Από το naftemporiki.gr
Το ανώτατο διοικητικό δικαστήριο στη Γερμανία εξέδωσε απόφαση που εξουσιοδοτεί τους δήμους να απαγορεύσουν τα παλαιότερα οχήματα ντίζελ, με άμεση ισχύ, επιδιώκοντας την καλύτερη ποιότητα αέρα στις πόλεις.
Η απόφαση αυτή έρχεται αμέσως..
μετά την παραπομπή της Γερμανίας και άλλων πέντε χωρών στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο από την Κομισιόν, για τη συνεχιζόμενη παραβίαση των ορίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα επίπεδα του διοξειδίου του αζώτου.
«Αυτοί οι περιορισμοί κυκλοφορίας δεν υπερβαίνουν τις άλλες οδικές απαγορεύσεις όπως δικαιολογούνται από τις απαιτήσεις του οδικού δικαίου, τις οποίες πρέπει να λαμβάνουν πάντα υπ’ όψιν και να αποδέχονται οι αυτοκινητιστές», αναφέρει η 30σέλιδη απόφαση του δικαστηρίου.
Η πρόσφατη απόφαση και ο τρόπος αντίδρασης των δήμων θα έχει σημαντικές συνέπειες για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen, οι οποίες έχουν επενδύσει σημαντικά στα αυτοκίνητα ντίζελ. Τα οχήματα ντίζελ κατά κανόνα παράγει λιγότερες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου που συμβάλλουν στην κλιματική αλλαγή, αλλά εκπέμπουν μεγαλύτερες ποσότητες άλλων ρύπων που μπορούν να προκαλέσουν αναπνευστικές νόσους και άλλες παθήσεις.
Στη Γερμανία, μια πιο αυστηρή απαγόρευση οχημάτων ντίζελ μπορεί να υπονομεύσει την κυβέρνηση της καγκελαρίου Μέρκελ, η οποία έχει επικριθεί για την καλή σχέση της με τη βιομηχανία και έχει κατηγορηθεί ότι δεν έκανε αρκετά για τους δέκα εκατομμύρια κατόχους αυτοκινήτων ντίζελ που εξαπατήθηκαν από το σκάνδαλο εκπομπών ντίζελ της Volkswagen το 2015.
Αν επιβληθούν, οι απαγορεύσεις ντίζελ θα μπορούσαν να απομακρύνουν σχεδόν αμέσως εκατομμύρια οχήματα από το δρόμο. Μόνο 2,7 εκατομμύρια από τα 15 εκατομμύρια ενεργά οχήματα ντίζελ στη Γερμανία πληρούν τα πρότυπα εκπομπών της Ε.Ε.. Το δικαστήριο πρότεινε τη σταδιακή εφαρμογή των απαγορεύσεων, ξεκινώντας με την απομάκρυνση των πλέον ρυπογόνων οχημάτων.
Το ανώτατο διοικητικό δικαστήριο στη Γερμανία εξέδωσε απόφαση που εξουσιοδοτεί τους δήμους να απαγορεύσουν τα παλαιότερα οχήματα ντίζελ, με άμεση ισχύ, επιδιώκοντας την καλύτερη ποιότητα αέρα στις πόλεις.
Η απόφαση αυτή έρχεται αμέσως..
μετά την παραπομπή της Γερμανίας και άλλων πέντε χωρών στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο από την Κομισιόν, για τη συνεχιζόμενη παραβίαση των ορίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα επίπεδα του διοξειδίου του αζώτου.
«Αυτοί οι περιορισμοί κυκλοφορίας δεν υπερβαίνουν τις άλλες οδικές απαγορεύσεις όπως δικαιολογούνται από τις απαιτήσεις του οδικού δικαίου, τις οποίες πρέπει να λαμβάνουν πάντα υπ’ όψιν και να αποδέχονται οι αυτοκινητιστές», αναφέρει η 30σέλιδη απόφαση του δικαστηρίου.
Η πρόσφατη απόφαση και ο τρόπος αντίδρασης των δήμων θα έχει σημαντικές συνέπειες για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen, οι οποίες έχουν επενδύσει σημαντικά στα αυτοκίνητα ντίζελ. Τα οχήματα ντίζελ κατά κανόνα παράγει λιγότερες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου που συμβάλλουν στην κλιματική αλλαγή, αλλά εκπέμπουν μεγαλύτερες ποσότητες άλλων ρύπων που μπορούν να προκαλέσουν αναπνευστικές νόσους και άλλες παθήσεις.
Στη Γερμανία, μια πιο αυστηρή απαγόρευση οχημάτων ντίζελ μπορεί να υπονομεύσει την κυβέρνηση της καγκελαρίου Μέρκελ, η οποία έχει επικριθεί για την καλή σχέση της με τη βιομηχανία και έχει κατηγορηθεί ότι δεν έκανε αρκετά για τους δέκα εκατομμύρια κατόχους αυτοκινήτων ντίζελ που εξαπατήθηκαν από το σκάνδαλο εκπομπών ντίζελ της Volkswagen το 2015.
Αν επιβληθούν, οι απαγορεύσεις ντίζελ θα μπορούσαν να απομακρύνουν σχεδόν αμέσως εκατομμύρια οχήματα από το δρόμο. Μόνο 2,7 εκατομμύρια από τα 15 εκατομμύρια ενεργά οχήματα ντίζελ στη Γερμανία πληρούν τα πρότυπα εκπομπών της Ε.Ε.. Το δικαστήριο πρότεινε τη σταδιακή εφαρμογή των απαγορεύσεων, ξεκινώντας με την απομάκρυνση των πλέον ρυπογόνων οχημάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου