Από το worldenergynews.gr
Η προστασία των προσωπικών δεδομένων απασχολεί πλέον και τον τομέα της ενέργειας εν όψει της ψηφιοποίησης του ηλεκτρισμού.
O νέος κανονισμός που προωθεί η Ευρώπη για την προστασία της προσωπικών δεδομένων και την ιδιωτικότητα, το ePrivacy, έχει προκαλέσει ήδη την αντίδραση των φορέων της αγοράς ηλεκτρισμού της ΕΕ, καθώς εκτιμούν ότι μπορεί να πλήξει τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα στον τομέα της καθαρής ενέργειας.
Σε επιστολή προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η βιομηχανία του κλάδου επισημαίνει ότι ..
τα προβλεπόμενα από την προτεινόμενη οδηγία καθιστούν την επεξεργασία των δεδομένων πρακτικώς αδύνατη, τουλάχιστον για τους σκοπούς των καινοτόμων ενεργειακών υπηρεσιών, καθώς σχεδόν όλα τα καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα στον ενεργειακό τομέα στηρίζονται στην επεξεργασία των δεδομένων για την κατανάλωση, τις συνθήκες και τη μέτρηση.
Την επιστολή υπογράφουν κορυφαίοι φορείς της ευρωπαϊκής βιομηχανίας ηλεκτρισμού όπως η Eurelectric, η οποία εκπροσωπεί τις μεγάλες εταιρίες ηλεκτρισμού της ΕΕ, η smartEn ( ευρωπαϊκής οργάνωσης για τις Ψηφιακές και Αποκεντρωμένες ενεργειακές λύσεις, η ESMIG, η ευρωπαϊκή οργάνωση για τις Αντλίες Θερμότητας EHPA, η ένωση για την ενέργεια από φωτοβολταϊκά SolarPower Europe και η ένωση των Ευρωπαίων Πωλητών Ενεργειακών Προϊόντων Λιανικής.
Πρέπει να σημειωθεί ότι τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα στηρίζονται στη συλλογή και την επεξεργασία στοιχείων από τις οικιακές συσκευές και τους έξυπνους μετρητές.
Συγκατάθεση των καταναλωτών
Στο πλαίσιο των προτεινόμενων κανονισμών οι καταναλωτές θα πρέπει να δίνουν εκ των προτέρων τη συγκατάθεσή τους στις εταιρίες για την επεξεργασία των στοιχείων που συλλέγονται από τον οικιακό εξοπλισμό τους και θα μπορούν να την ανακαλούν οποιαδήποτε στιγμή, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση.
«Ο Κανονισμός ePrivacy δεν είναι μόνον για τα cookies και την online διαφήμιση, αλλά θα έχει συνέπειες και στα νέα επιχειρηματικά μοντέλα στον ενεργειακό τομέα», δήλωσε στο Euractiv εκπρόσωπος της smartEN, της ευρωπαϊκής οργάνωσης για τις ψηφιακές και αποκεντρωμένες ενεργειακές λύσεις.
Οι καινοτόμες ενεργειακές υπηρεσίες στηρίζονται σε εξειδικευμένα στοιχεία.
Για παράδειγμα, τα συστήματα ενεργειακού μάνατζμεντ, οι υπηρεσίες e-mobility και οι εφαρμογές για τα έξυπνα σπίτια που βοηθούν τους καταναλωτές να εξοικονομούν χρήματα και να στηρίζουν την μετάβαση στη καθαρή ενέργεια, όλα στηρίζονται στη συλλογή στοιχείων.
Η βιομηχανία του κλάδου θεωρεί ότι ο υπό επεξεργασία κανονισμός της ΕΕ για το eΡrivacy τείνει σε ορισμένα σημεία να γίνεται τόσο υπερβολικός που φθάνει να μπλοκάρει την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, ακόμα και στην περίπτωση που ο καταναλωτής έχει δώσει τη συναίνεσή του.
Από την άλλη πλευρά, οι καταναλωτικές οργανώσεις δηλώνουν σοκαρισμένες από την αντίδραση της βιομηχανίας του κλάδου και τα αιτήματα που θέτει στο τραπέζι
Η προστασία των προσωπικών δεδομένων απασχολεί πλέον και τον τομέα της ενέργειας εν όψει της ψηφιοποίησης του ηλεκτρισμού.
O νέος κανονισμός που προωθεί η Ευρώπη για την προστασία της προσωπικών δεδομένων και την ιδιωτικότητα, το ePrivacy, έχει προκαλέσει ήδη την αντίδραση των φορέων της αγοράς ηλεκτρισμού της ΕΕ, καθώς εκτιμούν ότι μπορεί να πλήξει τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα στον τομέα της καθαρής ενέργειας.
Σε επιστολή προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η βιομηχανία του κλάδου επισημαίνει ότι ..
τα προβλεπόμενα από την προτεινόμενη οδηγία καθιστούν την επεξεργασία των δεδομένων πρακτικώς αδύνατη, τουλάχιστον για τους σκοπούς των καινοτόμων ενεργειακών υπηρεσιών, καθώς σχεδόν όλα τα καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα στον ενεργειακό τομέα στηρίζονται στην επεξεργασία των δεδομένων για την κατανάλωση, τις συνθήκες και τη μέτρηση.
Την επιστολή υπογράφουν κορυφαίοι φορείς της ευρωπαϊκής βιομηχανίας ηλεκτρισμού όπως η Eurelectric, η οποία εκπροσωπεί τις μεγάλες εταιρίες ηλεκτρισμού της ΕΕ, η smartEn ( ευρωπαϊκής οργάνωσης για τις Ψηφιακές και Αποκεντρωμένες ενεργειακές λύσεις, η ESMIG, η ευρωπαϊκή οργάνωση για τις Αντλίες Θερμότητας EHPA, η ένωση για την ενέργεια από φωτοβολταϊκά SolarPower Europe και η ένωση των Ευρωπαίων Πωλητών Ενεργειακών Προϊόντων Λιανικής.
Πρέπει να σημειωθεί ότι τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα στηρίζονται στη συλλογή και την επεξεργασία στοιχείων από τις οικιακές συσκευές και τους έξυπνους μετρητές.
Συγκατάθεση των καταναλωτών
Στο πλαίσιο των προτεινόμενων κανονισμών οι καταναλωτές θα πρέπει να δίνουν εκ των προτέρων τη συγκατάθεσή τους στις εταιρίες για την επεξεργασία των στοιχείων που συλλέγονται από τον οικιακό εξοπλισμό τους και θα μπορούν να την ανακαλούν οποιαδήποτε στιγμή, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση.
«Ο Κανονισμός ePrivacy δεν είναι μόνον για τα cookies και την online διαφήμιση, αλλά θα έχει συνέπειες και στα νέα επιχειρηματικά μοντέλα στον ενεργειακό τομέα», δήλωσε στο Euractiv εκπρόσωπος της smartEN, της ευρωπαϊκής οργάνωσης για τις ψηφιακές και αποκεντρωμένες ενεργειακές λύσεις.
Οι καινοτόμες ενεργειακές υπηρεσίες στηρίζονται σε εξειδικευμένα στοιχεία.
Για παράδειγμα, τα συστήματα ενεργειακού μάνατζμεντ, οι υπηρεσίες e-mobility και οι εφαρμογές για τα έξυπνα σπίτια που βοηθούν τους καταναλωτές να εξοικονομούν χρήματα και να στηρίζουν την μετάβαση στη καθαρή ενέργεια, όλα στηρίζονται στη συλλογή στοιχείων.
Η βιομηχανία του κλάδου θεωρεί ότι ο υπό επεξεργασία κανονισμός της ΕΕ για το eΡrivacy τείνει σε ορισμένα σημεία να γίνεται τόσο υπερβολικός που φθάνει να μπλοκάρει την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, ακόμα και στην περίπτωση που ο καταναλωτής έχει δώσει τη συναίνεσή του.
Από την άλλη πλευρά, οι καταναλωτικές οργανώσεις δηλώνουν σοκαρισμένες από την αντίδραση της βιομηχανίας του κλάδου και τα αιτήματα που θέτει στο τραπέζι
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου