Από το mononews.gr
Οργώνουν με αργούς ρυθμούς τα χιλιάδες μίλια ωκεανού προς την αμερικανική ακτή του Κόλπου του Μεξικού. Καθώς το κάνουν αυτό, δώδεκα άδεια μεγάλα τάνκερ αποκαλύπτουν επίσης μερικές αλήθειες για τη σημερινή παγκόσμια αγορά πετρελαίου.
Σε κανονικές εποχές, τα πλοία θα γέμιζαν με βαρύ, υψηλής περιεκτικότητας σε θείο, πετρέλαιο από τη Μέση Ανατολή προς παράδοση σε διυλιστήρια..
σε μέρη όπως το Χιούστον ή η Νέα Ορλεάνη. Όχι πια, όμως. Κινούνται χωρίς φορτίο, μια πρακτική που οι πλοιοκτήτες κανονικά προσπαθούν να αποφεύγουν, επειδή τα πλοία κερδίζουν χρήματα με τις παραδόσεις.
Τα 12 πλοία πραγματοποιούν δρομολόγια έως και 21.000 μιλίων κατευθείαν από την Ασία και γύρω από τη Νότια Αφρική, έχοντας στις δεξαμενές τους μόνο θαλασσινό νερό για σταθερότητα, επειδή οι παραγωγοί της Μέσης Ανατολής περιορίζουν τις προμήθειες. Και πάλι όμως, οι αυξανόμενοι όγκοι ελαφρού αμερικανικού αργού πρέπει να εξαχθούν και δεν υπάρχουν αρκετά μεγάλα τάνκερ στον Ατλαντικό Ωκεανό για τη δουλειά. Έτσι, κινούνται άδεια.
«Αυτό που το προκαλεί αυτό είναι μια αμερικανική αγορά πετρελαίου που μοιάζει σχετικά πτωτική, με τις εκτιμήσεις εγχώριας παραγωγής που τείνουν υψηλότερα και τα επίμονα αποθέματα αργού πετρελαίου που έχουμε δει τις τελευταίες εβδομάδες», δήλωσε ο Warren Patterson της ING Bank NV στο Άμστερνταμ. «Ταυτόχρονα, οι περικοπές του OPEC υποστηρίζουν διεθνείς βαθμίδες όπως το Brent, δημιουργώντας ένα κίνητρο εξαγωγής».
Οι ΗΠΑ εξάγουν και εισάγουν μεγάλες ποσότητες ακατέργαστου πετρελαίου επειδή η ποικιλία που αντλούν – ειδικά οι νεότερες πηγές από σχιστολιθικούς σχηματισμούς – είναι πολύ διαφορετική από εκείνη που βρίσκεται στη Μέση Ανατολή. Τα μέλη του OPEC πιθανόν να περικόπτουν τις βαρύτερες βαθμίδες, ενώ οι αμερικανικές εξαγωγές είναι κατά κύριο λόγο ελαφρύτερες, δήλωσε ο Patterson.
Αφθονία βενζίνης
Σύμφωνα με τα στάνταρ του κλάδου, το αμερικανικό πετρέλαιο θεωρείται ελαφρύ και χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, καθιστώντας το ιδανικό για την παραγωγή βενζίνης, με αποτέλεσμα να αρχίζει να δημιουργείται αφθονία καυσίμων για αυτοκίνητα. Αντιθέτως, το αργό της Μέσης Ανατολής χρειάζεται συχνά περισσότερη επεξεργασία – αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα για τα εργοστάσια του Κόλπου του Μεξικού που σχεδιάστηκαν ειδικά για αυτόν τον σκοπό – αλλά μπορεί να έχει μικρότερη απόδοση βενζίνης.
«Εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλη ανάπτυξη από το σφιχτό πετρέλαιο των ΗΠΑ φέτος», δήλωσε ο James Davis, διευθυντής της βραχυπρόθεσμης παγκόσμιας υπηρεσίας πετρελαίου της Facts Global Energy. «Αυτό θα συνεχίσει να δίνει ώθηση στις αμερικανικές εξαγωγές».
Οι ναυλωτές ελπίζουν ότι οι αμερικανικές εξαγωγές θα βοηθήσουν την αγορά των τάνκερ να αντέξει τους περιορισμούς εφοδιασμού από τον OPEC και τους συμμάχους του, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας. Οι αναλυτές της βιομηχανίας, οι οποίοι αύξησαν τις εκτιμήσεις τους για το τι πιστεύουν ότι θα αποκομίσουν φέτος τα πλοία μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας του OPEC+ τον Δεκέμβριο, επικαλούνται την αύξηση των αμερικανικών φορτίων ως παράγοντα που συμβάλλει σε αυτό.
Συνήθως υπάρχουν τρία ή τέσσερα άδειά μεγάλα τάνκερ – VLCCs στη γλώσσα της αγοράς – τα οποία πήγαιναν άδεια στις ΗΠΑ ανά πάσα στιγμή, σύμφωνα με τους πλοιοκτήτες.
Η μετατόπιση έχει προκαλέσει επιπτώσεις στην αγορά ναυτιλίας. Τα ημερήσια κέρδη για τα VLCCs, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν δύο εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου, στη διαδρομή-σημείο αναφοράς από τη Μέση Ανατολή προς την Κίνα διπλασιάστηκαν από την περασμένη εβδομάδα στα 29.494 δολάρια, σύμφωνα με στοιχεία του Baltic Exchange.
«Μετά από μια φρενίτιδα ναυλώσεων από την ακτή του Κόλπου των ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα, η περισσότερη διαθέσιμη ποσότητα στη λεκάνη του Ατλαντικού έχει απορροφηθεί», δήλωσε ο Espen Fjermestad, αναλυτής της Fearnley Securities AS στο Όσλο. «Με τα πλοία που κινούνται στη Δύση, οι τιμές έχουν ανέβει και στην Ανατολή».
Οργώνουν με αργούς ρυθμούς τα χιλιάδες μίλια ωκεανού προς την αμερικανική ακτή του Κόλπου του Μεξικού. Καθώς το κάνουν αυτό, δώδεκα άδεια μεγάλα τάνκερ αποκαλύπτουν επίσης μερικές αλήθειες για τη σημερινή παγκόσμια αγορά πετρελαίου.
Σε κανονικές εποχές, τα πλοία θα γέμιζαν με βαρύ, υψηλής περιεκτικότητας σε θείο, πετρέλαιο από τη Μέση Ανατολή προς παράδοση σε διυλιστήρια..
σε μέρη όπως το Χιούστον ή η Νέα Ορλεάνη. Όχι πια, όμως. Κινούνται χωρίς φορτίο, μια πρακτική που οι πλοιοκτήτες κανονικά προσπαθούν να αποφεύγουν, επειδή τα πλοία κερδίζουν χρήματα με τις παραδόσεις.
Τα 12 πλοία πραγματοποιούν δρομολόγια έως και 21.000 μιλίων κατευθείαν από την Ασία και γύρω από τη Νότια Αφρική, έχοντας στις δεξαμενές τους μόνο θαλασσινό νερό για σταθερότητα, επειδή οι παραγωγοί της Μέσης Ανατολής περιορίζουν τις προμήθειες. Και πάλι όμως, οι αυξανόμενοι όγκοι ελαφρού αμερικανικού αργού πρέπει να εξαχθούν και δεν υπάρχουν αρκετά μεγάλα τάνκερ στον Ατλαντικό Ωκεανό για τη δουλειά. Έτσι, κινούνται άδεια.
«Αυτό που το προκαλεί αυτό είναι μια αμερικανική αγορά πετρελαίου που μοιάζει σχετικά πτωτική, με τις εκτιμήσεις εγχώριας παραγωγής που τείνουν υψηλότερα και τα επίμονα αποθέματα αργού πετρελαίου που έχουμε δει τις τελευταίες εβδομάδες», δήλωσε ο Warren Patterson της ING Bank NV στο Άμστερνταμ. «Ταυτόχρονα, οι περικοπές του OPEC υποστηρίζουν διεθνείς βαθμίδες όπως το Brent, δημιουργώντας ένα κίνητρο εξαγωγής».
Οι ΗΠΑ εξάγουν και εισάγουν μεγάλες ποσότητες ακατέργαστου πετρελαίου επειδή η ποικιλία που αντλούν – ειδικά οι νεότερες πηγές από σχιστολιθικούς σχηματισμούς – είναι πολύ διαφορετική από εκείνη που βρίσκεται στη Μέση Ανατολή. Τα μέλη του OPEC πιθανόν να περικόπτουν τις βαρύτερες βαθμίδες, ενώ οι αμερικανικές εξαγωγές είναι κατά κύριο λόγο ελαφρύτερες, δήλωσε ο Patterson.
Αφθονία βενζίνης
Σύμφωνα με τα στάνταρ του κλάδου, το αμερικανικό πετρέλαιο θεωρείται ελαφρύ και χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, καθιστώντας το ιδανικό για την παραγωγή βενζίνης, με αποτέλεσμα να αρχίζει να δημιουργείται αφθονία καυσίμων για αυτοκίνητα. Αντιθέτως, το αργό της Μέσης Ανατολής χρειάζεται συχνά περισσότερη επεξεργασία – αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα για τα εργοστάσια του Κόλπου του Μεξικού που σχεδιάστηκαν ειδικά για αυτόν τον σκοπό – αλλά μπορεί να έχει μικρότερη απόδοση βενζίνης.
«Εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλη ανάπτυξη από το σφιχτό πετρέλαιο των ΗΠΑ φέτος», δήλωσε ο James Davis, διευθυντής της βραχυπρόθεσμης παγκόσμιας υπηρεσίας πετρελαίου της Facts Global Energy. «Αυτό θα συνεχίσει να δίνει ώθηση στις αμερικανικές εξαγωγές».
Οι ναυλωτές ελπίζουν ότι οι αμερικανικές εξαγωγές θα βοηθήσουν την αγορά των τάνκερ να αντέξει τους περιορισμούς εφοδιασμού από τον OPEC και τους συμμάχους του, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας. Οι αναλυτές της βιομηχανίας, οι οποίοι αύξησαν τις εκτιμήσεις τους για το τι πιστεύουν ότι θα αποκομίσουν φέτος τα πλοία μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας του OPEC+ τον Δεκέμβριο, επικαλούνται την αύξηση των αμερικανικών φορτίων ως παράγοντα που συμβάλλει σε αυτό.
Συνήθως υπάρχουν τρία ή τέσσερα άδειά μεγάλα τάνκερ – VLCCs στη γλώσσα της αγοράς – τα οποία πήγαιναν άδεια στις ΗΠΑ ανά πάσα στιγμή, σύμφωνα με τους πλοιοκτήτες.
Η μετατόπιση έχει προκαλέσει επιπτώσεις στην αγορά ναυτιλίας. Τα ημερήσια κέρδη για τα VLCCs, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν δύο εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου, στη διαδρομή-σημείο αναφοράς από τη Μέση Ανατολή προς την Κίνα διπλασιάστηκαν από την περασμένη εβδομάδα στα 29.494 δολάρια, σύμφωνα με στοιχεία του Baltic Exchange.
«Μετά από μια φρενίτιδα ναυλώσεων από την ακτή του Κόλπου των ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα, η περισσότερη διαθέσιμη ποσότητα στη λεκάνη του Ατλαντικού έχει απορροφηθεί», δήλωσε ο Espen Fjermestad, αναλυτής της Fearnley Securities AS στο Όσλο. «Με τα πλοία που κινούνται στη Δύση, οι τιμές έχουν ανέβει και στην Ανατολή».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου