Από το bankingnews.gr
Αν και δεν υπήρξε ποτέ σημαντική κινητήρια δύναμη ως προς την κατανάλωση πετρελαίου, η
Ευρώπη τους τελευταίους μήνες παρουσιάζει τάσεις έντονα μειωμένης ζήτησης, γεγονός που υποδηλώνει επιβράδυνση της οικονομίας, όπως παρατηρεί το OilPrice.
Η εντονότερη μείωση στη ζήτηση πετρελαίου καταγράφηκε στη Γερμανία.
Μειώθηκε κατά 302.000 βαρέλια ανά ημέρα..
το Δεκέμβριο του 2018 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Αυτός ήταν ο δέκατος διαδοχικός μήνας ετήσιας μείωσης της κατανάλωσης που υπερέβαινε τα 150.000 βαρέλια.
Τον Νοέμβριο, η Γερμανία φαινόταν να είναι η μόνη πηγή αδυναμίας στην Ευρώπη αλλά το φαινόμενο αυτό επεκτάθηκε σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Στη Γαλλία, η ετήσια κατανάλωση μειώθηκε κατά 124.000 ανά ημέρα, στην Ιταλία κατά 38.000 και στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά 36.000.
Συνολικά, στην Ευρώπη του ΟΟΣΑ, η ζήτηση υποχώρησε κάτω από τον εντυπωσιακό αριθμό 755.000 βαρέλια ανά ημέρα τον Δεκέμβριο του 2018.
Τα στοιχεία αυτά αποδεικνύουν ότι, η κυριότερη απειλή για την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου - και κατ΄επέκταση τις τιμές - προέρχεται από την Ευρώπη και όχι από την Κίνα.
Αλλά και η Κίνα αποτελεί πηγή εξασθένησης της ζήτησης.
Αρκετές μετρήσεις δείχνουν οικονομική επιβράδυνση, μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων και επιβράδυνση των εισαγωγών και των εξαγωγών.
Το αποτέλεσμα των εμπορικών διαπραγματεύσεων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας φαίνεται πως θα διαρκέσει πολύ για να κρίνει τη συνέχεια.
Προς το παρόν, τα στοιχεία φαίνεται να υποδηλώνουν ότι τόσο η αμερικανική όσο και η κινεζική κυβέρνηση είναι πρόθυμες να έλθουν σε μία συμφωνία.
Ωστόσο οι εκτιμήσεις για τη ζήτηση πετρελαίου το 2019 στην Κίνα είναι αυτή τη στιγμή μειωμένες ενώ πριν παρουσίαζαν εικόνα στασιμότητας.
Ο ΟΠΕΚ μείωσε την εκτίμησή του κατά 50.000 βαρέλια ανά ημέρα, ενώ η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας προέβη σε παρόμοια αναθεώρηση.
Το μεγάλο ερώτημα είναι αν αυτές οι αλλαγές μείνουν σε αυτό το επίπεδο ή ακολουθήσουν νέες μειωμένες εκτιμήσεις
Αν και δεν υπήρξε ποτέ σημαντική κινητήρια δύναμη ως προς την κατανάλωση πετρελαίου, η
Ευρώπη τους τελευταίους μήνες παρουσιάζει τάσεις έντονα μειωμένης ζήτησης, γεγονός που υποδηλώνει επιβράδυνση της οικονομίας, όπως παρατηρεί το OilPrice.
Η εντονότερη μείωση στη ζήτηση πετρελαίου καταγράφηκε στη Γερμανία.
Μειώθηκε κατά 302.000 βαρέλια ανά ημέρα..
το Δεκέμβριο του 2018 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Αυτός ήταν ο δέκατος διαδοχικός μήνας ετήσιας μείωσης της κατανάλωσης που υπερέβαινε τα 150.000 βαρέλια.
Τον Νοέμβριο, η Γερμανία φαινόταν να είναι η μόνη πηγή αδυναμίας στην Ευρώπη αλλά το φαινόμενο αυτό επεκτάθηκε σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Στη Γαλλία, η ετήσια κατανάλωση μειώθηκε κατά 124.000 ανά ημέρα, στην Ιταλία κατά 38.000 και στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά 36.000.
Συνολικά, στην Ευρώπη του ΟΟΣΑ, η ζήτηση υποχώρησε κάτω από τον εντυπωσιακό αριθμό 755.000 βαρέλια ανά ημέρα τον Δεκέμβριο του 2018.
Τα στοιχεία αυτά αποδεικνύουν ότι, η κυριότερη απειλή για την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου - και κατ΄επέκταση τις τιμές - προέρχεται από την Ευρώπη και όχι από την Κίνα.
Αλλά και η Κίνα αποτελεί πηγή εξασθένησης της ζήτησης.
Αρκετές μετρήσεις δείχνουν οικονομική επιβράδυνση, μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων και επιβράδυνση των εισαγωγών και των εξαγωγών.
Το αποτέλεσμα των εμπορικών διαπραγματεύσεων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας φαίνεται πως θα διαρκέσει πολύ για να κρίνει τη συνέχεια.
Προς το παρόν, τα στοιχεία φαίνεται να υποδηλώνουν ότι τόσο η αμερικανική όσο και η κινεζική κυβέρνηση είναι πρόθυμες να έλθουν σε μία συμφωνία.
Ωστόσο οι εκτιμήσεις για τη ζήτηση πετρελαίου το 2019 στην Κίνα είναι αυτή τη στιγμή μειωμένες ενώ πριν παρουσίαζαν εικόνα στασιμότητας.
Ο ΟΠΕΚ μείωσε την εκτίμησή του κατά 50.000 βαρέλια ανά ημέρα, ενώ η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας προέβη σε παρόμοια αναθεώρηση.
Το μεγάλο ερώτημα είναι αν αυτές οι αλλαγές μείνουν σε αυτό το επίπεδο ή ακολουθήσουν νέες μειωμένες εκτιμήσεις
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου