Από το energypress.gr
Αναποτελεσματικό θεωρεί το μέτρο της επιβολής πλαφόν στα καύσιμα η ΟΒΕ.
Όπως χαρακτηριστικά τονίζει σε σχετική ανακοίνωση:
Όπως πληροφορείται η ΟΒΕ από διάφορα δημοσιεύματα, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας σκοπεύει να εισηγηθεί στην Κυβέρνηση την επιβολή Ανώτατης Τιμής Καταναλωτή (Α.Τ.Κ.) στα καύσιμα σε ορισμένες νησιωτικές περιοχές , «λόγω κερδοσκοπίας(!)» .
Αν η Κυβέρνηση επιχειρήσει να..
βάλει πλαφόν μόνο στις τιμές των πρατηρίων χωρίς να μπει ταυτόχρονα και στα προηγούμενα στάδια διακίνησης θα συμβεί ότι είχε συμβεί και στις προηγούμενες περιπτώσεις επιβολής πλαφόν. Δηλαδή κάποια πρατήρια θα αναγκαστούν να πωλούν με μηδενικό κέρδος και κάποια με ζημίες. Είναι δε γνωστό ότι οι εταιρείες δεν έχουν ενιαία τιμή για όλα τα πρατήρια.
Η συνήθης αιτία υψηλών τιμών είναι, κατά σειρά συχνότητας, οι υψηλοί υπέρογκοι ειδικοί φόροι κατανάλωσης , οι ειδικές συνθήκες μεταφοράς των καυσίμων και τα προβλήματα βιωσιμότητας πρατηρίων σε απομακρυσμένες περιοχές.
Οι περιπτώσεις υψηλών τιμών είναι ελάχιστες και δεν επηρεάζουν τον κύριο όγκο των καταναλωτών και της κατανάλωσης. Θα πρέπει να γνωρίζει η Κυβέρνηση ότι τις τιμές Ελλάδος δεν τις καθορίζουν τα 4 με 5 πρατήρια σε απομακρυσμένες άγονες νησιωτικές περιοχές στις οποίες οι πωλήσεις στην περίοδο του χειμώνα είναι μηδενικές.
Αν τελικά η ΡΑΕ εισηγηθεί την επιβολή πλαφόν σε κάποιες περιοχές και το κάνει αποδεκτό η Κυβέρνηση τότε θα πρέπει να το επιβάλει σε όλα τα στάδια της αγοράς καυσίμων και όχι μόνο στο τελικό στάδιο που είναι τα πρατήρια. ΕΝΙΑΙΑ ΤΙΜΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ, ΤΟΥΣ ΒΕΝΖΙΝΟΠΩΛΕΣ, ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ, ΤΑ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ.
Αναποτελεσματικό θεωρεί το μέτρο της επιβολής πλαφόν στα καύσιμα η ΟΒΕ.
Όπως χαρακτηριστικά τονίζει σε σχετική ανακοίνωση:
Όπως πληροφορείται η ΟΒΕ από διάφορα δημοσιεύματα, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας σκοπεύει να εισηγηθεί στην Κυβέρνηση την επιβολή Ανώτατης Τιμής Καταναλωτή (Α.Τ.Κ.) στα καύσιμα σε ορισμένες νησιωτικές περιοχές , «λόγω κερδοσκοπίας(!)» .
Αν η Κυβέρνηση επιχειρήσει να..
βάλει πλαφόν μόνο στις τιμές των πρατηρίων χωρίς να μπει ταυτόχρονα και στα προηγούμενα στάδια διακίνησης θα συμβεί ότι είχε συμβεί και στις προηγούμενες περιπτώσεις επιβολής πλαφόν. Δηλαδή κάποια πρατήρια θα αναγκαστούν να πωλούν με μηδενικό κέρδος και κάποια με ζημίες. Είναι δε γνωστό ότι οι εταιρείες δεν έχουν ενιαία τιμή για όλα τα πρατήρια.
Η συνήθης αιτία υψηλών τιμών είναι, κατά σειρά συχνότητας, οι υψηλοί υπέρογκοι ειδικοί φόροι κατανάλωσης , οι ειδικές συνθήκες μεταφοράς των καυσίμων και τα προβλήματα βιωσιμότητας πρατηρίων σε απομακρυσμένες περιοχές.
Οι περιπτώσεις υψηλών τιμών είναι ελάχιστες και δεν επηρεάζουν τον κύριο όγκο των καταναλωτών και της κατανάλωσης. Θα πρέπει να γνωρίζει η Κυβέρνηση ότι τις τιμές Ελλάδος δεν τις καθορίζουν τα 4 με 5 πρατήρια σε απομακρυσμένες άγονες νησιωτικές περιοχές στις οποίες οι πωλήσεις στην περίοδο του χειμώνα είναι μηδενικές.
Αν τελικά η ΡΑΕ εισηγηθεί την επιβολή πλαφόν σε κάποιες περιοχές και το κάνει αποδεκτό η Κυβέρνηση τότε θα πρέπει να το επιβάλει σε όλα τα στάδια της αγοράς καυσίμων και όχι μόνο στο τελικό στάδιο που είναι τα πρατήρια. ΕΝΙΑΙΑ ΤΙΜΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ, ΤΟΥΣ ΒΕΝΖΙΝΟΠΩΛΕΣ, ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ, ΤΑ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου