίου, το τρέχον έτος, αλλά απέφυγε, τουλάχιστον, μια συρρίκνωση, τονίζεται στην ίδια έκθεση. «Φαίνεται ότι η επιβράδυνση του ρυθμού δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας στις ΗΠΑ (αφού η πλειονότητα των Αμερικανών χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους για να πάνε στην εργασία τους) είχε επίπτωση στην αύξηση της κατανάλωσης βενζίνης και αργού πετρελαίου», δήλωσε η ερευνήτρια.

Η ζήτηση πετρελαίου στις ΗΠΑ αναμένεται να παραμείνει υποτονική, αλλά εκτιμάται ότι θα αυξηθεί σταδιακά έως το 2020, καθώς η πολιτική νομισματικής χαλάρωσης που εφαρμόζει η Fed, θα αρχίσει να έχει αντίκτυπο στην αμερικανική οικονομία, υπογραμμίζεται στην έκθεση. «Θεωρούμε ότι μια παρατεταμένη περίοδος χαλαρής νομισματικής πολιτικής, θα προλειάνει το έδαφος για μια κυκλική οικονομική ανάκαμψη κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020, κάτι που με τη σειρά του, θα πρέπει να αποφέρει την άνοδο της ζήτησης για αργό», είπε η κα. Μπέιν.
Από την άλλη πλευρά, η Κίνα απόλαυσε μια αύξηση της ζήτησης πετρελαίου το 2019, καθώς τα τελευταία στοιχεία για το εμπόριο δείχνουν ότι οι εισαγωγές πετρελαίου αυξήθηκαν κατά περίπου 10% την περίοδο Ιανουάριος-Σεπτέμβριος, τρέχοντος έτους, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2018. «Ωστόσο, εικάζουμε ότι η ευρωστία των εισαγωγών οφείλεται περισσότερο στην εν εξελίξει ενίσχυση της δυναμικότητα των διυλιστηρίων, παρά στην ισχυρή εγχώρια ζήτηση, καθαυτή», τονίζει η ερευνήτρια στην ίδια έκθεση.

«Πράγματι, οι εξαγωγές προϊόντων διΰλισης προϊόντων πετρελαίου αυξήθηκαν, επίσης, τον Σεπτέμβριο, γεγονός που υποδηλώνει ότι η εγχώρια αγορά δεν θα μπορούσε να απορροφήσει το σύνολο της παραγωγής των διυλιστηρίων». Η Capital Economics ανέφερε, τέλος, ότι η κινεζική οικονομία βρίσκεται σε τροχιά διαρθρωτικής επιβράδυνσης, γεγονός που υποδηλώνει χαμηλότερη αύξηση της κατανάλωσης πετρελαίου το 2020-21, την οποία η εκτιμά στον ετήσιο μέσον όρο του περίπου 2,2%.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου