Από το energia.gr
Η συνειδητοποίηση ότι η παρατηρούμενη τις τελευταίες εβδομάδες άνοδος των τιμών του αργού εμφανίζει σημεία κόπωσης και ότι το διεθνές περιβάλλον δεν είναι ιδιαίτερα θετικό για μία βιώσιμη ανάκαμψη που θα οδηγούσε τις τιμές σε ένα νέο υψηλό επίπεδο, λχ. άνω των $$85-$90 το βαρέλι, οδηγεί πολλούς παίκτες της διεθνούς αγοράς πετρελαίου σε στροφή ως προς τις επενδυτικές τους επιλογές.
Η ανάγνωση της διεθνούς αγοράς από..
τους εν λόγω παίκτες συνοψίζεται στο ότι δύσκολα απo ‘δώ και εμπρός θα δούμε κάποια θεαματική άνοδο της τιμής του αργού, όπως συνέβη το περασμένο έτος, καθότι τα θεμελιώδη της αγοράς δεν φαίνεται να υποστηρίζουν κάτι τέτοιο.
Μπορεί σήμερα, στις αρχές του β΄ τριμήνου του έτους, η τιμή του Brent να είναι $20 πάνω απ’ ότι ήταν στις αρχές Ιανουαρίου και οι traders των παραγώγων μέσω των hedge funds να έχουν αγοράσει 400 εκατομμύρια βαρέλια -ποσότητα που αντιστοιχεί σε παγκόσμια πετρελαϊκή ζήτηση 4 ημερών- τις τελευταίες 10 εβδομάδες, όμως εάν μιλήσει κάποιος με στελέχη εταιρειών όπως η Shell Transport and Trading, η Glencore, η Vitol ή η Trafigura, που ασχολούνται με το εμπόριο φυσικών ποσοτήτων αργού και προϊόντων, θα διαπιστώσει ότι επικρατεί μεγάλη επιφυλακτικότητα ως προς τις προοπτικές ανόδου των τιμών και την δημιουργία ενός νέου ράλι.
Πορεία της τιμής του Brent στο ICE του Λονδίνου κατά τον τελευταίο ένα μήνα
Με δεδομένο ότι μεταξύ τους οι ανωτέρω εταιρείες διακινούν ποσότητες που φθάνουν σχεδόν τα 30 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα, σε μια παγκόσμια αγορά 100 εκατ. βαρελιών ημερησίως, οι εκτιμήσεις κάθε άλλο παρά ανυπόστατες μπορούν να θεωρηθούν. Και αυτές θεωρούν ότι κατά τους επόμενους μήνες το price range θα κυμανθεί μεταξύ $65 και $75 το βαρέλι. Οι δε λόγοι για την επιφυλακτική αυτή στάση είναι ότι, παρά τις τρέχουσες κυρώσεις σε Ιράν και Βενεζουέλα, τη μείωση της παραγωγής από τον OPEC+ και την ισχυρή παγκόσμια ζήτηση (+1,4 εκατ. βαρέλια/ημέρα αύξηση y-o-y και με τη ζήτηση να διαμορφώνεται στο ιστορικά υψηλό επίπεδο των 100,6 εκατ. βαρελιών/ημέρα το 2019 σύμφωνα με τον ΙΕΑ), η αγορά παραμένει πλεονασματική σε προμήθεια χάρις στην διαρκώς αυξανόμενη παραγωγή των ΗΠΑ, αλλά και την ωρίμανση νέων μεγάλων παραγωγικών projects όπως λχ σε Κασπία (βλέπε Kashagan oil field), Βόρειο Θάλασσα, Δυτική Αφρική και Βραζιλία.
Σήμερα το πρωί τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης επί του Brent στο ICE του Λονδίνου διαπραγματεύοντο στα $69,13 το βαρέλι και στα $61,76 το βαρέλι στο NYMEX της Νέας Υόρκης, με ανοδική τάση και εγγράφοντας κέρδη 1,4 % σε σύγκριση με εχθές.
Η γενική όμως αβεβαιότητα που χαρακτηρίζει τις μακροπρόθεσμες προοπτικές της πετρελαιαγοράς, που δεν είναι άσχετες από τα σχέδια κυβερνήσεων, αλλά και διεθνών και διακρατικών οργανισμών, όπως ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών και η ΕΕ (με σημείο αναφοράς την συμφωνία των Παρισίων του 2015 - η γνωστή COP 21) για ριζική μείωση των εκπομπών του θερμοκηπίου τα επόμενα 20 και κάτι χρόνια, έχουν οδηγήσει αρκετές πετρελαϊκές εταιρίες στην αναζήτηση εναλλακτικών επενδυτικών ευκαιριών. Στις επιλογές αυτές, όπως αναδεικνύονται βάσει ποιοτικής έρευνας που έχει διεξάγει το energia.gr σε περιφερειακή βάση, περιλαμβάνονται κατά σειρά προτεραιότητας το φυσικό αέριο, η προμήθεια και εμπορία ηλεκτρισμού, τα υγρά βιοκαύσιμα, οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), η ηλεκτροκίνηση, η αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας σε μπαταρίες, η ενεργειακή αποδοτικότητα και συμβουλευτικές υπηρεσίες στον τομέα διαχείρισης ενέργειας για μεγάλες εταιρείες και κοινότητες.
Σύμφωνα με παράγοντες της διεθνούς πετρελαιαγοράς, σήμερα περίπου το ένα πέμπτο του όγκου των πωλήσεων, κατά μέσο όρο, των διεθνών πετρελαϊκών ομίλων αντιστοιχεί σε δραστηριότητες άσχετες με το πετρέλαιο που περιλαμβάνουν το LNG, τα βιοκαύσιμα, τον ηλεκτρισμό και την αποθήκευση ενέργειας σε μπαταρίες.
Κορυφαία κοινή επιλογή πολλών πετρελαϊκών εταιρειών εμφανίζεται τελευταία ο κλάδος του υγροποιημένου φυσικού αερίου, του LNG, οι προοπτικές του οποίου σε μακροχρόνια βάση εμφανίζονται ιδιαίτερα θετικές, με την παγκόσμια αγορά να εκτιμάται ότι θα διπλασιαστεί σε μέγεθος στα 900 δισ. κυβικά μέτρα (bcm) ανά έτος μέχρι το 2040. Καθώς νέοι μεγάλοι αγοραστές, κυρίως από τη ΝΑ Ασία, αναμένεται να εισέλθουν στην αγορά και ενώ η Ευρώπη, της οποίας μειώνεται τάχιστα η εγχώρια παραγωγή, αναμένεται να εισάγει αρκετά περισσότερο LNG μέσα στα επόμενα χρόνια, εξελισσόμενη σταδιακά σε σημαντικό balancing market σε διεθνές επίπεδο. Παράλληλα, εκτιμάται ότι θα ενισχυθεί περαιτέρω ο ρόλος της Ευρώπης στο gas-on -gas competition, μεταξύ αερίου που διανέμεται μέσω αγωγών και LNG, αξιοποιώντας τη σημαντική τεχνογνωσία που έχουν αναπτύξει την τελευταία δεκαετία πολλές ευρωπαϊκές χώρες μέσω των gas trading hubs που έχουν δημιουργήσει και λειτουργούν με μεγάλη επιτυχία. Κάτι που επιτρέπει την πιο ενεργή συμμετοχή ευρωπαϊκών εταιρειών σε επίπεδο price making. Προς το παρόν, όμως, η παγκόσμιος αγορά LNG αντιμετωπίζει προβλήματα, σε μεσοπρόθεσμη βάση, αφού παρατηρείται υπερπροσφορά λόγω πλεονάζουσας παραγωγής ως αποτέλεσμα πολλών νέων μονάδων παραγωγής που ξεκίνησαν τη λειτουργία τους σε ΗΠΑ και Αυστραλία τους τελευταίους 18 μήνες.
Η συνειδητοποίηση ότι η παρατηρούμενη τις τελευταίες εβδομάδες άνοδος των τιμών του αργού εμφανίζει σημεία κόπωσης και ότι το διεθνές περιβάλλον δεν είναι ιδιαίτερα θετικό για μία βιώσιμη ανάκαμψη που θα οδηγούσε τις τιμές σε ένα νέο υψηλό επίπεδο, λχ. άνω των $$85-$90 το βαρέλι, οδηγεί πολλούς παίκτες της διεθνούς αγοράς πετρελαίου σε στροφή ως προς τις επενδυτικές τους επιλογές.
Η ανάγνωση της διεθνούς αγοράς από..
τους εν λόγω παίκτες συνοψίζεται στο ότι δύσκολα απo ‘δώ και εμπρός θα δούμε κάποια θεαματική άνοδο της τιμής του αργού, όπως συνέβη το περασμένο έτος, καθότι τα θεμελιώδη της αγοράς δεν φαίνεται να υποστηρίζουν κάτι τέτοιο.
Μπορεί σήμερα, στις αρχές του β΄ τριμήνου του έτους, η τιμή του Brent να είναι $20 πάνω απ’ ότι ήταν στις αρχές Ιανουαρίου και οι traders των παραγώγων μέσω των hedge funds να έχουν αγοράσει 400 εκατομμύρια βαρέλια -ποσότητα που αντιστοιχεί σε παγκόσμια πετρελαϊκή ζήτηση 4 ημερών- τις τελευταίες 10 εβδομάδες, όμως εάν μιλήσει κάποιος με στελέχη εταιρειών όπως η Shell Transport and Trading, η Glencore, η Vitol ή η Trafigura, που ασχολούνται με το εμπόριο φυσικών ποσοτήτων αργού και προϊόντων, θα διαπιστώσει ότι επικρατεί μεγάλη επιφυλακτικότητα ως προς τις προοπτικές ανόδου των τιμών και την δημιουργία ενός νέου ράλι.
Πορεία της τιμής του Brent στο ICE του Λονδίνου κατά τον τελευταίο ένα μήνα
Με δεδομένο ότι μεταξύ τους οι ανωτέρω εταιρείες διακινούν ποσότητες που φθάνουν σχεδόν τα 30 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα, σε μια παγκόσμια αγορά 100 εκατ. βαρελιών ημερησίως, οι εκτιμήσεις κάθε άλλο παρά ανυπόστατες μπορούν να θεωρηθούν. Και αυτές θεωρούν ότι κατά τους επόμενους μήνες το price range θα κυμανθεί μεταξύ $65 και $75 το βαρέλι. Οι δε λόγοι για την επιφυλακτική αυτή στάση είναι ότι, παρά τις τρέχουσες κυρώσεις σε Ιράν και Βενεζουέλα, τη μείωση της παραγωγής από τον OPEC+ και την ισχυρή παγκόσμια ζήτηση (+1,4 εκατ. βαρέλια/ημέρα αύξηση y-o-y και με τη ζήτηση να διαμορφώνεται στο ιστορικά υψηλό επίπεδο των 100,6 εκατ. βαρελιών/ημέρα το 2019 σύμφωνα με τον ΙΕΑ), η αγορά παραμένει πλεονασματική σε προμήθεια χάρις στην διαρκώς αυξανόμενη παραγωγή των ΗΠΑ, αλλά και την ωρίμανση νέων μεγάλων παραγωγικών projects όπως λχ σε Κασπία (βλέπε Kashagan oil field), Βόρειο Θάλασσα, Δυτική Αφρική και Βραζιλία.
Σήμερα το πρωί τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης επί του Brent στο ICE του Λονδίνου διαπραγματεύοντο στα $69,13 το βαρέλι και στα $61,76 το βαρέλι στο NYMEX της Νέας Υόρκης, με ανοδική τάση και εγγράφοντας κέρδη 1,4 % σε σύγκριση με εχθές.
Η γενική όμως αβεβαιότητα που χαρακτηρίζει τις μακροπρόθεσμες προοπτικές της πετρελαιαγοράς, που δεν είναι άσχετες από τα σχέδια κυβερνήσεων, αλλά και διεθνών και διακρατικών οργανισμών, όπως ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών και η ΕΕ (με σημείο αναφοράς την συμφωνία των Παρισίων του 2015 - η γνωστή COP 21) για ριζική μείωση των εκπομπών του θερμοκηπίου τα επόμενα 20 και κάτι χρόνια, έχουν οδηγήσει αρκετές πετρελαϊκές εταιρίες στην αναζήτηση εναλλακτικών επενδυτικών ευκαιριών. Στις επιλογές αυτές, όπως αναδεικνύονται βάσει ποιοτικής έρευνας που έχει διεξάγει το energia.gr σε περιφερειακή βάση, περιλαμβάνονται κατά σειρά προτεραιότητας το φυσικό αέριο, η προμήθεια και εμπορία ηλεκτρισμού, τα υγρά βιοκαύσιμα, οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), η ηλεκτροκίνηση, η αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας σε μπαταρίες, η ενεργειακή αποδοτικότητα και συμβουλευτικές υπηρεσίες στον τομέα διαχείρισης ενέργειας για μεγάλες εταιρείες και κοινότητες.
Σύμφωνα με παράγοντες της διεθνούς πετρελαιαγοράς, σήμερα περίπου το ένα πέμπτο του όγκου των πωλήσεων, κατά μέσο όρο, των διεθνών πετρελαϊκών ομίλων αντιστοιχεί σε δραστηριότητες άσχετες με το πετρέλαιο που περιλαμβάνουν το LNG, τα βιοκαύσιμα, τον ηλεκτρισμό και την αποθήκευση ενέργειας σε μπαταρίες.
Κορυφαία κοινή επιλογή πολλών πετρελαϊκών εταιρειών εμφανίζεται τελευταία ο κλάδος του υγροποιημένου φυσικού αερίου, του LNG, οι προοπτικές του οποίου σε μακροχρόνια βάση εμφανίζονται ιδιαίτερα θετικές, με την παγκόσμια αγορά να εκτιμάται ότι θα διπλασιαστεί σε μέγεθος στα 900 δισ. κυβικά μέτρα (bcm) ανά έτος μέχρι το 2040. Καθώς νέοι μεγάλοι αγοραστές, κυρίως από τη ΝΑ Ασία, αναμένεται να εισέλθουν στην αγορά και ενώ η Ευρώπη, της οποίας μειώνεται τάχιστα η εγχώρια παραγωγή, αναμένεται να εισάγει αρκετά περισσότερο LNG μέσα στα επόμενα χρόνια, εξελισσόμενη σταδιακά σε σημαντικό balancing market σε διεθνές επίπεδο. Παράλληλα, εκτιμάται ότι θα ενισχυθεί περαιτέρω ο ρόλος της Ευρώπης στο gas-on -gas competition, μεταξύ αερίου που διανέμεται μέσω αγωγών και LNG, αξιοποιώντας τη σημαντική τεχνογνωσία που έχουν αναπτύξει την τελευταία δεκαετία πολλές ευρωπαϊκές χώρες μέσω των gas trading hubs που έχουν δημιουργήσει και λειτουργούν με μεγάλη επιτυχία. Κάτι που επιτρέπει την πιο ενεργή συμμετοχή ευρωπαϊκών εταιρειών σε επίπεδο price making. Προς το παρόν, όμως, η παγκόσμιος αγορά LNG αντιμετωπίζει προβλήματα, σε μεσοπρόθεσμη βάση, αφού παρατηρείται υπερπροσφορά λόγω πλεονάζουσας παραγωγής ως αποτέλεσμα πολλών νέων μονάδων παραγωγής που ξεκίνησαν τη λειτουργία τους σε ΗΠΑ και Αυστραλία τους τελευταίους 18 μήνες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου