Από το euro2day.gr
Με τα ρεκόρ παραγωγής και εξαγωγών πετρελαιοειδών, το νοικοκύρεμα του δανεισμού και την ευελιξία στην προμήθεια αργού, ο όμιλος της Motor Oil δεν ανησυχεί από τις διεθνείς αναταραχές στις αγορές του μαύρου χρυσού καθώς και τον ανταγωνισμό στην περιοχή της Μεσογείου.
Τα παραπάνω αναδείχθηκαν .
.από την conference call του αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου Πέτρου Τζαννετάκη στους αναλυτές, με αφορμή τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του έτους. Το επίκεντρο του ενδιαφέροντός τους ήταν κατά κύριο λόγο σε ενδεχόμενες επιπτώσεις από την απόσυρση της συμφωνίας των ΗΠΑ έναντι του Ιράν, αλλά και από το νέο διυλιστήριο στη Σμύρνη της Τουρκίας που κατασκευάζει η Τupras.
Έτσι, αναφορικά με το Ιράν, ο κ. Τζαννετάκης διαβεβαίωσε ότι «δεν θα υπάρχει πρόβλημα στον εφοδιασμό. Πολύ εύκολα μπορούμε να αντικαταστήσουμε τις συγκεκριμένες ποσότητες». Μάλιστα ο ισχυρός άντρας της Motor Οil έφερε ως παράδειγμα την προμήθεια νέων ποσοτήτων που έκαναν τα διυλιστήρια αργού από τη Λιβύη, το οποίο αντιστοιχεί στο 3% του καλαθιού των πηγών προέλευσης. «Είμαστε ευέλικτοι ως προς τις κατηγορίες αργού που αγοράζουμε» τόνισε ο κ. Τζαννετάκης, επισημαίνοντας με τον τρόπο αυτό τόσο τις τεχνικές δυνατότητες των μονάδων διύλισης της Κορίνθου όσο και του ισχυρού ονόματος που έχει η εταιρία στις διεθνείς αγορές.
Ερωτήσεις έγιναν και για το διυλιστήριο στη Σμύρνη, με τον ίδιο να σημειώνει πως «παρακολουθούν την πορεία του, εκτιμώντας τη λειτουργία του στις αρχές του 2019». Όπως υποστήριξε, δεν βλέπει επιπτώσεις από τη δραστηριότητά του.
Αναφορικά με τη νομισματική κρίση στη γειτονική χώρα, κι εκεί ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος ήταν καθησυχαστικός τονίζοντας ότι «η Μotor Οil δεν έχει μακροχρόνια συμβόλαια με τουρκικές εταιρίες».
Η πραγματική οικονομία
Στη διάρκεια της παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος υπογράμμισε αφενός τη θετική πορεία των μακροοικονομικών μεγεθών της χώρας και την αισιοδοξία που αποπνέουν, σημείωσε δε πως το κλίμα αυτό δεν έχει περάσει ακόμη στην πραγματική οικονομία. Σύμφωνα με στοιχεία της πορείας της αγοράς για το πρώτο τρίμηνο, τα καύσιμα κίνησης και το πετρέλαιο θέρμανσης υποχώρησαν 6,2%. Οι βενζίνες είχαν οριακή άνοδο 1%, το πετρέλαιο κίνησης 3,8%, ενώ το θέρμανσης βούτηξε κατά 22%.
Ωστόσο, αντέτεινε το ρεκόρ εξαγωγών. Αυτές ανέβηκαν στα 2,5 εκατομμύρια μετρικούς τόνους από 2,2 εκατομμύρια. Η παραγωγή προϊόντων αυξήθηκε επίσης στα 3,7 από 3,6 εκατ. τόνους.
Περιθώρια κέρδους και δανεισμός
Τα περιθώρια κέρδους της Μotor Οil υποχώρησαν. Συγκεκριμένα το πρώτο τρίμηνο του έτους έπεσαν στα 51,6 δολάρια ανά τόνο έναντι 73,5 το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα. Ο κ. Τζαννετάκης τόνισε πως παρά την υποχώρηση, παραμένει σημαντικά υψηλότερο σε σχέση με περιθώριο διύλισης της Μεσογείου. Αυτό βρίσκεται στα 29,1 δολάρια ανά τόνο.
Κατά τον ίδιο, η μείωση των περιθωρίων επηρεάστηκε από την ισοτιμία ευρώ - δολαρίου, εκτιμώντας όμως πως τώρα με την άνοδο του δολαρίου το κλίμα αλλάζει.
Αναφορικά με τον δανεισμό, ο ισχυρός άντρας της Μotor Οil σημείωσε τη μείωση κατά 100 εκατ. ευρώ του χρέους αλλά και τη μείωση των τόκων των δανείων. Ο ίδιος εξήρε την πορεία του ομολόγου της Coral αλλά και τη στρατηγική ενδυνάμωσης της άλλης θυγατρικής, της Αvin, στη λιανική αγορά.
Με τα ρεκόρ παραγωγής και εξαγωγών πετρελαιοειδών, το νοικοκύρεμα του δανεισμού και την ευελιξία στην προμήθεια αργού, ο όμιλος της Motor Oil δεν ανησυχεί από τις διεθνείς αναταραχές στις αγορές του μαύρου χρυσού καθώς και τον ανταγωνισμό στην περιοχή της Μεσογείου.
Τα παραπάνω αναδείχθηκαν .
.από την conference call του αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου Πέτρου Τζαννετάκη στους αναλυτές, με αφορμή τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του έτους. Το επίκεντρο του ενδιαφέροντός τους ήταν κατά κύριο λόγο σε ενδεχόμενες επιπτώσεις από την απόσυρση της συμφωνίας των ΗΠΑ έναντι του Ιράν, αλλά και από το νέο διυλιστήριο στη Σμύρνη της Τουρκίας που κατασκευάζει η Τupras.
Έτσι, αναφορικά με το Ιράν, ο κ. Τζαννετάκης διαβεβαίωσε ότι «δεν θα υπάρχει πρόβλημα στον εφοδιασμό. Πολύ εύκολα μπορούμε να αντικαταστήσουμε τις συγκεκριμένες ποσότητες». Μάλιστα ο ισχυρός άντρας της Motor Οil έφερε ως παράδειγμα την προμήθεια νέων ποσοτήτων που έκαναν τα διυλιστήρια αργού από τη Λιβύη, το οποίο αντιστοιχεί στο 3% του καλαθιού των πηγών προέλευσης. «Είμαστε ευέλικτοι ως προς τις κατηγορίες αργού που αγοράζουμε» τόνισε ο κ. Τζαννετάκης, επισημαίνοντας με τον τρόπο αυτό τόσο τις τεχνικές δυνατότητες των μονάδων διύλισης της Κορίνθου όσο και του ισχυρού ονόματος που έχει η εταιρία στις διεθνείς αγορές.
Ερωτήσεις έγιναν και για το διυλιστήριο στη Σμύρνη, με τον ίδιο να σημειώνει πως «παρακολουθούν την πορεία του, εκτιμώντας τη λειτουργία του στις αρχές του 2019». Όπως υποστήριξε, δεν βλέπει επιπτώσεις από τη δραστηριότητά του.
Αναφορικά με τη νομισματική κρίση στη γειτονική χώρα, κι εκεί ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος ήταν καθησυχαστικός τονίζοντας ότι «η Μotor Οil δεν έχει μακροχρόνια συμβόλαια με τουρκικές εταιρίες».
Η πραγματική οικονομία
Στη διάρκεια της παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος υπογράμμισε αφενός τη θετική πορεία των μακροοικονομικών μεγεθών της χώρας και την αισιοδοξία που αποπνέουν, σημείωσε δε πως το κλίμα αυτό δεν έχει περάσει ακόμη στην πραγματική οικονομία. Σύμφωνα με στοιχεία της πορείας της αγοράς για το πρώτο τρίμηνο, τα καύσιμα κίνησης και το πετρέλαιο θέρμανσης υποχώρησαν 6,2%. Οι βενζίνες είχαν οριακή άνοδο 1%, το πετρέλαιο κίνησης 3,8%, ενώ το θέρμανσης βούτηξε κατά 22%.
Ωστόσο, αντέτεινε το ρεκόρ εξαγωγών. Αυτές ανέβηκαν στα 2,5 εκατομμύρια μετρικούς τόνους από 2,2 εκατομμύρια. Η παραγωγή προϊόντων αυξήθηκε επίσης στα 3,7 από 3,6 εκατ. τόνους.
Περιθώρια κέρδους και δανεισμός
Τα περιθώρια κέρδους της Μotor Οil υποχώρησαν. Συγκεκριμένα το πρώτο τρίμηνο του έτους έπεσαν στα 51,6 δολάρια ανά τόνο έναντι 73,5 το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα. Ο κ. Τζαννετάκης τόνισε πως παρά την υποχώρηση, παραμένει σημαντικά υψηλότερο σε σχέση με περιθώριο διύλισης της Μεσογείου. Αυτό βρίσκεται στα 29,1 δολάρια ανά τόνο.
Κατά τον ίδιο, η μείωση των περιθωρίων επηρεάστηκε από την ισοτιμία ευρώ - δολαρίου, εκτιμώντας όμως πως τώρα με την άνοδο του δολαρίου το κλίμα αλλάζει.
Αναφορικά με τον δανεισμό, ο ισχυρός άντρας της Μotor Οil σημείωσε τη μείωση κατά 100 εκατ. ευρώ του χρέους αλλά και τη μείωση των τόκων των δανείων. Ο ίδιος εξήρε την πορεία του ομολόγου της Coral αλλά και τη στρατηγική ενδυνάμωσης της άλλης θυγατρικής, της Αvin, στη λιανική αγορά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου