Από το energia.gr
Η Κίνα θα συνεχίσει να είναι και το 2019 η αγορά με τη μεγαλύτερη ζήτηση για LNG στον κόσμο. Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση του εξειδικευμένου ενεργειακού ιστότοπου oilprice.com, η ιλιγγιώδης ανοδική τάση της ζήτησης για υγροποιημένο φυσικό αέριο, που είχε παρατηρηθεί τα τελευταία δύο χρόνια στην Κίνα, αναμένεται να επιβραδυνθεί φέτος
Ο λόγος είναι ότι η ασιατική οικονομική υπερδύναμη είναι αποφασισμένη να αποφύγει σοβαρές ελλείψεις αερίου ενισχύοντας τη σύνδεση..
των αγωγών, κατασκευάζοντας περισσότερους τερματικούς σταθμούς αποθήκευσης και εισαγωγής LNG και αυξάνοντας την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Βεβαίως, όπως τονίζεται στην ανάλυση, η ζήτηση LNG στην Κίνα θα εξακολουθήσει να αυξάνεται, με ρυθμούς, όμως, χαμηλότερους σε σχέση με το 2017 και το 2018.
Κατά τη χειμερινή περίοδο 2017/2018, η Κίνα αγόρασε φορτία στην αγορά spot για να αντιμετωπίσει τη ραγδαία αυξανόμενη ζήτηση φυσικού αερίου λόγω των εξαιρετικά χαμηλών θερμοκρασιών, δίνοντας ώθηση στην αγορά LNG, η οποία εθεωρείτο ότι βρισκόταν στα πρόθυρα της υπερπροσφοράς μόλις πριν από ένα χρόνο.
Η επίσημη κινεζική πολιτική μετάβασης από τον άνθρακα στο φυσικό αέριο για τα εκατομμύρια των νοικοκυριών της χώρας είχε ως παρενέργεια να παρατηρηθούν σοβαρές ελλείψεις αερίου πέρυσι τον χειμώνα, αυξάνοντας τις εγχώριες τιμές του κινεζικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε επίπεδα άνω των 20 δολ. ΗΠΑ / mmBtu και ωθώντας ανοδικά τις τιμές LNG στην Ασία.
Για τον εφετινό χειμώνα, οι αρχές της Κίνας έχουν αποφασισθεί να αποφύγουν μια άλλη κρίση στον εφοδιασμό της εγχώριας αγοράς με φυσικό αέριο. Επίσης, όπως επισημαίνει το oilprice.com, διαχειρίζονται τις προμήθειες πολύ καλύτερα σε σχέση με τον περασμένο το χειμώνα: η εσωτερική παραγωγή φυσικού αερίου αυξάνεται, οι κρατικοί ενεργειακοί κολοσσοί ενισχύουν τις υποδομές των αγωγών φυσικού αερίου και τη συνδεσιμότητα και η ενεργειακή μετάβαση από τον άνθρακα στο αέριο είναι πιο μετρημένος και λελογισμένος, καθώς λαμβάνει υπόψη τις προσδοκίες της ζήτησης.
Εξάλλου, οι ασιατικές τιμές spot για το LNG μειώθηκαν την περασμένη εβδομάδα για πέμπτη συνεχή εβδομάδα αυτό το χειμώνα,, εν μέσω υψηλών θερμοκρασιών και άφθονης προσφοράς. Οι μεγάλοι αγοραστές της Ασίας - ειδικά η Κίνα - είχαν αποθηκεύσει φυσικό αέριο πολύ πριν τη χειμερινή περίοδο. Οι ηπιότερες καιρικές συνθήκες σε ορισμένες περιοχές της Ασίας και τα υψηλά αποθέματα σημαίνουν ότι δεν υπάρχει μεγάλη επιθυμία για αγορά φορτίων στην αγορά spot.
Η βελτιωμένη συνδεσιμότητα αγωγών και οι αυξημένες δυνατότητες αποθήκευσης αναμένεται να εξαλείψουν ορισμένα σημεία συμφόρησης σε ολόκληρη την Κίνα και να αντιμετωπίσουν επιτυχώς τις εποχικές ελλείψεις ζήτησης φέτος, σύμφωνα με την S & P Global Platts Analytics.
Το 2018, οι εισαγωγές φυσικού αερίου της Κίνας - συμπεριλαμβανομένων των εισαγωγών μέσω αγωγών και υγροποιημένου φυσικού αερίου - αυξήθηκαν κατά σχεδόν 32% από το 2017, φτάνοντας τα 90,39 εκατ. τόνους, εδραιώνοντας, έτσι, τη θέση της Κίνας ως του μεγαλύτερου εισαγωγέα καυσίμων στον κόσμο.
Η Κίνα έγινε ο κορυφαίος εισαγωγέας φυσικού αερίου στον κόσμο τον περασμένο Οκτώβριο, ξεπερνώντας την Ιαπωνία, η οποία, σημειωτέον, εισάγει όλο το φυσικό αέριο της ως LNG.
Όπως παρατηρεί στην ανάλυσή της η Platts Analytics, η Κίνα - που είναι σήμερα ο δεύτερος μεγαλύτερος εισαγωγέας LNG παγκοσμίως πίσω από την Ιαπωνία - αναμένεται να ξεπεράσει την Ιαπωνία ως παγκόσμιο εισαγωγέα LNG μέχρι το 2022, καθώς η Κίνα θα συνεχίσει να έχει τη μεγαλύτερη επίδραση στην παγκόσμια αύξηση της ζήτησης υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Ωστόσο, η συνολική ζήτηση φυσικού αερίου της Κίνας αναμένεται να αυξηθεί κατά 11,4% το 2019 σε σχέση με το 2018, ρυθμός μικρότερος σε σχέση με αυτόν των προηγούμενων ετών, σύμφωνα με αναλυτές του μεγαλύτερου παραγωγού πετρελαίου και φυσικού αερίου της χώρας, της κρατικής China National Petroleum Corporation (CNPC).
Περισσότερο από τα μισά από τα 308 bcm ζήτησης φυσικού αερίου που αναμένονται για την Κίνα εφέτος προβλέπεται να καλυφθούν από την εγχώρια παραγωγή, η οποία εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 6% σε ετήσια βάση, ανερχόμενη στα 171 bcm, σύμφωνα με τους αναλυτές της CNPC.
Το 2018, η παραγωγή φυσικού αερίου της Κίνας αυξήθηκε κατά 7,5% σε ετήσια βάση, ενώ το Δεκέμβριο αυξήθηκε κατά 10% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2017, σύμφωνα με στοιχεία του Εθνικού Γραφείου Στατιστικής της Κίνας που δημοσιεύθηκαν την περασμένη εβδομάδα.
Όπως εκτιμά το oilprice.com, η αυξανόμενη εγχώρια παραγωγή και η βελτιωμένη υποδομή στον τομέα των αγωγών θα βοηθήσουν σίγουρα την Κίνα να υπολογίσει τις ροές φυσικού αερίου ώστε να μπορέσει να αποφύγει εφέτος τις σοβαρές ελλείψεις φυσικού αερίου που παρατηρήθηκαν τον περασμένο χειμώνα, ωστόσο η αύξηση της ζήτησης LNG στην αγορά της χώρας, αν και με βραδύτερο ρυθμό, εξακολουθεί να αποτελεί τη βασική κινητήρια δύναμη της παγκόσμιας αύξησης της ζήτησης του προϊόντος.
Μάλιστα, επικαλείται ανάλυση της Wood Mackenzie, στο πλαίσιο των προβλέψεών της για την παγκόσμια αγορά LNG το 2019, που εξέδωσε στις αρχές του έτους η ενεργειακή συμβουλευτική και στην οποία τονίζεται ότι: "Η επιβράδυνση της οικονομίας, μια πιο μελετημένη προσέγγιση στην μετάβαση από τον άνθρακα στο φυσικό αέριο και η αύξηση της διαθεσιμότητας των εγχώριων υποδομών θα σημάνουν ότι η ζήτηση LNG θα επιβραδυνθεί το 2019, σε σχέση με την αύξηση ύψους 40-45% που παρατηρήσαμε το 2017 και το 2018". Πάντως, η ανάλυση της
Wood Mackenzie σημειώνει ότι η ζήτηση για LNG στην Κίνα θα εξακολουθήσει να αναπτύσσεται με ρυθμούς γύρω στο 20%, ποσοστό που αποτελεί μακράν η μεγαλύτερη πηγή αύξησης της ζήτησης του προϊόντος διεθνώς.
Η Κίνα θα συνεχίσει να είναι και το 2019 η αγορά με τη μεγαλύτερη ζήτηση για LNG στον κόσμο. Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση του εξειδικευμένου ενεργειακού ιστότοπου oilprice.com, η ιλιγγιώδης ανοδική τάση της ζήτησης για υγροποιημένο φυσικό αέριο, που είχε παρατηρηθεί τα τελευταία δύο χρόνια στην Κίνα, αναμένεται να επιβραδυνθεί φέτος
Ο λόγος είναι ότι η ασιατική οικονομική υπερδύναμη είναι αποφασισμένη να αποφύγει σοβαρές ελλείψεις αερίου ενισχύοντας τη σύνδεση..
των αγωγών, κατασκευάζοντας περισσότερους τερματικούς σταθμούς αποθήκευσης και εισαγωγής LNG και αυξάνοντας την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Βεβαίως, όπως τονίζεται στην ανάλυση, η ζήτηση LNG στην Κίνα θα εξακολουθήσει να αυξάνεται, με ρυθμούς, όμως, χαμηλότερους σε σχέση με το 2017 και το 2018.
Κατά τη χειμερινή περίοδο 2017/2018, η Κίνα αγόρασε φορτία στην αγορά spot για να αντιμετωπίσει τη ραγδαία αυξανόμενη ζήτηση φυσικού αερίου λόγω των εξαιρετικά χαμηλών θερμοκρασιών, δίνοντας ώθηση στην αγορά LNG, η οποία εθεωρείτο ότι βρισκόταν στα πρόθυρα της υπερπροσφοράς μόλις πριν από ένα χρόνο.
Η επίσημη κινεζική πολιτική μετάβασης από τον άνθρακα στο φυσικό αέριο για τα εκατομμύρια των νοικοκυριών της χώρας είχε ως παρενέργεια να παρατηρηθούν σοβαρές ελλείψεις αερίου πέρυσι τον χειμώνα, αυξάνοντας τις εγχώριες τιμές του κινεζικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε επίπεδα άνω των 20 δολ. ΗΠΑ / mmBtu και ωθώντας ανοδικά τις τιμές LNG στην Ασία.
Για τον εφετινό χειμώνα, οι αρχές της Κίνας έχουν αποφασισθεί να αποφύγουν μια άλλη κρίση στον εφοδιασμό της εγχώριας αγοράς με φυσικό αέριο. Επίσης, όπως επισημαίνει το oilprice.com, διαχειρίζονται τις προμήθειες πολύ καλύτερα σε σχέση με τον περασμένο το χειμώνα: η εσωτερική παραγωγή φυσικού αερίου αυξάνεται, οι κρατικοί ενεργειακοί κολοσσοί ενισχύουν τις υποδομές των αγωγών φυσικού αερίου και τη συνδεσιμότητα και η ενεργειακή μετάβαση από τον άνθρακα στο αέριο είναι πιο μετρημένος και λελογισμένος, καθώς λαμβάνει υπόψη τις προσδοκίες της ζήτησης.
Εξάλλου, οι ασιατικές τιμές spot για το LNG μειώθηκαν την περασμένη εβδομάδα για πέμπτη συνεχή εβδομάδα αυτό το χειμώνα,, εν μέσω υψηλών θερμοκρασιών και άφθονης προσφοράς. Οι μεγάλοι αγοραστές της Ασίας - ειδικά η Κίνα - είχαν αποθηκεύσει φυσικό αέριο πολύ πριν τη χειμερινή περίοδο. Οι ηπιότερες καιρικές συνθήκες σε ορισμένες περιοχές της Ασίας και τα υψηλά αποθέματα σημαίνουν ότι δεν υπάρχει μεγάλη επιθυμία για αγορά φορτίων στην αγορά spot.
Η βελτιωμένη συνδεσιμότητα αγωγών και οι αυξημένες δυνατότητες αποθήκευσης αναμένεται να εξαλείψουν ορισμένα σημεία συμφόρησης σε ολόκληρη την Κίνα και να αντιμετωπίσουν επιτυχώς τις εποχικές ελλείψεις ζήτησης φέτος, σύμφωνα με την S & P Global Platts Analytics.
Το 2018, οι εισαγωγές φυσικού αερίου της Κίνας - συμπεριλαμβανομένων των εισαγωγών μέσω αγωγών και υγροποιημένου φυσικού αερίου - αυξήθηκαν κατά σχεδόν 32% από το 2017, φτάνοντας τα 90,39 εκατ. τόνους, εδραιώνοντας, έτσι, τη θέση της Κίνας ως του μεγαλύτερου εισαγωγέα καυσίμων στον κόσμο.
Η Κίνα έγινε ο κορυφαίος εισαγωγέας φυσικού αερίου στον κόσμο τον περασμένο Οκτώβριο, ξεπερνώντας την Ιαπωνία, η οποία, σημειωτέον, εισάγει όλο το φυσικό αέριο της ως LNG.
Όπως παρατηρεί στην ανάλυσή της η Platts Analytics, η Κίνα - που είναι σήμερα ο δεύτερος μεγαλύτερος εισαγωγέας LNG παγκοσμίως πίσω από την Ιαπωνία - αναμένεται να ξεπεράσει την Ιαπωνία ως παγκόσμιο εισαγωγέα LNG μέχρι το 2022, καθώς η Κίνα θα συνεχίσει να έχει τη μεγαλύτερη επίδραση στην παγκόσμια αύξηση της ζήτησης υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Ωστόσο, η συνολική ζήτηση φυσικού αερίου της Κίνας αναμένεται να αυξηθεί κατά 11,4% το 2019 σε σχέση με το 2018, ρυθμός μικρότερος σε σχέση με αυτόν των προηγούμενων ετών, σύμφωνα με αναλυτές του μεγαλύτερου παραγωγού πετρελαίου και φυσικού αερίου της χώρας, της κρατικής China National Petroleum Corporation (CNPC).
Περισσότερο από τα μισά από τα 308 bcm ζήτησης φυσικού αερίου που αναμένονται για την Κίνα εφέτος προβλέπεται να καλυφθούν από την εγχώρια παραγωγή, η οποία εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 6% σε ετήσια βάση, ανερχόμενη στα 171 bcm, σύμφωνα με τους αναλυτές της CNPC.
Το 2018, η παραγωγή φυσικού αερίου της Κίνας αυξήθηκε κατά 7,5% σε ετήσια βάση, ενώ το Δεκέμβριο αυξήθηκε κατά 10% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2017, σύμφωνα με στοιχεία του Εθνικού Γραφείου Στατιστικής της Κίνας που δημοσιεύθηκαν την περασμένη εβδομάδα.
Όπως εκτιμά το oilprice.com, η αυξανόμενη εγχώρια παραγωγή και η βελτιωμένη υποδομή στον τομέα των αγωγών θα βοηθήσουν σίγουρα την Κίνα να υπολογίσει τις ροές φυσικού αερίου ώστε να μπορέσει να αποφύγει εφέτος τις σοβαρές ελλείψεις φυσικού αερίου που παρατηρήθηκαν τον περασμένο χειμώνα, ωστόσο η αύξηση της ζήτησης LNG στην αγορά της χώρας, αν και με βραδύτερο ρυθμό, εξακολουθεί να αποτελεί τη βασική κινητήρια δύναμη της παγκόσμιας αύξησης της ζήτησης του προϊόντος.
Μάλιστα, επικαλείται ανάλυση της Wood Mackenzie, στο πλαίσιο των προβλέψεών της για την παγκόσμια αγορά LNG το 2019, που εξέδωσε στις αρχές του έτους η ενεργειακή συμβουλευτική και στην οποία τονίζεται ότι: "Η επιβράδυνση της οικονομίας, μια πιο μελετημένη προσέγγιση στην μετάβαση από τον άνθρακα στο φυσικό αέριο και η αύξηση της διαθεσιμότητας των εγχώριων υποδομών θα σημάνουν ότι η ζήτηση LNG θα επιβραδυνθεί το 2019, σε σχέση με την αύξηση ύψους 40-45% που παρατηρήσαμε το 2017 και το 2018". Πάντως, η ανάλυση της
Wood Mackenzie σημειώνει ότι η ζήτηση για LNG στην Κίνα θα εξακολουθήσει να αναπτύσσεται με ρυθμούς γύρω στο 20%, ποσοστό που αποτελεί μακράν η μεγαλύτερη πηγή αύξησης της ζήτησης του προϊόντος διεθνώς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου