Από το kavalapress.gr
Στις 2 Νοεμβρίου εκδικάζονται στο Συμβούλιο της Επικρατείας οι 4 αιτήσεις ακύρωσης εναντίον της απόφασης έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων του ελληνικού τμήματος του αγωγού TAP. Στην δικαιοσύνη έχουν προσφύγει οι Δήμοι Σερρών, Εμμ. Παππά, Καβάλας και Δοξάτου καθώς και αγροτικοί σύλλογοι και πολίτες.
Οι αυτοδιοικητικές παρατάξεις των Οικολόγων λένε «όχι στον αγωγό» αντιδρώντας στην συνέχιση των εργασιών που δημιουργούν «τετελεσμένα γεγονότα πριν τις αποφάσεις της δικαιοσύνης»
Μάλιστα ..
ο ο πρώην ευρωβουλευτής Μιχάλης Τρεμόπουλος υπογράμμισε «Ο αγωγός TAP θα διασχίσει επτά περιοχές του Ευρωπαϊκού δικτύου NATURA 2000 και θα περάσει από οκτώ χαρακτηρισμένα καταφύγια άγριας ζωής» επισημαίνοντας πως «η συνολική απώλεια οικοτόπων εθνικής και ευρωπαϊκής σημασίας ανέρχεται σε περίπου 3.760 στρέμματα».
Ο κ. Τρεμόπουλος μάλιστα εκπροσωπεί νομικά 414 πολίτες των Δήμων Σερρών και Εμμ. Παππά οι οποίοι κατέθεσαν αίτηση ακυρώσεως 400 σελίδων, με την εκδίκαση της υπόθεσης να έχει αναβληθεί ήδη πέντε φορές
Ερασιτεχνικοί οι τρόποι αντιμετώπισης των αντιδράσεων από την Κοινοπραξία
Η εκλογή του ΣΥΡΙΖΑ το Ιανουάριο του 2015 έθεσε την Κοινοπραξία σε μια επικοινωνιακή απραξία. Ενώ το προηγούμενο διάστημα είχε φροντίσει να ενημερώσει την τοπική κοινωνία και να την καθησυχάσει ενημερώνοντας για όλα τα θέματα, από την εκλογή του ΣΥΡΙΖΑ και μετά και θεωρώντας – σωστά ως ένα σημείο – ότι το κόμμα της κουμουνδούρου θα ελέγξει τις αντιδράσεις τοπικά σε Καβάλα και Σέρρες, σταμάτησε οποιαδήποτε ενέργεια.
Δεν υπολόγισε όμως την διάσπαση του ΣΥΡΙΖΑ συνεχίζοντας την επικοινωνιακή απραξία με αποτέλεσμα αυτή την στιγμή να βρίσκεται πάλι στο σημείο μηδέν και με τις αντιδράσεις των κατοίκων και φορέων να είναι τώρα μπροστά στις μπουλντόζες και όχι στο μελάνι κάποιων γραπτών.
Μάλιστα πριν λίγες ημέρες στο Ζυγό κάτοικοι σταμάτησαν τα μηχανήματα προμηνύοντας θα το τι θα επακολουθήσει
Εισαγόμενες αντιδράσεις από Ιταλία και Αλβανία
Η κατάσταση θα μπορούσε να ξεφύγει εκτός ελέγχου αν στις αντιδράσεις από την Ελλάδα προστεθούν και εισαγόμενες από Ιταλία και Αλβανία. Οι εκεί αντι-tap τα έχουν βρει σκούρα με την Κοινοπραξία σε Ιταλία και Αλβανία και η Ελλάδα θα ήταν μια καλή περίπτωση ώστε να διοχετευτούν οι αντιδράσεις τους.
Σε αυτή την περίπτωση η Καβάλα και Σέρρες θα γίνουν το επίκεντρο των κινητοποιήσεων όπου οι αντιδράσεις από την τοπική κοινωνία είναι οι εντονότερες. Αν αυτό συμβεί τότε είναι σίγουρο ότι θα δούμε κόσμο από Τουρκία ακόμα και Αζερμπαϊτζάν που αντιδρούν στον Tap
Μάλιστα τις προηγούμενες ημέρες στη Θεσσαλονίκη βρέθηκαν ακτιβιστές από την Ιταλία που συμμετέχουν στο κίνημα ενάντια στον αγωγό και επισκέφθηκαν την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Δοξάτο
Το αέριο από την Κασπία θάλασσα είναι το πιο βρώμικο του πλανήτη;
Σύλλογοι από την Ελλάδα είχαν 4ωρη συζήτηση με τους Ιταλούς που ήρθαν στην Ελλάδα και αγωνίζονται ενάντια στον αγωγό ΤΑΠ, commitato no tap και την οργάνωση (ΜΚΟ). Στην συνάντηση αυτή που έγινε στις 20 Οκτωβρίου αναφέρθηκε πως το αέριο που μεταφέρεται από την Κασπία θάλασσα θεωρητικά είναι από τα πιο βρώμικα του πλανήτη. Κατ’ επέκταση τα καυσαέρια του σταθμού συμπίεσης δεν είναι μόνο 1200 φορές περισσότερα από ότι το όριο για τον άνθρωπο, ανά κυβικό αέριων ρύπων αλλά πολλαπλάσια αυτών. Τονίζεται οτι σύμφωνα με τη Μελέτη του ΤΑΠ από τον συμπιεστή θα διοχετεύονται στην ατμόσφαιρα 24.000.000 κυβικά αέριων ρύπων με οξείδια του Αζώτου 1200 φορές πάνω από τα επιτρεπτά όρια για τον άνθρωπο
Με επικοινωνιακό «Αρμαγεδδών» απαντά η Ελληνική πλευρά της Κοινοπραξίας – 1,5 αρχαιολόγοι και ειδικοί για κάθε χιλιόμετρο του TAP
Ο Μιχάλης Τρεμόπουλος επισήμανε πως εκτός από την καταστροφή οικοσυστημάτων και φυσικών περιοχών θα υπάρξει απαξίωση αρχαιολογικών τόπων ενώ ειδικά για τους Φιλίππους τόνισε πως η απόσταση του αγωγού δεν ξεπερνά τα 300 μέτρα
Αυτή την επισήμανση φαίνεται να την πήρε σοβαρά η Κοινοπραξία η οποία ανακοίνωσε την απασχόληση 400 (!!) αρχαιολόγων και ειδικών για την προστασία της Ελληνικής κληρονομιάς . Η ανακοίνωση αυτή από μόνη της αποδεικνύει ότι η Ελληνική πλευρά της Κοινοπραξίας δεν έχει κανένα σχεδιασμό η της είναι αδιάφορο να ενημερώσει το κόσμο για το έργο.
Η ενέργειες όπως οι παραπάνω, οι χρηματοδοτήσεις συλλόγων και άλλων κοινωνικών δράσεων, δεν είναι τίποτε άλλο από ενέργειες που έχουν το συναίσθημα σε μια περιοχή που πλήττεται άγρια από την ανεργία και την αποψίλωση του πληθυσμού από νέους.
Ακόμα περισσότερο η Κοινοπραξία δεν έχει αντιληφθεί ακόμη περισσότερο ότι το έργο θα υλοποιηθεί όχι να κερδίσει την εύνοια πολιτικών παραγόντων αλλά της τοπικής κοινωνίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Καστοριά, όπου μέλημα της θα έπρεπε να είναι να βρεθεί ο τρόπος ώστε η πόλη να πάρει το ανταποδοτικό που χρειάζεται, το φυσικό αέριο
Αγνοούνται οι θέσεις εργασίας
Σε 8000 θέσεις εργασίας αναφερόταν η Κοινοπραξία όταν θα ξεκινούσε το έργο και για γραφεία σε όλο το μήκος του αγωγού όπου θα γινόταν αιτήσεις από τον τοπικό πληθυσμό. Αυτή την στιγμή λειτουργούν μόνο δύο γραφεία και τα οποία ουσιαστικά δεν λειτουργούν ποτέ. Παρόλο που το έργο έχει ξεκινήσει οι θέσεις εργασίας είναι άφαντες και όσοι προσπαθούν να έρθουν σε επαφή δεν βρίσκουν καμιά ανταπόκριση
Περνούν τον αγωγό μέσα από ιδιωτικές εκτάσεις
Ο Γιώργος Πασχαλίδης, μέλος της Οικολογικής Κίνησης Καβάλας έχει αναφέρει πως δεν είναι λίγες οι φορές όπου η αστυνομία αναγκάστηκε να σταματήσει εργασίες του αγωγού αφού τα έργα αυτά γινόταν μέσα ιδιωτικές εκτάσεις. Αυτό είναι αρκετά ενδιαφέρον αν αναλογιστούμε ότι το προηγούμενο διάστημα – προ κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – η κοινοπραξία επένδυσε αρκετά στην ενημέρωση για το θέμα των αποζημειώσεων από όπου θα περάσει ο αγωγός
Καταγγελίες για δωροδοκίες
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η αυτοδιοικητική κίνηση «Οικολογία αλληλεγγύη Κεντρικής Μακεδονίας» σημείωσε πως τίθεται και ένα σοβαρό ζήτημα για τους τρόπους χρηματοδότησης του έργου καθώς «αποδείχθηκε στην Ιταλία και μπήκε ήδη εισαγγελέας ότι ένας Ιταλός βουλευτής του Λαϊκού κόμματος πήρε δωροδοκία 2,3 εκατ. ευρώ προκειμένου να καθοδηγήσει το συμβούλιο της Ευρώπης» σχετικά με την απόρριψη μίας αναφοράς για την καταπάτηση των δικαιωμάτων στο Αζερμπαϊτζάν, αναφορά που αν γινόταν αποδεκτή θα έθετε εμπόδιο στην χρηματοδότηση του έργου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου