Από το energypress.gr
Η κυβερνητική επιτροπή της Λιθουανίας, υπεύθυνη για την οικονομική ανάπτυξη και την ανάπτυξη των υποδομών ενέκρινε την εξαγορά ενός τερματικού LNG μετά το 2024.
Η επιτροπή σημείωσε ότι με την εξαγορά της συγκεκριμένης υποδομής, οι εισαγωγές LNG της χώρας είναι ασφαλισμένες σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, προσθέτοντας ότι αποτελεί μια οικονομικά και στρατηγικά βιώσιμη λύση..
για την χώρα ώστε να εξασφαλίσει ανταγωνιστικές τιμές φυσικού αερίου και χαμηλότερο κόστος συντήρησης τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα.
Η εν λόγω απόφαση λήφθηκε κατόπιν σχετικής οικονομικής και τεχνικής μελέτης από ανεξάρτητους διεθνείς συμβούλους όπως σημείωσε σχετικά σε ανακοίνωσή του η εταιρεία - διαχειριστής του τερματικού Klaipedos Nafta.
Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται πως έχουν αξιολογηθεί δύο κύριες εναλλακτικές λύσεις, η μακροχρόνια μίσθωση του τερματικού σταθμού μετά το 2024 και η εξαγορά του τερματικού.
Με την απόφαση για εξαγορά του τερματικού σταθμού μετά το 2024, συμφωνήθηκε επίσης η κατανομή του κόστους συντήρησης του τερματικού, επιτρέποντας τη μείωση του κόστους συντήρησης κατά 23 εκατομμύρια ευρώ από το 2019, πέφτοντας στα 43 εκατομμύρια ευρώ από τα 66 εκατ. ευρώ.
“Έχοντας κατά νου ότι μελλοντικά η Λιθουανία θα χρειαστεί μακροχρόνια εξασφάλιση στην προμήθεια LNG και παίρνοντας υπόψη τα ζητήματα της ενεργειακής ασφάλειας και των ανταγωνιστικών τιμών, κάναμε την συγκεκριμένη επιλογή, η οποία παρέχει το υψηλότερο οικονομικό αποτέλεσμα και ταυτόχρονα αποτελεί την περισσότερο βιώσιμη λύση σε βάθος χρόνου, από την στιγμή που η Λιθουανία θα αποκτήσει πρόσβαση στις διεθνείς αγορές LNG”, σχολίασε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Ενέργειας της χώρας, Zygimantas Vaiciunas.
Σύμφωνα με την μελέτη που εκπόνησε η Poyry Management Consulting, ο τερματικός σταθμός LNG στην Λιθουανία θα αποτελέσει το κύριο εργαλείο για την άσκηση πίεσης στις τιμές του φυσικού αερίου, όπως αναφέρει το LNG World News.
Σύμφωνα με τους συμβούλους, η μη διασφάλιση εισαγωγής LNG θα έχει σαν αποτέλεσμα την ανεπαρκή πίεση με όρους ανταγωνισμού, έναντι στις τιμές του ρωσικού φυσικού αερίου. Στην ανακοίνωση αναφέρεται πως ο τερματικός σταθμός LNG εξαλείφει τους κινδύνους που σχετίζονται με τις δυνατότητες της Gazprom για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στην αγορά και την υπερβολική αύξηση των τιμών εισαγωγής φυσικού αερίου για τους καταναλωτές.
Τέλος, να σημειώσουμε πως οι ειδικοί πιστεύουν πως χωρίς έναν τερματικό σταθμό, η Gazprom θα μπορούσε να αυξήσει τις τιμές εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου κατά 20%, με το ετήσιο ποσό που καταβάλλεται να υπερβαίνει τα 160 εκατομμύρια ευρώ.
Η κυβερνητική επιτροπή της Λιθουανίας, υπεύθυνη για την οικονομική ανάπτυξη και την ανάπτυξη των υποδομών ενέκρινε την εξαγορά ενός τερματικού LNG μετά το 2024.
Η επιτροπή σημείωσε ότι με την εξαγορά της συγκεκριμένης υποδομής, οι εισαγωγές LNG της χώρας είναι ασφαλισμένες σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, προσθέτοντας ότι αποτελεί μια οικονομικά και στρατηγικά βιώσιμη λύση..
για την χώρα ώστε να εξασφαλίσει ανταγωνιστικές τιμές φυσικού αερίου και χαμηλότερο κόστος συντήρησης τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα.
Η εν λόγω απόφαση λήφθηκε κατόπιν σχετικής οικονομικής και τεχνικής μελέτης από ανεξάρτητους διεθνείς συμβούλους όπως σημείωσε σχετικά σε ανακοίνωσή του η εταιρεία - διαχειριστής του τερματικού Klaipedos Nafta.
Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται πως έχουν αξιολογηθεί δύο κύριες εναλλακτικές λύσεις, η μακροχρόνια μίσθωση του τερματικού σταθμού μετά το 2024 και η εξαγορά του τερματικού.
Με την απόφαση για εξαγορά του τερματικού σταθμού μετά το 2024, συμφωνήθηκε επίσης η κατανομή του κόστους συντήρησης του τερματικού, επιτρέποντας τη μείωση του κόστους συντήρησης κατά 23 εκατομμύρια ευρώ από το 2019, πέφτοντας στα 43 εκατομμύρια ευρώ από τα 66 εκατ. ευρώ.
“Έχοντας κατά νου ότι μελλοντικά η Λιθουανία θα χρειαστεί μακροχρόνια εξασφάλιση στην προμήθεια LNG και παίρνοντας υπόψη τα ζητήματα της ενεργειακής ασφάλειας και των ανταγωνιστικών τιμών, κάναμε την συγκεκριμένη επιλογή, η οποία παρέχει το υψηλότερο οικονομικό αποτέλεσμα και ταυτόχρονα αποτελεί την περισσότερο βιώσιμη λύση σε βάθος χρόνου, από την στιγμή που η Λιθουανία θα αποκτήσει πρόσβαση στις διεθνείς αγορές LNG”, σχολίασε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Ενέργειας της χώρας, Zygimantas Vaiciunas.
Σύμφωνα με την μελέτη που εκπόνησε η Poyry Management Consulting, ο τερματικός σταθμός LNG στην Λιθουανία θα αποτελέσει το κύριο εργαλείο για την άσκηση πίεσης στις τιμές του φυσικού αερίου, όπως αναφέρει το LNG World News.
Σύμφωνα με τους συμβούλους, η μη διασφάλιση εισαγωγής LNG θα έχει σαν αποτέλεσμα την ανεπαρκή πίεση με όρους ανταγωνισμού, έναντι στις τιμές του ρωσικού φυσικού αερίου. Στην ανακοίνωση αναφέρεται πως ο τερματικός σταθμός LNG εξαλείφει τους κινδύνους που σχετίζονται με τις δυνατότητες της Gazprom για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στην αγορά και την υπερβολική αύξηση των τιμών εισαγωγής φυσικού αερίου για τους καταναλωτές.
Τέλος, να σημειώσουμε πως οι ειδικοί πιστεύουν πως χωρίς έναν τερματικό σταθμό, η Gazprom θα μπορούσε να αυξήσει τις τιμές εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου κατά 20%, με το ετήσιο ποσό που καταβάλλεται να υπερβαίνει τα 160 εκατομμύρια ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου