Από το poenergias.gr
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Εδώ και λίγο καιρό ξεκίνησε η υλοποίηση της λεγόμενης μαθητείας από το Υπουργείο Παιδείας με την λειτουργία του τέταρτου έτους των ΕΠΑΛ. Στόχος του Υπουργείου είναι να επεκταθεί τον επόμενο χρόνο σε ακόμη περισσότερες ειδικότητες και για περισσότερους μαθητές. Έτσι, έχει προκληθεί μια έντονη συζήτηση σχετικά με την φύση, την σκοπιμότητα και τα συμφέροντα που εξυπηρετεί ο θεσμός της μαθητείας.
Βγήκε – λοιπόν – στη …γύρα ο Υφυπουργός Παιδείας κος. Μπαξεβανάκης να …
προωθήσει το όλο εγχείρημα του στυλ «περάστε κόσμε και πάρτε τζάμπα εργατικό δυναμικό» - με ιδιαίτερη «πρεμούρα» στις ιδιωτικές επιχειρήσεις [π.χ. VODAFONE] αλλά και όσες επιχειρήσεις [ακόμη] του ελληνικού Δημοσίου έχουν Ιδιώτη Στρατηγικό Επενδυτή π.χ. στα ΕΛΠΕ. Για του λόγου το αληθές υπήρξε στις 06.10.2017 σχετική συνάντηση του προέδρου του ΔΣ των ΕΛΠΕ κου. Τσοτσορού με τον Υφυπουργό σε …εγκάρδιο [όπως αναμενόταν…] κλίμα.
Αλλά τι είναι, στα αλήθεια, η μαθητεία;;; Η πιο ωμή και κυνική τοποθέτηση για το τι είναι μαθητεία αποτυπώνεται στο Δελτίο Τύπου της ΔΙΔΕ Χανίων. Αντιγράφουμε αυτολεξεί, παραλείποντας τα σημεία που αφορούν αποκλειστικά το Νομό Χανίων: «Μέσω του προγράμματος θα δοθεί η ευκαιρία σε …απόφοιτους των ΕΠΑ.Λ. διαφόρων ειδικοτήτων να ενταχθούν για 9 μήνες σε πραγματικό εργασιακό περιβάλλον σε επιχειρήσεις και φορείς (του Δημοσίου, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ και ιδιωτικές επιχειρήσεις) υπό την εποπτεία του σχολείου με πλήρη εργασιακά δικαιώματα [;;;; - δείτε ακριβώς στη συνέχεια, το σχόλιο δικό μας], μισθό στο 75% του κατώτατου μισθού, ασφάλιση και ωράριο εργασίας 28 ώρες/εβδομάδα (4 ημέρες Χ 7 ώρες) ενώ την πέμπτη μέρα θα λαμβάνουν συμπληρωματική εργαστηριακή εκπαίδευση στο σχολείο (4 ημέρες στην εργασία και 1 ημέρα στο σχολείο). Οι απόφοιτοι που θα επιλέξουν να εγγραφούν στα παραπάνω τμήματα, εκτός από την προϋπηρεσία που θα αποκτήσουν στην ειδικότητα τους, με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις πιστοποίησης για απόκτηση πτυχίου επιπέδου 5 (αντίστοιχο των ΙΕΚ)».
Δηλαδή τα διαβόητα ΕΠΑΛ δεν δίνουν σήμερα ούτε καν Πτυχίο αντίστοιχο των Ιδιωτικών ΙΕΚ!!! Και αυτά μέσα από κυνική ομολογία Υπηρεσιών που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας της Συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ!!!
Κι αν τα παραπάνω δεν σας …φαίνονται και τόσο …«αριστερά» ας προχωρήσουμε παρακάτω: Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης [ΠΔΕ] της Κεντρικής Μακεδονίας το 28% το προβλεπόμενων με βάση το Πρόγραμμα «Θέσεων Εργασίας» αφορά το Δημόσιο Τομέα και το 72% [!!!] τις Ιδιωτικές Επιχειρήσεις στην ευρύτερη περιοχή.
Αλλά ας μπούμε λίγο πιο βαθιά στην ουσία: Αυτό που κάνει η σημερινή Κυβέρνηση – σύμφωνα και με τις αντίστοιχες επιταγές και στρατηγικές που εκπορεύονται από την ΕΕ και τον ΟΟΣΑ – είναι η πρόθεσή της να αλλάξει ριζικά το τοπίο της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης [ΤΕΕ], στα πρότυπα του αλήστου μνήμης «πατρόν» του διαβόητου νόμου Αρβανιτόπουλου [Συγκυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου]. Τα βασικά σημεία του νέου τοπίου με βάση το ν. 4386/ 11/05/2016 (Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις και τα συμφωνημένα, ΕΣΠΑ 2014-2020 και 3ο μνημόνιο) σχετικά με τη μαθητεία είναι:
Α. Θέσπιση «Μεταλυκειακού έτους - τάξης μαθητείας»: σύμφωνα με τα προαναφερόμενα στην ανωτέρω 3η παράγραφο του παρόντος.
Β. Ο σχεδιασμός του νέου Επαγγελματικού Λυκείου σύμφωνα με το ψηφισμένο παραδοτέο του 3ου μνημονίου 2015, που προβλέπει «την παροχή του απαιτούμενου αριθμού θέσεων μαθητείας για όλους τους σπουδαστές της επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΕΠΑΣ και ΙΕΚ) έως το 2016 και για το 33% τουλάχιστον του συνόλου των σπουδαστών της τεχνικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΕΠΑΛ) έως το 2016-2017» και την διασφάλιση για «μεγαλύτερη συμμετοχή των εργοδοτών» στον καθορισμό των προγραμμάτων σπουδών
Τι κάνει, λοιπόν, συνολικά η Κυβέρνηση μέσα από αυτό το εκτρωματικό Νομοσχέδιο;;;
• Επιδιώκει βίαια να δώσει τους μαθητές βορά στις επιχειρήσεις ως δωρεάν (για τους εργοδότες)
εργατικό προσωπικό. Να μαθητεύσουν στις κακοπληρωμένες, ελαστικές εργασιακές σχέσεις και στην υπακοή. Να μάθουν στο νέο πρότυπο εργασίας - σκλαβιάς, ανακύκλωσης της ανεργίας, που είναι στρατηγική τους επιλογή.Καμιά σχέση δεν έχει η μαθητεία με την εκπαίδευση.
• Επιδιώκει να αποτυπώσει τις κάθε φορά ανάγκες των εργοδοτών σε στοιχεία ψευδοκατάρτισης στα
προγράμματα σπουδών, επιχειρώντας μια βαθύτερη μορφωτική λοβοτομή στα παιδιά των πιο φτωχών λαϊκών στρωμάτων.
• Μειώνει συνολικά τις ώρες των μαθημάτων ειδικότητας στον δευτεροβάθμιο κύκλο σπουδών,
«μεταφέροντάς» τες στο (κατ’ επίφαση) προαιρετικό έτος μαθητείας. Αφού ο όγκος των γνώσεων και δεξιοτήτων (εργαστηριακά μαθήματα), που αντιστοιχούν σε κάθε ειδικότητα, υποτίθεται ότι από δύο χρόνια στο τωρινό σύστημα, θα «χωρέσουν» στη Γ τάξη του ΕΠΑΛ, με το νέο σύστημα. Στην ουσία τα εργαστηριακά μαθήματα υποβαθμίζονται και εξαφανίζονται στις βουλές των επιχειρήσεων.
• Μειώνει τις απαιτήσεις για υλικοτεχνικές υποδομές των Εργαστηρίων, στην κατεύθυνση του πιο φτηνού Επαγγελματικού Σχολείου.
• Μειώνει τα τμήματα ειδικοτήτων και τομέων με τη νέα δομή αλλά και αφού αυτά θα υποτάσσονται στις λεγόμενες «εθνικές και περιφερειακές ανάγκες», άρα δεν θα υπάρχουν σε κάθε ΕΠΑΛ και θα υπακούουν στην σύνδεση μέσω της μαθητείας με τις επιχειρήσεις .
• Δημιουργεί «πλεονάσματα» σε εκπαιδευτικό προσωπικό των ειδικοτήτων, που καλούνται να
καλύψουν το ωράριό τους με νέες αναθέσεις, σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, με διάθεση ολική ή μερική στη μη τυπική εκπαίδευση (ΔΙΕΚ, πρόγραμμα πιστοποίησης), αλλά και σε δομές σχετικές με την αγορά εργασίας (ΚΠΑ, επόπτες μαθητείας) ή και αλλού στα πλαίσια της κινητικότητας.
Μετατρέπει τη λεγόμενη σημερινή γενική εκπαίδευση σε δεξιότητες και την ΤΕΕ σε μερική κατάρτιση και μαθητεία – τζάμπα εργασιακή σκλαβιά για τους εργοδότες.
Τι δεν κάνει η κυβέρνηση:
Δεν κινείται στην κατεύθυνση αναβάθμισης ποιοτικά και ποσοτικά μιας δημόσιας, δωρεάν, ενιαίας, 12χρονης γενικής, πολυτεχνικής εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά, με εξοπλισμό, εργαστήρια, ουσιαστικές ενισχυτικές δομές, περιεχόμενο και μεθόδους για την καλλιέργεια «του μυαλού, της ψυχής, της συνείδησης και των χεριών» και αντίστοιχο εκπαιδευτικό προσωπικό, ώστε να αποτελέσει την επαρκή βάση και για δημόσιο, δωρεάν σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης και βάση απαίτησης αξιοπρεπούς, μόνιμης και σταθερής εργασίας. Δεν καταργεί όλο το πλέγμα των διάφορων άλλων μορφών παροχής θραυσμάτων τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, από διαφορετικούς φορείς, δημόσιους και ιδιωτικούς. Ίσα – ίσα που δίνει δυνατότητα πιστοποίησης για ειδικότητες των ΕΠΑΛ, σε ιδιωτικούς οργανισμούς πιστοποίησης, ακόμη και για απόφοιτους δημοτικού, γυμνασίου μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ και όχι μόνο.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Και πώς μας αφορούν εμάς όλα αυτά;;; Οι περισσότεροι [και πιο μεγάλοι] έχουμε ήδη παιδιά που πιθανά έχουν πάρει το δρόμο της ΤΕΕ ενώ μια μεγάλη πλειοψηφία νέων συναδέλφων στον Όμιλο και τις θυγατρικές του βιώνει καθημερινά «στο πετσί της» τι θα πει ελαστική εργασία, «μπλοκάκια», εργολαβοποίηση κλπ. Όταν, μάλιστα,διαπιστώνουμε ότι και ο Όμιλος ΕΛΠΕ προτίθεται να συμμετάσχει σ’ αυτό το Πρόγραμμα, προβληματιζόμαστε διπλά. Αλήθεια, οι ιθύνοντες του Ομίλου τι έχουν να πουν για όλα τα ανωτέρω;;; Και αν δεν ήξεραν [που πολύ αμφιβάλλουμε], δεν ρώταγαν προτού πληροφορηθούμε ανάλογες …δοσοληψίες με Κυβερνητικά Κλιμάκια από τα ηλεκτρονικά μέσα μαζικής ενημέρωσης;;; Και, τέλος πάντων, αυτό το πλαίσιο εργασιακών σχέσεων ονειρεύονται τα high management στελέχη των ΕΛΠΕ στα πλαίσια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης[sic];;;
Σε κάθε περίπτωση εμείς ως ενεργοί και δραστήριοι εργαζόμενοι, σε συλλογικότητες που πολιτεύονται στους εργασιακούς μας χώρους με άξονα την υπεράσπιση και διεύρυνση των δικαιωμάτων των εργαζομένων, δεν μπορούμε να συναινέσουμε σε παρόμοιες αντεργατικές φύσει και θέσει πρακτικές, στηλιτεύοντας και καταγγέλοντάς τις σε κάθε ευκαιρία.
· Παλεύουμε και εμείς για Δημόσια Δωρεάν εκπαίδευση με πλήρη μορφωτικά δικαιώματα για τους μαθητές και πλήρη εργασιακά δικαιώματα για τους εκπαιδευτικούς.
· Διεκδικούμε άμεσα την καλυτέρευση των μορφωτικών και εργασιακών όρων μαθητών και
εκπαιδευτικών.
· Αγωνιζόμαστε να μπει φραγμός στο νέο εργασιακό μεσαίωνα μέσω μαθητείας, με κατάργηση της πρόσφατης ρύθμισης για την ΤΕΕ (Δομή ΕΠΑΛ, τέταρτο έτος μαθητείας - τζάμπα εργασία για τουςεργοδότες -πιστοποίηση, Μεταγυμνασιακά ΔΙΕΚ, κλπ.) και της υποχρεωτικής κινητικότητας τωνεκπαιδευτικών στη «μη τυπική» εκπαίδευση. Όχι σε άμεση ή έμμεση κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων στην ΤΕΕ και διώξιμο των μαθητών από το σχολείο.
· Δεν αποδεχόμαστε καμιά μείωση οργανικών θέσεων – οργανικές τοποθετήσεις για όλους τους
εκπαιδευτικούς στη δημόσια εκπαίδευση. Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού. Όχι
στους εκπαιδευτικούς λάστιχο. Κανένα σχολείο χωρίς εκπαιδευτικούς και βιβλία.
· Αντιστεκόμαστε στην οποιαδήποτε συγχώνευση, κατάργηση τμημάτων, σχολείων, ειδικοτήτων. 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 στα εργαστήρια. Αναβάθμιση και ανανέωση εργαστηριακού εξοπλισμού. Κάθε μαθητής/-τρια να έχει δυνατότητα παρακολούθησης της ειδικότητας που επιλέγει στο ΕΠΑΛ της περιοχής του.
· Διεκδικούμε κατοχύρωση των Επαγγελματικών Δικαιωμάτων στους τίτλους σπουδών. Όχι στην κερδοσκοπία των πιστοποιήσεων.
Για να παραμένουμε εμείς και τα παιδιά μας εργαζόμενοι με αξιοπρέπεια και πλήρη εργασιακά δικαιώματα και όχι επαίτες και ζητιάνοι της πιστοποίησης, της «μισής και κακοπληρωμένης δουλειάς» για «μισή ζωή»…
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Εδώ και λίγο καιρό ξεκίνησε η υλοποίηση της λεγόμενης μαθητείας από το Υπουργείο Παιδείας με την λειτουργία του τέταρτου έτους των ΕΠΑΛ. Στόχος του Υπουργείου είναι να επεκταθεί τον επόμενο χρόνο σε ακόμη περισσότερες ειδικότητες και για περισσότερους μαθητές. Έτσι, έχει προκληθεί μια έντονη συζήτηση σχετικά με την φύση, την σκοπιμότητα και τα συμφέροντα που εξυπηρετεί ο θεσμός της μαθητείας.
Βγήκε – λοιπόν – στη …γύρα ο Υφυπουργός Παιδείας κος. Μπαξεβανάκης να …
προωθήσει το όλο εγχείρημα του στυλ «περάστε κόσμε και πάρτε τζάμπα εργατικό δυναμικό» - με ιδιαίτερη «πρεμούρα» στις ιδιωτικές επιχειρήσεις [π.χ. VODAFONE] αλλά και όσες επιχειρήσεις [ακόμη] του ελληνικού Δημοσίου έχουν Ιδιώτη Στρατηγικό Επενδυτή π.χ. στα ΕΛΠΕ. Για του λόγου το αληθές υπήρξε στις 06.10.2017 σχετική συνάντηση του προέδρου του ΔΣ των ΕΛΠΕ κου. Τσοτσορού με τον Υφυπουργό σε …εγκάρδιο [όπως αναμενόταν…] κλίμα.
Αλλά τι είναι, στα αλήθεια, η μαθητεία;;; Η πιο ωμή και κυνική τοποθέτηση για το τι είναι μαθητεία αποτυπώνεται στο Δελτίο Τύπου της ΔΙΔΕ Χανίων. Αντιγράφουμε αυτολεξεί, παραλείποντας τα σημεία που αφορούν αποκλειστικά το Νομό Χανίων: «Μέσω του προγράμματος θα δοθεί η ευκαιρία σε …απόφοιτους των ΕΠΑ.Λ. διαφόρων ειδικοτήτων να ενταχθούν για 9 μήνες σε πραγματικό εργασιακό περιβάλλον σε επιχειρήσεις και φορείς (του Δημοσίου, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ και ιδιωτικές επιχειρήσεις) υπό την εποπτεία του σχολείου με πλήρη εργασιακά δικαιώματα [;;;; - δείτε ακριβώς στη συνέχεια, το σχόλιο δικό μας], μισθό στο 75% του κατώτατου μισθού, ασφάλιση και ωράριο εργασίας 28 ώρες/εβδομάδα (4 ημέρες Χ 7 ώρες) ενώ την πέμπτη μέρα θα λαμβάνουν συμπληρωματική εργαστηριακή εκπαίδευση στο σχολείο (4 ημέρες στην εργασία και 1 ημέρα στο σχολείο). Οι απόφοιτοι που θα επιλέξουν να εγγραφούν στα παραπάνω τμήματα, εκτός από την προϋπηρεσία που θα αποκτήσουν στην ειδικότητα τους, με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις πιστοποίησης για απόκτηση πτυχίου επιπέδου 5 (αντίστοιχο των ΙΕΚ)».
Δηλαδή τα διαβόητα ΕΠΑΛ δεν δίνουν σήμερα ούτε καν Πτυχίο αντίστοιχο των Ιδιωτικών ΙΕΚ!!! Και αυτά μέσα από κυνική ομολογία Υπηρεσιών που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας της Συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ!!!
Κι αν τα παραπάνω δεν σας …φαίνονται και τόσο …«αριστερά» ας προχωρήσουμε παρακάτω: Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης [ΠΔΕ] της Κεντρικής Μακεδονίας το 28% το προβλεπόμενων με βάση το Πρόγραμμα «Θέσεων Εργασίας» αφορά το Δημόσιο Τομέα και το 72% [!!!] τις Ιδιωτικές Επιχειρήσεις στην ευρύτερη περιοχή.
Αλλά ας μπούμε λίγο πιο βαθιά στην ουσία: Αυτό που κάνει η σημερινή Κυβέρνηση – σύμφωνα και με τις αντίστοιχες επιταγές και στρατηγικές που εκπορεύονται από την ΕΕ και τον ΟΟΣΑ – είναι η πρόθεσή της να αλλάξει ριζικά το τοπίο της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης [ΤΕΕ], στα πρότυπα του αλήστου μνήμης «πατρόν» του διαβόητου νόμου Αρβανιτόπουλου [Συγκυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου]. Τα βασικά σημεία του νέου τοπίου με βάση το ν. 4386/ 11/05/2016 (Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις και τα συμφωνημένα, ΕΣΠΑ 2014-2020 και 3ο μνημόνιο) σχετικά με τη μαθητεία είναι:
Α. Θέσπιση «Μεταλυκειακού έτους - τάξης μαθητείας»: σύμφωνα με τα προαναφερόμενα στην ανωτέρω 3η παράγραφο του παρόντος.
Β. Ο σχεδιασμός του νέου Επαγγελματικού Λυκείου σύμφωνα με το ψηφισμένο παραδοτέο του 3ου μνημονίου 2015, που προβλέπει «την παροχή του απαιτούμενου αριθμού θέσεων μαθητείας για όλους τους σπουδαστές της επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΕΠΑΣ και ΙΕΚ) έως το 2016 και για το 33% τουλάχιστον του συνόλου των σπουδαστών της τεχνικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΕΠΑΛ) έως το 2016-2017» και την διασφάλιση για «μεγαλύτερη συμμετοχή των εργοδοτών» στον καθορισμό των προγραμμάτων σπουδών
Τι κάνει, λοιπόν, συνολικά η Κυβέρνηση μέσα από αυτό το εκτρωματικό Νομοσχέδιο;;;
• Επιδιώκει βίαια να δώσει τους μαθητές βορά στις επιχειρήσεις ως δωρεάν (για τους εργοδότες)
εργατικό προσωπικό. Να μαθητεύσουν στις κακοπληρωμένες, ελαστικές εργασιακές σχέσεις και στην υπακοή. Να μάθουν στο νέο πρότυπο εργασίας - σκλαβιάς, ανακύκλωσης της ανεργίας, που είναι στρατηγική τους επιλογή.Καμιά σχέση δεν έχει η μαθητεία με την εκπαίδευση.
• Επιδιώκει να αποτυπώσει τις κάθε φορά ανάγκες των εργοδοτών σε στοιχεία ψευδοκατάρτισης στα
προγράμματα σπουδών, επιχειρώντας μια βαθύτερη μορφωτική λοβοτομή στα παιδιά των πιο φτωχών λαϊκών στρωμάτων.
• Μειώνει συνολικά τις ώρες των μαθημάτων ειδικότητας στον δευτεροβάθμιο κύκλο σπουδών,
«μεταφέροντάς» τες στο (κατ’ επίφαση) προαιρετικό έτος μαθητείας. Αφού ο όγκος των γνώσεων και δεξιοτήτων (εργαστηριακά μαθήματα), που αντιστοιχούν σε κάθε ειδικότητα, υποτίθεται ότι από δύο χρόνια στο τωρινό σύστημα, θα «χωρέσουν» στη Γ τάξη του ΕΠΑΛ, με το νέο σύστημα. Στην ουσία τα εργαστηριακά μαθήματα υποβαθμίζονται και εξαφανίζονται στις βουλές των επιχειρήσεων.
• Μειώνει τις απαιτήσεις για υλικοτεχνικές υποδομές των Εργαστηρίων, στην κατεύθυνση του πιο φτηνού Επαγγελματικού Σχολείου.
• Μειώνει τα τμήματα ειδικοτήτων και τομέων με τη νέα δομή αλλά και αφού αυτά θα υποτάσσονται στις λεγόμενες «εθνικές και περιφερειακές ανάγκες», άρα δεν θα υπάρχουν σε κάθε ΕΠΑΛ και θα υπακούουν στην σύνδεση μέσω της μαθητείας με τις επιχειρήσεις .
• Δημιουργεί «πλεονάσματα» σε εκπαιδευτικό προσωπικό των ειδικοτήτων, που καλούνται να
καλύψουν το ωράριό τους με νέες αναθέσεις, σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, με διάθεση ολική ή μερική στη μη τυπική εκπαίδευση (ΔΙΕΚ, πρόγραμμα πιστοποίησης), αλλά και σε δομές σχετικές με την αγορά εργασίας (ΚΠΑ, επόπτες μαθητείας) ή και αλλού στα πλαίσια της κινητικότητας.
Μετατρέπει τη λεγόμενη σημερινή γενική εκπαίδευση σε δεξιότητες και την ΤΕΕ σε μερική κατάρτιση και μαθητεία – τζάμπα εργασιακή σκλαβιά για τους εργοδότες.
Τι δεν κάνει η κυβέρνηση:
Δεν κινείται στην κατεύθυνση αναβάθμισης ποιοτικά και ποσοτικά μιας δημόσιας, δωρεάν, ενιαίας, 12χρονης γενικής, πολυτεχνικής εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά, με εξοπλισμό, εργαστήρια, ουσιαστικές ενισχυτικές δομές, περιεχόμενο και μεθόδους για την καλλιέργεια «του μυαλού, της ψυχής, της συνείδησης και των χεριών» και αντίστοιχο εκπαιδευτικό προσωπικό, ώστε να αποτελέσει την επαρκή βάση και για δημόσιο, δωρεάν σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης και βάση απαίτησης αξιοπρεπούς, μόνιμης και σταθερής εργασίας. Δεν καταργεί όλο το πλέγμα των διάφορων άλλων μορφών παροχής θραυσμάτων τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, από διαφορετικούς φορείς, δημόσιους και ιδιωτικούς. Ίσα – ίσα που δίνει δυνατότητα πιστοποίησης για ειδικότητες των ΕΠΑΛ, σε ιδιωτικούς οργανισμούς πιστοποίησης, ακόμη και για απόφοιτους δημοτικού, γυμνασίου μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ και όχι μόνο.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Και πώς μας αφορούν εμάς όλα αυτά;;; Οι περισσότεροι [και πιο μεγάλοι] έχουμε ήδη παιδιά που πιθανά έχουν πάρει το δρόμο της ΤΕΕ ενώ μια μεγάλη πλειοψηφία νέων συναδέλφων στον Όμιλο και τις θυγατρικές του βιώνει καθημερινά «στο πετσί της» τι θα πει ελαστική εργασία, «μπλοκάκια», εργολαβοποίηση κλπ. Όταν, μάλιστα,διαπιστώνουμε ότι και ο Όμιλος ΕΛΠΕ προτίθεται να συμμετάσχει σ’ αυτό το Πρόγραμμα, προβληματιζόμαστε διπλά. Αλήθεια, οι ιθύνοντες του Ομίλου τι έχουν να πουν για όλα τα ανωτέρω;;; Και αν δεν ήξεραν [που πολύ αμφιβάλλουμε], δεν ρώταγαν προτού πληροφορηθούμε ανάλογες …δοσοληψίες με Κυβερνητικά Κλιμάκια από τα ηλεκτρονικά μέσα μαζικής ενημέρωσης;;; Και, τέλος πάντων, αυτό το πλαίσιο εργασιακών σχέσεων ονειρεύονται τα high management στελέχη των ΕΛΠΕ στα πλαίσια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης[sic];;;
Σε κάθε περίπτωση εμείς ως ενεργοί και δραστήριοι εργαζόμενοι, σε συλλογικότητες που πολιτεύονται στους εργασιακούς μας χώρους με άξονα την υπεράσπιση και διεύρυνση των δικαιωμάτων των εργαζομένων, δεν μπορούμε να συναινέσουμε σε παρόμοιες αντεργατικές φύσει και θέσει πρακτικές, στηλιτεύοντας και καταγγέλοντάς τις σε κάθε ευκαιρία.
· Παλεύουμε και εμείς για Δημόσια Δωρεάν εκπαίδευση με πλήρη μορφωτικά δικαιώματα για τους μαθητές και πλήρη εργασιακά δικαιώματα για τους εκπαιδευτικούς.
· Διεκδικούμε άμεσα την καλυτέρευση των μορφωτικών και εργασιακών όρων μαθητών και
εκπαιδευτικών.
· Αγωνιζόμαστε να μπει φραγμός στο νέο εργασιακό μεσαίωνα μέσω μαθητείας, με κατάργηση της πρόσφατης ρύθμισης για την ΤΕΕ (Δομή ΕΠΑΛ, τέταρτο έτος μαθητείας - τζάμπα εργασία για τουςεργοδότες -πιστοποίηση, Μεταγυμνασιακά ΔΙΕΚ, κλπ.) και της υποχρεωτικής κινητικότητας τωνεκπαιδευτικών στη «μη τυπική» εκπαίδευση. Όχι σε άμεση ή έμμεση κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων στην ΤΕΕ και διώξιμο των μαθητών από το σχολείο.
· Δεν αποδεχόμαστε καμιά μείωση οργανικών θέσεων – οργανικές τοποθετήσεις για όλους τους
εκπαιδευτικούς στη δημόσια εκπαίδευση. Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού. Όχι
στους εκπαιδευτικούς λάστιχο. Κανένα σχολείο χωρίς εκπαιδευτικούς και βιβλία.
· Αντιστεκόμαστε στην οποιαδήποτε συγχώνευση, κατάργηση τμημάτων, σχολείων, ειδικοτήτων. 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 στα εργαστήρια. Αναβάθμιση και ανανέωση εργαστηριακού εξοπλισμού. Κάθε μαθητής/-τρια να έχει δυνατότητα παρακολούθησης της ειδικότητας που επιλέγει στο ΕΠΑΛ της περιοχής του.
· Διεκδικούμε κατοχύρωση των Επαγγελματικών Δικαιωμάτων στους τίτλους σπουδών. Όχι στην κερδοσκοπία των πιστοποιήσεων.
Για να παραμένουμε εμείς και τα παιδιά μας εργαζόμενοι με αξιοπρέπεια και πλήρη εργασιακά δικαιώματα και όχι επαίτες και ζητιάνοι της πιστοποίησης, της «μισής και κακοπληρωμένης δουλειάς» για «μισή ζωή»…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου