Από το energy.reporter.com.cy
Με την Total να ετοιμάζεται για μια κρίσιμη γεώτρηση στο οικόπεδο 11 τον Μάιο του 2017 και κολοσσούς όπως η Exxon Mobil και η ΕΝΙ να διεκδικούν ελπιδοφόρα τεμάχια στην Κυπριακή ΑΟΖ η χώρα ευελπιστεί ότι θα αναδειχθεί σε ενεργειακό κέντρο της περιοχής.
Παρά τις μεγάλες προσδοκίες όμως ο κλάδος εξακολουθεί να μην διαθέτει τις ορθές βάσεις και υποδομές, αλλά ούτε και ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο, σύμφωνα με επαγγελματίες του κλάδου.
Το βασικότερο παράπονο των εταιρειών παραμένει η αβεβαιότητα όσον αφορά τις χερσαίες εγκαταστάσεις στο λιμάνι, που θα υποστηρίζουν τους εργάτες στις πλατφόρμες όταν θα πραγματοποιούν γεωτρήσεις στη μέση της Μεσογείου.
«Αν βρεθούν κοιτάσματα και προχωρήσουμε στην..
παραγωγή τότε οι άνθρωποί μας θα εργάζονται στις αποβάθρες 24/7. Αν σταματήσουν σταματούν και τα έσοδα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να τους προμηθεύουμε διαρκώς, από τα πιο στοιχειώδη όπως είναι το φαγητό μέχρι και τα βαριά εργαλεία για τις εργασίες τους», υπογραμμίζει στέλεχος εταιρείας.
Με τις εταιρείες και τις γεωτρήσεις να αυξάνονται, η εκτίμηση διαφόρων στελεχών του τομέα είναι πως οι χώροι στο λιμάνι της Λεμεσού δεν θα είναι αρκετοί, επαναφέροντας το ενδεχόμενο της χρήσης του λιμανιού στη Λάρνακα.
«Πρέπει να καταλάβουν τις ανάγκες μας ώστε να λειτουργήσουμε από την Κύπρο. Το λιμάνι στη Λεμεσό μπορεί να δουλέψει για μια εταιρεία αλλά όχι για περισσότερες. Αντιλαμβανόμαστε τις ανησυχίες από τους πολίτες όμως δεν έχουν υπόσταση καθώς το μόνο που θα κάνουν οι εταιρείες από εκείνες τις εγκαταστάσεις είναι να προμηθεύουν υλικά στις πλατφόρμες», τόνισε στέλεχος εταιρείας του τομέα, προσθέτοντας ότι η ενεργειακή στρατηγική της χώρας δεν μπορεί να εναπόκειται στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Σε αυτό το πλαίσιο υπογραμμίστηκε και η δυνατότητα της Κύπρου να γίνει ενεργειακός κόμβος όχι μόνο σε περίπτωση εξεύρεσης κοιτασμάτων αλλά με την ανάπτυξη της χώρας ως βάση για χερσαίες εγκαταστάσεις στην περιοχή εξυπηρετώντας και γειτονικές χώρες. «Σίγουρα δεν μπορεί να γίνει ένα νέο Αμπερντίν αλλά πολλές χώρες στην περιοχή θα ήθελαν να χρησιμοποιήσουν την Κύπρο ως βάση», είπε χαρακτηριστικά χρησιμοποιώντας το παράδειγμα της πόλης της Σκωτίας. «Αν θέλουμε να γίνουμε ένα ενεργειακό κέντρο πρέπει να σκεφτούμε πέρα από τους αγωγούς και να αποκτήσουμε ένα στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη του τομέα σε εθνικό επίπεδο», πρόσθεσε.
Το ίδιο προσπαθεί αυτή τη στιγμή να κάνει και η Μάλτα και όπως όλα δείχνουν οι πιθανότητες να μας προλάβει είναι πολλές. «Στην Κύπρο υπάρχει έλλειψη πλάνο, υπάρχουν μόνο σκόρπιες ιδέες. Δεν υπάρχει αρκετή συνεργασία ανάμεσα στα υπουργεία ούτε ένα ολιστικό σχέδιο για τον τομέα», τόνισε, προσθέτοντας ότι αν υπήρχε και αυτό η Κύπρο θα ήταν τρομερά ελκυστικός προορισμός για όλες τις εταιρείες.
Με την Total να ετοιμάζεται για μια κρίσιμη γεώτρηση στο οικόπεδο 11 τον Μάιο του 2017 και κολοσσούς όπως η Exxon Mobil και η ΕΝΙ να διεκδικούν ελπιδοφόρα τεμάχια στην Κυπριακή ΑΟΖ η χώρα ευελπιστεί ότι θα αναδειχθεί σε ενεργειακό κέντρο της περιοχής.
Παρά τις μεγάλες προσδοκίες όμως ο κλάδος εξακολουθεί να μην διαθέτει τις ορθές βάσεις και υποδομές, αλλά ούτε και ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο, σύμφωνα με επαγγελματίες του κλάδου.
Το βασικότερο παράπονο των εταιρειών παραμένει η αβεβαιότητα όσον αφορά τις χερσαίες εγκαταστάσεις στο λιμάνι, που θα υποστηρίζουν τους εργάτες στις πλατφόρμες όταν θα πραγματοποιούν γεωτρήσεις στη μέση της Μεσογείου.
«Αν βρεθούν κοιτάσματα και προχωρήσουμε στην..
παραγωγή τότε οι άνθρωποί μας θα εργάζονται στις αποβάθρες 24/7. Αν σταματήσουν σταματούν και τα έσοδα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να τους προμηθεύουμε διαρκώς, από τα πιο στοιχειώδη όπως είναι το φαγητό μέχρι και τα βαριά εργαλεία για τις εργασίες τους», υπογραμμίζει στέλεχος εταιρείας.
Με τις εταιρείες και τις γεωτρήσεις να αυξάνονται, η εκτίμηση διαφόρων στελεχών του τομέα είναι πως οι χώροι στο λιμάνι της Λεμεσού δεν θα είναι αρκετοί, επαναφέροντας το ενδεχόμενο της χρήσης του λιμανιού στη Λάρνακα.
«Πρέπει να καταλάβουν τις ανάγκες μας ώστε να λειτουργήσουμε από την Κύπρο. Το λιμάνι στη Λεμεσό μπορεί να δουλέψει για μια εταιρεία αλλά όχι για περισσότερες. Αντιλαμβανόμαστε τις ανησυχίες από τους πολίτες όμως δεν έχουν υπόσταση καθώς το μόνο που θα κάνουν οι εταιρείες από εκείνες τις εγκαταστάσεις είναι να προμηθεύουν υλικά στις πλατφόρμες», τόνισε στέλεχος εταιρείας του τομέα, προσθέτοντας ότι η ενεργειακή στρατηγική της χώρας δεν μπορεί να εναπόκειται στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Σε αυτό το πλαίσιο υπογραμμίστηκε και η δυνατότητα της Κύπρου να γίνει ενεργειακός κόμβος όχι μόνο σε περίπτωση εξεύρεσης κοιτασμάτων αλλά με την ανάπτυξη της χώρας ως βάση για χερσαίες εγκαταστάσεις στην περιοχή εξυπηρετώντας και γειτονικές χώρες. «Σίγουρα δεν μπορεί να γίνει ένα νέο Αμπερντίν αλλά πολλές χώρες στην περιοχή θα ήθελαν να χρησιμοποιήσουν την Κύπρο ως βάση», είπε χαρακτηριστικά χρησιμοποιώντας το παράδειγμα της πόλης της Σκωτίας. «Αν θέλουμε να γίνουμε ένα ενεργειακό κέντρο πρέπει να σκεφτούμε πέρα από τους αγωγούς και να αποκτήσουμε ένα στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη του τομέα σε εθνικό επίπεδο», πρόσθεσε.
Το ίδιο προσπαθεί αυτή τη στιγμή να κάνει και η Μάλτα και όπως όλα δείχνουν οι πιθανότητες να μας προλάβει είναι πολλές. «Στην Κύπρο υπάρχει έλλειψη πλάνο, υπάρχουν μόνο σκόρπιες ιδέες. Δεν υπάρχει αρκετή συνεργασία ανάμεσα στα υπουργεία ούτε ένα ολιστικό σχέδιο για τον τομέα», τόνισε, προσθέτοντας ότι αν υπήρχε και αυτό η Κύπρο θα ήταν τρομερά ελκυστικός προορισμός για όλες τις εταιρείες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου