Από το energia.gr
Οι νέοι κανονισμοί εν γένει, η αποθείωση πιο συγκεκριμένα και η υπερπροσφορά πλοίων είναι οι κύριες προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπίσει η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία. σύμφωνα με τον Γιάννη Λύρα, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, αντιπρόεδρο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) και διευθυντή της Paralos Maritime Corporation.
Ο κ. Λύρας αναφέρει την «ανταγωνιστικότητα» ως την πρώτη και κύρια ιδιότητα που χαρακτηρίζει την ευρωπαϊκή ναυτιλία και της επιτρέπει να ελέγχει ακόμη το 40% του παγκόσμιου στόλου. Προσθέτει δε στη συνέντευξη που έδωσε στο διεθνές ναυτιλιακό περιοδικό Maritime CEO, ότι η ανταγωνιστικότητα του στόλου εξαρτάται..
σε μεγάλο βαθμό από το φορολογικό καθεστώς, στη ναυτιλία, το σύστημα φόρου χωρητικότητας. Αναφερόμενος στον στόχο της αποθείωσης των ναυτιλιακών καυσίμων, ο κ. Λύρας χαρακτηρίζει απαράδεκτο το γεγονός ότι η ναυτιλία δεν γνωρίζει ποια προϊόντα θα παρέχουν οι προμηθευτές καυσίμων από το 2020. Αυτό, επισημαίνει, δεν συμβαίνει σε άλλους τομείς και δεν γνωρίζω γιατί επιτρέπεται να λαμβάνει χώρα στον κλάδο μας. Είναι ευκολότερο να εγκαταστήσεις συστήματα καθαρισμού σε 40.000 πλοία ή σε εκατό διυλιστήρια, αναρωτιέται και συμπληρώνει : Γιατί ζητείται από τα πλοία να αποθειώνουν καύσιμα; Επίσης ο έμπειρος Έλληνας εφοπλιστής, όπως τον χαρακτηρίζει το περιοδικό, εκτιμά ότι τα scrubbers δεν «δουλεύουν» στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Τέλος, αναφερόμενος στις ναυλαγορές σημειώνει ότι ποτέ τις προηγούμενες δεκαετίες δεν παρατηρήθηκε το φαινόμενο ένας κλάδος να πηγαίνει πολύ καλά και ένας άλλος να έχει ακριβώς αντίθετη ρότα, όπως συμβαίνει τώρα με το ξηρό φορτίο και τα δεξαμενόπλοια. Επιπλέον προειδοποίησε για τον κίνδυνο της υπερπροσφοράς χωρητικότητας και «έδειξε» την ευθύνη που έχουν ως ένα βαθμό για την κατάσταση αυτή οι χώρες της Άπω Ανατολής (Κίνα, Ν. Κορέα, Ιαπωνία) που επιδοτούν τις ναυπηγικές εργασίας.
Οι νέοι κανονισμοί εν γένει, η αποθείωση πιο συγκεκριμένα και η υπερπροσφορά πλοίων είναι οι κύριες προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπίσει η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία. σύμφωνα με τον Γιάννη Λύρα, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, αντιπρόεδρο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) και διευθυντή της Paralos Maritime Corporation.
Ο κ. Λύρας αναφέρει την «ανταγωνιστικότητα» ως την πρώτη και κύρια ιδιότητα που χαρακτηρίζει την ευρωπαϊκή ναυτιλία και της επιτρέπει να ελέγχει ακόμη το 40% του παγκόσμιου στόλου. Προσθέτει δε στη συνέντευξη που έδωσε στο διεθνές ναυτιλιακό περιοδικό Maritime CEO, ότι η ανταγωνιστικότητα του στόλου εξαρτάται..
σε μεγάλο βαθμό από το φορολογικό καθεστώς, στη ναυτιλία, το σύστημα φόρου χωρητικότητας. Αναφερόμενος στον στόχο της αποθείωσης των ναυτιλιακών καυσίμων, ο κ. Λύρας χαρακτηρίζει απαράδεκτο το γεγονός ότι η ναυτιλία δεν γνωρίζει ποια προϊόντα θα παρέχουν οι προμηθευτές καυσίμων από το 2020. Αυτό, επισημαίνει, δεν συμβαίνει σε άλλους τομείς και δεν γνωρίζω γιατί επιτρέπεται να λαμβάνει χώρα στον κλάδο μας. Είναι ευκολότερο να εγκαταστήσεις συστήματα καθαρισμού σε 40.000 πλοία ή σε εκατό διυλιστήρια, αναρωτιέται και συμπληρώνει : Γιατί ζητείται από τα πλοία να αποθειώνουν καύσιμα; Επίσης ο έμπειρος Έλληνας εφοπλιστής, όπως τον χαρακτηρίζει το περιοδικό, εκτιμά ότι τα scrubbers δεν «δουλεύουν» στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Τέλος, αναφερόμενος στις ναυλαγορές σημειώνει ότι ποτέ τις προηγούμενες δεκαετίες δεν παρατηρήθηκε το φαινόμενο ένας κλάδος να πηγαίνει πολύ καλά και ένας άλλος να έχει ακριβώς αντίθετη ρότα, όπως συμβαίνει τώρα με το ξηρό φορτίο και τα δεξαμενόπλοια. Επιπλέον προειδοποίησε για τον κίνδυνο της υπερπροσφοράς χωρητικότητας και «έδειξε» την ευθύνη που έχουν ως ένα βαθμό για την κατάσταση αυτή οι χώρες της Άπω Ανατολής (Κίνα, Ν. Κορέα, Ιαπωνία) που επιδοτούν τις ναυπηγικές εργασίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου