Από το energypress.gr
Με αρνητικό πρόσημο μπήκε το 2018 ο κλάδος καυσίμων όπως δείχνουν τα αποτελέσματα των δύο διυλιστηριακών ομίλων που ελέγχουν και το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.
Καθοριστικός παράγοντας για τη μείωση σε σχέση με πέρυσι, στάθηκε η καταρράκωση των πωλήσεων του πετρελαίου θέρμανσης, την ίδια στιγμή που οι πωλήσεις του πετρελαίου κίνησης συνεχίζουν..
την ανοδική τους πορεία, ενώ προς τα πάνω τσίμπησε και η βενζίνη, μετά από μια παρατεταμένη περίοδο πτώσης.
Ειδικότερα σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ΕΛΠΕ που ανακοινώθηκαν χθες (1749 πρατήρια στο τέλος του πρώτου τριμήνου έναντι 1737 πρατήρια πέρυσι) οι πωλήσεις καυσίμων μειώθηκαν κατά 13% στους 826 χιλ μετρικούς τόνους. Στους επιμέρους κλάδους οι πωλήσεις του πετρελαίου θέρμανσης υποχώρησαν κατά 22%, την ίδια στιγμή που το πετρέλαιο κίνησης αυξήθηκε κατά 6% και οι βενζίνες κατά 2%. Πάντως το γεγονός ότι αυξήθηκαν οι πωλήσεις στα καύσιμα κίνησης που εμφανίζουν και μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους, βοήθησε ώστε το περιθώριο EBITDA/μετρικό τόνο να εμφανίσει έστω και μικρή βελτίωση (+1%).
Αλλά και η Motor Oil Hellas είδε τη ζήτηση για καύσιμα κίνησης και θέρμανσης να υποχωρεί σε ποσοστό 6,2%. Τα καύσιμα κίνησης για τον όμιλο κινήθηκαν σε θετικό έδαφος με αύξηση 3,8% με τις βενζίνες να αυξάνονται πάνω από 1% και το πετρέλαιο κίνησης 5,8%. Ωστόσο η πτώση κατά 22% του πετρελαίου θέρμανσης οδήγησε συνολικά την αγορά προς τα κάτω.
Να σημειωθεί τέλος ότι ένας από τους παράγοντες που επηρεάζει καθοριστικά τη διακύμανση της αγοράς είναι οι τιμές, που στο πρώτο τρίμηνο κινήθηκαν ανοδικά. Από προχθές πάντως έχει ξεκινήσει να καταγράφεται στην αγορά και στις αντλίες των πρατηρίων αποκλιμάκωση και μάλιστα σε αξιοσημείωτο ποσοστό καθώς έχουν αρχίσει να περνούν στην κατανάλωση οι μειώσεις των διεθνών τιμών.
Με αρνητικό πρόσημο μπήκε το 2018 ο κλάδος καυσίμων όπως δείχνουν τα αποτελέσματα των δύο διυλιστηριακών ομίλων που ελέγχουν και το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.
Καθοριστικός παράγοντας για τη μείωση σε σχέση με πέρυσι, στάθηκε η καταρράκωση των πωλήσεων του πετρελαίου θέρμανσης, την ίδια στιγμή που οι πωλήσεις του πετρελαίου κίνησης συνεχίζουν..
την ανοδική τους πορεία, ενώ προς τα πάνω τσίμπησε και η βενζίνη, μετά από μια παρατεταμένη περίοδο πτώσης.
Ειδικότερα σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ΕΛΠΕ που ανακοινώθηκαν χθες (1749 πρατήρια στο τέλος του πρώτου τριμήνου έναντι 1737 πρατήρια πέρυσι) οι πωλήσεις καυσίμων μειώθηκαν κατά 13% στους 826 χιλ μετρικούς τόνους. Στους επιμέρους κλάδους οι πωλήσεις του πετρελαίου θέρμανσης υποχώρησαν κατά 22%, την ίδια στιγμή που το πετρέλαιο κίνησης αυξήθηκε κατά 6% και οι βενζίνες κατά 2%. Πάντως το γεγονός ότι αυξήθηκαν οι πωλήσεις στα καύσιμα κίνησης που εμφανίζουν και μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους, βοήθησε ώστε το περιθώριο EBITDA/μετρικό τόνο να εμφανίσει έστω και μικρή βελτίωση (+1%).
Αλλά και η Motor Oil Hellas είδε τη ζήτηση για καύσιμα κίνησης και θέρμανσης να υποχωρεί σε ποσοστό 6,2%. Τα καύσιμα κίνησης για τον όμιλο κινήθηκαν σε θετικό έδαφος με αύξηση 3,8% με τις βενζίνες να αυξάνονται πάνω από 1% και το πετρέλαιο κίνησης 5,8%. Ωστόσο η πτώση κατά 22% του πετρελαίου θέρμανσης οδήγησε συνολικά την αγορά προς τα κάτω.
Να σημειωθεί τέλος ότι ένας από τους παράγοντες που επηρεάζει καθοριστικά τη διακύμανση της αγοράς είναι οι τιμές, που στο πρώτο τρίμηνο κινήθηκαν ανοδικά. Από προχθές πάντως έχει ξεκινήσει να καταγράφεται στην αγορά και στις αντλίες των πρατηρίων αποκλιμάκωση και μάλιστα σε αξιοσημείωτο ποσοστό καθώς έχουν αρχίσει να περνούν στην κατανάλωση οι μειώσεις των διεθνών τιμών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου