Από το energypress.gr
Δεν συμμερίζονται την αισιοδοξία της κυβέρνησης για το τέλος της λιτότητας τα νοικοκυριά. Δεν εξηγείται διαφορετικά ότι κανένας από τους δείκτες- οδηγούς της καταναλωτικής δαπάνης δεν έχει θετικό πρόσημο, με πιο χαρακτηριστική περίπτωση τις πωλήσεις βενζινών.
Το στίγμα δίνουν τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Ενέργειας για την πορεία της αγοράς καυσίμων στο α’ 3μηνο, που εκδώθηκαν στις 21 Απριλίου την Παρασκευή. Η εικόνα είναι μεικτή, με τις βενζίνες να..
υποχωρούν κατά 4,6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, το ντίζελ κίνησης οριακά θετικό (0,6%) και το υγραέριο κίνησης (LPG) στο 2,9%. Ειδικά όμως για το μήνα Μάρτιο, οι βενζίνες κινήθηκαν με αρνητικό πρόσημο 1,4%, το LPG βρέθηκε στο -7% και το πετρέλαιο θέρμανσης στο -25,4%.
Στην αγορά εκτιμούν ότι η πτώση συνεχίζεται και τον Απρίλιο, ανεπίσημα μάλιστα στοιχεία για το α’ 20ήμερο, κάνουν λόγο ακόμη και για διψήφια μείωση στους όγκους των πωλήσεων ντίζελ, εικόνα ωστόσο που δεν επιβεβαιώνεται από πηγές των διυλιστηρίων.
Ειδικά για την πορεία του ντίζελ κίνησης, τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι παρ’ ότι τους δύο πρώτους μήνες του έτους η κατανάλωση υποχωρούσε με ρυθμούς 6,1% και 2,2% αντίστοιχα έναντι του περυσινού ρυθμού, εντούτοις το Μάρτιο ανέκαμψε σημαντικά, με άνοδο 8,5%. Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα άλλωστε παραμένουν πρώτη επιλογή στις προτιμήσεις των καταναλωτών έναντι των βενζινοκίνητων.
Αξίζει να σημειωσούμε ότι σύμφωνα με το fuelprices.gr, στις 21 Απριλίου οι τιμές των καυσίμων είχαν ως εξής: Αμόλυβδη 95 οκτ. 1,551 ευρώ, αμόλυβδη 100 οκτ. 1,727, Super 1,663, Diesel κίνησης 1,291, Diesel θέρμανσης 0,975, υγραέριο κίνησης (Autogas) 0,839.
Θυμίζουμε ότι το 2016, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Ενέργειας, έκλεισε με νέα μείωση της συνολικής κατανάλωσης κατά 1%, καθώς από τους 7,091 εκατ. μετρικούς τόνους, αυτή υποχώρησε στους 7,038 εκατ. μετρικούς τόνους. Ωστόσο οι πωλήσεις ντίζελ ενισχύθηκαν κατά 4% φτάνοντας τους 2,539 εκατ. μετρικούς τόνους, ξεπερνώντας τη ζήτηση για βενζίνη η οποία ανήλθε σε 2,420 εκατ. μετρικούς τόνους (-1% σε σχέση με το 2015). Σημαντική ήταν επίσης η αύξηση του υγραερίου κίνησης (κατά 8%, στους 880 χιλιάδες μετρικούς τόνους) την ίδια στιγμή που η ζήτηση για πετρέλαιο θέρμανσης κατέγραψε καθίζηση (14%) στα 1,199 εκατ. μετρικούς τόνους.
Δεν συμμερίζονται την αισιοδοξία της κυβέρνησης για το τέλος της λιτότητας τα νοικοκυριά. Δεν εξηγείται διαφορετικά ότι κανένας από τους δείκτες- οδηγούς της καταναλωτικής δαπάνης δεν έχει θετικό πρόσημο, με πιο χαρακτηριστική περίπτωση τις πωλήσεις βενζινών.
Το στίγμα δίνουν τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Ενέργειας για την πορεία της αγοράς καυσίμων στο α’ 3μηνο, που εκδώθηκαν στις 21 Απριλίου την Παρασκευή. Η εικόνα είναι μεικτή, με τις βενζίνες να..
υποχωρούν κατά 4,6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, το ντίζελ κίνησης οριακά θετικό (0,6%) και το υγραέριο κίνησης (LPG) στο 2,9%. Ειδικά όμως για το μήνα Μάρτιο, οι βενζίνες κινήθηκαν με αρνητικό πρόσημο 1,4%, το LPG βρέθηκε στο -7% και το πετρέλαιο θέρμανσης στο -25,4%.
Στην αγορά εκτιμούν ότι η πτώση συνεχίζεται και τον Απρίλιο, ανεπίσημα μάλιστα στοιχεία για το α’ 20ήμερο, κάνουν λόγο ακόμη και για διψήφια μείωση στους όγκους των πωλήσεων ντίζελ, εικόνα ωστόσο που δεν επιβεβαιώνεται από πηγές των διυλιστηρίων.
Ειδικά για την πορεία του ντίζελ κίνησης, τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι παρ’ ότι τους δύο πρώτους μήνες του έτους η κατανάλωση υποχωρούσε με ρυθμούς 6,1% και 2,2% αντίστοιχα έναντι του περυσινού ρυθμού, εντούτοις το Μάρτιο ανέκαμψε σημαντικά, με άνοδο 8,5%. Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα άλλωστε παραμένουν πρώτη επιλογή στις προτιμήσεις των καταναλωτών έναντι των βενζινοκίνητων.
Αξίζει να σημειωσούμε ότι σύμφωνα με το fuelprices.gr, στις 21 Απριλίου οι τιμές των καυσίμων είχαν ως εξής: Αμόλυβδη 95 οκτ. 1,551 ευρώ, αμόλυβδη 100 οκτ. 1,727, Super 1,663, Diesel κίνησης 1,291, Diesel θέρμανσης 0,975, υγραέριο κίνησης (Autogas) 0,839.
Θυμίζουμε ότι το 2016, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Ενέργειας, έκλεισε με νέα μείωση της συνολικής κατανάλωσης κατά 1%, καθώς από τους 7,091 εκατ. μετρικούς τόνους, αυτή υποχώρησε στους 7,038 εκατ. μετρικούς τόνους. Ωστόσο οι πωλήσεις ντίζελ ενισχύθηκαν κατά 4% φτάνοντας τους 2,539 εκατ. μετρικούς τόνους, ξεπερνώντας τη ζήτηση για βενζίνη η οποία ανήλθε σε 2,420 εκατ. μετρικούς τόνους (-1% σε σχέση με το 2015). Σημαντική ήταν επίσης η αύξηση του υγραερίου κίνησης (κατά 8%, στους 880 χιλιάδες μετρικούς τόνους) την ίδια στιγμή που η ζήτηση για πετρέλαιο θέρμανσης κατέγραψε καθίζηση (14%) στα 1,199 εκατ. μετρικούς τόνους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου