Από το worldenergynews.gr
Στη ΔΕΠΑ Εμπορίας, θα «κληροδοτηθούν» τα 126 εκατ. ευρώ των οφειλών της ΕΛΦΕ και όπως είναι φυσικό θα «βαρύνουν» τη διαδικασία ιδιωτικοποίησής της, αφού θα υπάρξει σχετική πρόβλεψη στον ισολογισμό της.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Δημήτρης Τζώρτζης, μιλώντας στο 4ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, αποκάλυψε ότι η ΔΕΠΑ εξετάζει το ενδεχόμενο της αναγκαστικής διαχείρισης σε βάρος των ΕΛΦΕ, αλλά όπως είπε «χρειάζεται προσοχή γιατί υπάρχουν ευθύνες».
Ο κ. Τζώρτζης ανέφερε ότι ..
η εταιρία έχει κάνει τα απαραίτητα νομικά βήματα, αλλά υπάρχουν ασφαλιστικά μέτρα που εμποδίζουν τη διακοπή της παροχής αερίου ή οποιαδήποτε άλλη κίνηση.
«Συζητάμε την αναγκαστική διαχείριση που είναι το τελευταίο μέτρο που μας μένει» κατέληξε.
Σε ότι αφορά τη διαδικασία διαχωρισμού της ΔΕΠΑ ο κ. Τζώρτζης υπογράμμισε ότι την προσεχή Πέμπτη 7 Μαρτίου θα ψηφιστεί από τη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο και έτσι έως τις 7 Ιουνίου θα πρέπει να υπάρχουν δυο εταιρίες, η ΔΕΠΑ Εμπορίας που θα έχει το trading, την προμήθεια και την χονδρική φυσικού αερίου και θα ενσωματώσει την ΕΠΑ, και η ΔΕΠΑ Υποδομών δεν θα πρέπει να έχει εμπορική λειτουργία.
Η ΔΕΠΑ έχει αναθέσει ήδη σε εξωτερικό σύμβουλο την εκπόνηση του business plan των δυο εταιριών.
Βρισκόμαστε σε μια εποχή που το LNG κυριαρχεί και δίνει άλλες δυνατότητες.
Είναι η πρώτη φορά σε τόσο μεγάλη διάσταση που οι τιμές των hub LNG είναι μικρότερες ακόμη και από το αέριο αγωγού.
Ο κ. Τζώρτζης υπογράμμισε ότι η ΔΕΠΑ λειτουργεί ήδη σε μια πλήρως απελευθερωμένη αγορά και ανέφερε ότι ήδη και στις τρεις πύλες εισόδου φυσικού αερίου δραστηριοποιούνται ιδιώτες.
Συγκεκριμένα στο Σιδηρόκαστρο, δραστηριοποιούνται 5 ή 6 χρήστες, στους Κήπους του Έβρου 2 με προοπτική να αυξηθούν, και 3 επιπλέον της ΔΕΠΑ στη Ρεβυθούσα.
Επέκταση στην ιταλική αγορά αερίου
Πρόσθεσε μάλιστα ότι το παιχνίδι θα ανοίξει κι άλλο με τη λειτουργία του TAP και γι’ αυτό το λόγο η ΔΕΠΑ ανοίγεται ήδη στο εξωτερικό δραστηριοποιούμενη στη Βουλγαρία, ενώ εξετάζει και την προοπτική της Ιταλίας.
Περιέγραψε τη στρατηγική της ΔΕΠΑ σε τρία επίπεδα και συγκεκριμένα:
• Να διατηρήσει το μερίδιο αγοράς της και να ανοιχτεί στο εξωτερικό.
• Να δραστηριοποιηθεί σε περιοχές της Ελλάδας που δεν υπάρχει φυσικό αέριο (small scale LNG σε Κρήτη, Ρόδο και σε άλλες περιοχές όπου αργούν οι υποδομές)
• Να προχωρήσει στο μέλλον που είναι το υδρογόνο, το carbon capture και η επαναχρησιμοποίηση.
Αναφερόμενος την εταιρία Ποσειδών στην οποία μετέχει 50% η ΔΕΠΑ και 50% η ιταλική Edison (θυγατρική της EDF), υπογράμμισε ότι έχει χαρακτηριστεί ως project company για το έργο του East Med και έχει «τρέξει» το πρώιμο στάδιο των μελετών που δείχνουν ότι το έργο είναι βιώσιμο.
Η εταιρία έχει λάβει 34,5 εκατ. ευρώ από την ΕΕ για την εκπόνηση της τελικής μελέτης βιωσιμότητας, η οποία θα πρέπει να χρηματοδοτηθεί με επιπλέον 34,5 εκατ. ευρώ από τους σημερινούς μετόχους ή όποιο άλλο σχήμα δημιουργηθεί για το έργο.
Σύντομα αναμένεται η τετραμερής διακυβερνητική συμφωνία για τον East Med.
Για τον αγωγό IGB είπε ότι έχει προχωρήσει πάρα πολύ και τον Μάιο θα μπει ο πρώτος σωλήνας.
Για το FSRU της Αλεξανδρούπολης είπε ότι είναι μακρόπνοη επένδυση, ότι οι τιμές του υγροποιημένου αερίου αυτή τη στιγμή είναι κατάλληλες, καθώς και ότι η Ελλάδα έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα αφού απαγορεύεται η διέλευση πλοίων LNG από το Βόσπορο με αποτέλεσμα η Ρεβυθούσα και το FSRU της Αλεξανδρούπολης να είναι οι μόνοι δρόμοι που μπορεί να δώσουν διαφοροποιημένες πηγές προς το Βορά.
Στη ΔΕΠΑ Εμπορίας, θα «κληροδοτηθούν» τα 126 εκατ. ευρώ των οφειλών της ΕΛΦΕ και όπως είναι φυσικό θα «βαρύνουν» τη διαδικασία ιδιωτικοποίησής της, αφού θα υπάρξει σχετική πρόβλεψη στον ισολογισμό της.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Δημήτρης Τζώρτζης, μιλώντας στο 4ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, αποκάλυψε ότι η ΔΕΠΑ εξετάζει το ενδεχόμενο της αναγκαστικής διαχείρισης σε βάρος των ΕΛΦΕ, αλλά όπως είπε «χρειάζεται προσοχή γιατί υπάρχουν ευθύνες».
Ο κ. Τζώρτζης ανέφερε ότι ..
η εταιρία έχει κάνει τα απαραίτητα νομικά βήματα, αλλά υπάρχουν ασφαλιστικά μέτρα που εμποδίζουν τη διακοπή της παροχής αερίου ή οποιαδήποτε άλλη κίνηση.
«Συζητάμε την αναγκαστική διαχείριση που είναι το τελευταίο μέτρο που μας μένει» κατέληξε.
Σε ότι αφορά τη διαδικασία διαχωρισμού της ΔΕΠΑ ο κ. Τζώρτζης υπογράμμισε ότι την προσεχή Πέμπτη 7 Μαρτίου θα ψηφιστεί από τη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο και έτσι έως τις 7 Ιουνίου θα πρέπει να υπάρχουν δυο εταιρίες, η ΔΕΠΑ Εμπορίας που θα έχει το trading, την προμήθεια και την χονδρική φυσικού αερίου και θα ενσωματώσει την ΕΠΑ, και η ΔΕΠΑ Υποδομών δεν θα πρέπει να έχει εμπορική λειτουργία.
Η ΔΕΠΑ έχει αναθέσει ήδη σε εξωτερικό σύμβουλο την εκπόνηση του business plan των δυο εταιριών.
Βρισκόμαστε σε μια εποχή που το LNG κυριαρχεί και δίνει άλλες δυνατότητες.
Είναι η πρώτη φορά σε τόσο μεγάλη διάσταση που οι τιμές των hub LNG είναι μικρότερες ακόμη και από το αέριο αγωγού.
Ο κ. Τζώρτζης υπογράμμισε ότι η ΔΕΠΑ λειτουργεί ήδη σε μια πλήρως απελευθερωμένη αγορά και ανέφερε ότι ήδη και στις τρεις πύλες εισόδου φυσικού αερίου δραστηριοποιούνται ιδιώτες.
Συγκεκριμένα στο Σιδηρόκαστρο, δραστηριοποιούνται 5 ή 6 χρήστες, στους Κήπους του Έβρου 2 με προοπτική να αυξηθούν, και 3 επιπλέον της ΔΕΠΑ στη Ρεβυθούσα.
Επέκταση στην ιταλική αγορά αερίου
Πρόσθεσε μάλιστα ότι το παιχνίδι θα ανοίξει κι άλλο με τη λειτουργία του TAP και γι’ αυτό το λόγο η ΔΕΠΑ ανοίγεται ήδη στο εξωτερικό δραστηριοποιούμενη στη Βουλγαρία, ενώ εξετάζει και την προοπτική της Ιταλίας.
Περιέγραψε τη στρατηγική της ΔΕΠΑ σε τρία επίπεδα και συγκεκριμένα:
• Να διατηρήσει το μερίδιο αγοράς της και να ανοιχτεί στο εξωτερικό.
• Να δραστηριοποιηθεί σε περιοχές της Ελλάδας που δεν υπάρχει φυσικό αέριο (small scale LNG σε Κρήτη, Ρόδο και σε άλλες περιοχές όπου αργούν οι υποδομές)
• Να προχωρήσει στο μέλλον που είναι το υδρογόνο, το carbon capture και η επαναχρησιμοποίηση.
Αναφερόμενος την εταιρία Ποσειδών στην οποία μετέχει 50% η ΔΕΠΑ και 50% η ιταλική Edison (θυγατρική της EDF), υπογράμμισε ότι έχει χαρακτηριστεί ως project company για το έργο του East Med και έχει «τρέξει» το πρώιμο στάδιο των μελετών που δείχνουν ότι το έργο είναι βιώσιμο.
Η εταιρία έχει λάβει 34,5 εκατ. ευρώ από την ΕΕ για την εκπόνηση της τελικής μελέτης βιωσιμότητας, η οποία θα πρέπει να χρηματοδοτηθεί με επιπλέον 34,5 εκατ. ευρώ από τους σημερινούς μετόχους ή όποιο άλλο σχήμα δημιουργηθεί για το έργο.
Σύντομα αναμένεται η τετραμερής διακυβερνητική συμφωνία για τον East Med.
Για τον αγωγό IGB είπε ότι έχει προχωρήσει πάρα πολύ και τον Μάιο θα μπει ο πρώτος σωλήνας.
Για το FSRU της Αλεξανδρούπολης είπε ότι είναι μακρόπνοη επένδυση, ότι οι τιμές του υγροποιημένου αερίου αυτή τη στιγμή είναι κατάλληλες, καθώς και ότι η Ελλάδα έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα αφού απαγορεύεται η διέλευση πλοίων LNG από το Βόσπορο με αποτέλεσμα η Ρεβυθούσα και το FSRU της Αλεξανδρούπολης να είναι οι μόνοι δρόμοι που μπορεί να δώσουν διαφοροποιημένες πηγές προς το Βορά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου