Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2016

Το πρώτο ελληνικό αυτοκίνητο παντός εδάφους που κατασκευάστηκε το 1974 έμεινε μόνο στα δύο πρώτα κομμάτια

Αποτέλεσμα εικόνας για Το Πρώτο Ελληνικό Αυτοκίνητο Παντός Εδάφους που Κατασκευάστηκε το 1974 Έμεινε Μόνο στα Δύο Πρώτα Κομμάτια
Από το praktoreio-sport.gr
Το όραμα του Γιάννη Γουλανδρή που ήθελε να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο παντός εδάφους (SUV) να διαθέτει τις ανέσεις μιας τετράθυρης λιμουζίνας, να έχει τη δυναμική ενός ισχυρού τζιπ και αισθητικά στοιχεία της εποχής του 1930, τελικά πραγματοποιήθηκε το 1974. Το ελληνικό δημιούργημα που οραματίστηκε ο Ελληνας εφοπλιστής ονομάστηκε Neorion Chicago. Ονομασία που προήλθε από τα ναυπηγεία στο Νεώριο της Σύρου, αφού κατασκευάστηκε στον συγκεκριμένο χώρο, έχοντας ως έμβλημα την άγκυρα, που ήταν σήμα των ναυπηγείων. Παράλληλα το Neorion Chicago έγινε το δεύτερο πολυτελές SUV αυτοκίνητο στον κόσμο μετά το Range Rover.

Η αρχική ιδέα, ήταν να κατασκευαστεί ένα πολυτελές αυτοκίνητο παντός εδάφους με έντονη κλίση προς ένα επιβατικό. Η προσπάθεια υλοποίησης της κατασκευής ξεκίνησε ..
στα τέλη του 1973, στο χώρο όπου ήδη παράγονταν τα ηλεκτροκίνητα Enfield-8000, για την αγορά της Μεγάλης Βρετανίας. Συντονιστής και βιομηχανικός σχεδιαστής ήταν ο Γιώργος Μιχαήλ. Σ?αυτή την προσπάθεια βοήθησαν αρκετοί φανοποιοί που ήρθαν από την Αθήνα και τον Πειραιά, ενώ οι υπόλοιποι τεχνίτες ήταν ντόπιοι. 

Ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου κράτησε ένα μήνα. Ολη αυτή την περίοδο γινόταν στον χώρο των ναυπηγείων όλες οι απαραίτητες εργασίες ώστε να αρχίσει η κατασκευή του. Μέσα σε 15 ημέρες κατασκευάστηκε το ξύλινο μοντέλο που απετέλεσε τη «βάση» για το στήσιμο του σκελετού, αλλά και για τη σφυρηλάτηση των φύλλων του αλουμινίου, που απετέλεσαν την εξωτερική επένδυση το αμαξώματος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ?ΝΟΕΣΙΣ? ο V-8 κινητήρας, ήταν από τους πλέον ισχυρούς της εποχής. Τα 5300 κ.ε. του έδιναν απόστευτη δύναμη και ροπή, ενώ διέθετε και δύο διαφορικά που προέρχονται από το Jeep Wagoneer. Μέσα σε οκτώ μόλις μήνες ολοκληρώθηκε η κατασκευή του πρώτου ελληνικού SUV, ενώ αμέσως ξεκίνησε η κατασκευή ενός δεύτερου παράλληλα με εξαρτήματα για ένα τρίτο και ένα τέταρτο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου