Από το energypress.gr
Στα τέλη του μηνός ή στις αρχές του επομένου τοποθετούν πηγές με γνώση των συζητήσεων τις οριστικές αποφάσεις σχετικά με την εξαγορά από τα ΕΛΠΕ της προς πώληση έκτασης των 350 στρεμμάτων της πρώην ΠΥΡΚΑΛ στην Ελευσίνα.
Σε αυτή τη φάση, όπως λένε οι ίδιες πηγές, ολοκληρώνεται η νέα αποτίμηση για την ΠΥΡΚΑΛ Ελευσίνας την οποια και παρήγγειλε προ μηνός η Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ), κατόπιν της απαίτησης του βασικού της μετόχου, δηλαδή του υπουργέιου Οικονομικών, με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης στα τέλη Οκτωβρίου.
Τότ μόνο, και με βάση τη νέα αποτίμηση, θα συγκληθεί καλώς εχόντων των πραγμάτων, η νέα έκτακτη γενική συνέλευση της ΕΑΣ προκειμένου και να εγκρίνει την πώληση της έκτασης στα ΕΛΠΕ.
Με βάση την προηγούμενη αποτίμηση της έκτασης, είχε προκύψει τίμημα ύψους ..
21 εκατ. ευρώ, και η λογική λέει ότι εκτός απροόπτου, στο ίδιο μοτίβο θα κινηθεί και ο νέος εκτιμητής. Διαφορετικά, εφόσον δηλαδή προκύψει εντελώς διαφορετική αποτίμηση, τα πράγματα προφανώς περιπλέκονται ως προς την εξαγορά της έκτασης από τα ΕΛΠΕ.
Τα μεν ΕΛΠΕ επιδιώκουν την συμφωνία, προκειμένου να μπορέσουν να μετατρέψουν το οικόπεδο σε νεκρή ζώνη μεταξύ του διυλιστηρίου και του αστικού ιστού - όπως ακριβώς προβλέπει η διεθνής νομοθεσία. Η δε, ΕΑΣ ψάχνει εναγωνίως για ρευστό, επομένως το τίμημα θα αποτελέσει για αυτήν "φιλί της ζωής”.
Η όποια καθυστέρηση οδηγεί σε στραγγαλισμό της εταιρείας των 350 εργαζομένων, που όχι μόνο αντιμετωπίζει προβλημα με τη φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα (τουλάχιστον μέχρι πρότινος), αλλά και δεν έχει πλέον ρευστά στο ταμείο της για να καλύψει τρέχουσες λειτουργικές της ανάγκες, όπως αγορά πρώτων υλών, πληρωμές προμηθευτών και λογαριασμών ΔΕΚΟ.
Αν και παραγγελίες προς την εταιρεία υπάρχουν, εντούτοις αυτή δεν μπορεί καν να τις ξεκινήσει καθώς δεν διαθέτει κεφάλαιο κίνησης για αγορά πρώτων υλών (καύσιμα, κλπ), παρά τις επανειλημμένες διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης. Σαν αποτέλεσμα των παραπάνω, καταγράφεται καθυστέρηση στην καταβολή των μισθών του προσωπικού της τάξης του ενός μηνός.
Τρεις παθογένειες
Τρία είναι σύμφωνα με τις πληροφορίες τα βασικότερα σήμερα προβλήματα για την ΕΑΣ. Αφενός η έλλειψη ρευστότητας για την παραγγελία πρώτων υλών, και αφετέρου το γεγονός ότι στο παρελθόν, και προκειμένου να κλείσει κάποια συμφωνία, η διοίκηση της εταιρείας δεσμευόταν ότι θα παραδώσει το έργο, νωρίτερα απ' ότι προέβλεπαν οι πραγματικές δυνατότητες της εταιρείας. Εννοείται ότι όσο το cash flow της εταιρείας επιδεινώνεται, τόσο αυξάνονται και οι καθυστερήσεις. Οσο για το τρίτο πρόβλημα της ΕΑΣ, σχετίζεται με τα επίπεδα παραγωγικότητας της εταιρείας, τα οποία εκτιμάται ότι χρήζουν βελτίωσης, σε συνδυασμό και με τη διάθεση εργασιών outsourcing.
Υπενθυμίζεται ότι το 2013 είχε συμφωνηθεί μπίζνες πλαν μεταξύ της τότε κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο και προέβλεπε τη μείωση των εργαζομένων σε 518 (το οποίο και έγινε), διάσπαση του πολιτικού με τον εμπορικό τομέα (επίσης έγινε), και κλείσιμο εργοστασίων, κάτι που ποτέ δεν ολοκληρώθηκε. Συγεκριμένα, η τότε συμφωνία προέβλεπε ότι πρέπει να κλείσουν τέσσερα εργοστάσια, και τελικά έκλεισαν μόνο τρία. Σύμφωνα ωστόσο με κύκλους της ΕΑΣ, η εταιρεία φαίρεται να έχει τεκμηριώσει επαρκώς προς τους δανειστές το λόγο της απόκλισης από την αρχική συμφωνία.
Στην πράξη, μπορεί να έκλεισε το εργοστάσιο της ΠΥΡΚΑΛ στην Ελευσίνα (την έκταση με την οποία φλερτάρουν τα ΕΛΠΕ), ωστόσο δεν έχει ακόμη κλείσει αυτό της Μάνδρας καθώς καταβάλλονται προσπάθειες να έρθουν νέες παραγγελίες, που θα καταστήσουν τη λειτουργία του απαραίτητη.
Η ίδια συμφωνία του 2013 προέβλεπε χρηματοδότηση με 35 εκατ. ευρώ, προκειμένου να εκλείψουν οι ελλειμματικοί ισολογισμοί, κάτι που υλοποιήθηκε αλλά με μεγάλη καθυστέρηση, και με ευθύνη της προηγούμενης κυβέρνησης.
Όσο για την τωρινή κυβέρνηση, και συγκεκριμένα το υπουργείο Οικονομικών, δεν έχει μέχρι σήμερα εκπονήσει κάποιο πειστικό σχέδιο αναδιάρθρωσης για την ΕΑΣ, αλλά περιορίζεται σε υποσχέσεις για χρηματοδότηση, η οποία έρχεται συνήθως με καθυστέρηση.
Στα τέλη του μηνός ή στις αρχές του επομένου τοποθετούν πηγές με γνώση των συζητήσεων τις οριστικές αποφάσεις σχετικά με την εξαγορά από τα ΕΛΠΕ της προς πώληση έκτασης των 350 στρεμμάτων της πρώην ΠΥΡΚΑΛ στην Ελευσίνα.
Σε αυτή τη φάση, όπως λένε οι ίδιες πηγές, ολοκληρώνεται η νέα αποτίμηση για την ΠΥΡΚΑΛ Ελευσίνας την οποια και παρήγγειλε προ μηνός η Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ), κατόπιν της απαίτησης του βασικού της μετόχου, δηλαδή του υπουργέιου Οικονομικών, με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης στα τέλη Οκτωβρίου.
Τότ μόνο, και με βάση τη νέα αποτίμηση, θα συγκληθεί καλώς εχόντων των πραγμάτων, η νέα έκτακτη γενική συνέλευση της ΕΑΣ προκειμένου και να εγκρίνει την πώληση της έκτασης στα ΕΛΠΕ.
Με βάση την προηγούμενη αποτίμηση της έκτασης, είχε προκύψει τίμημα ύψους ..
21 εκατ. ευρώ, και η λογική λέει ότι εκτός απροόπτου, στο ίδιο μοτίβο θα κινηθεί και ο νέος εκτιμητής. Διαφορετικά, εφόσον δηλαδή προκύψει εντελώς διαφορετική αποτίμηση, τα πράγματα προφανώς περιπλέκονται ως προς την εξαγορά της έκτασης από τα ΕΛΠΕ.
Τα μεν ΕΛΠΕ επιδιώκουν την συμφωνία, προκειμένου να μπορέσουν να μετατρέψουν το οικόπεδο σε νεκρή ζώνη μεταξύ του διυλιστηρίου και του αστικού ιστού - όπως ακριβώς προβλέπει η διεθνής νομοθεσία. Η δε, ΕΑΣ ψάχνει εναγωνίως για ρευστό, επομένως το τίμημα θα αποτελέσει για αυτήν "φιλί της ζωής”.
Η όποια καθυστέρηση οδηγεί σε στραγγαλισμό της εταιρείας των 350 εργαζομένων, που όχι μόνο αντιμετωπίζει προβλημα με τη φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα (τουλάχιστον μέχρι πρότινος), αλλά και δεν έχει πλέον ρευστά στο ταμείο της για να καλύψει τρέχουσες λειτουργικές της ανάγκες, όπως αγορά πρώτων υλών, πληρωμές προμηθευτών και λογαριασμών ΔΕΚΟ.
Αν και παραγγελίες προς την εταιρεία υπάρχουν, εντούτοις αυτή δεν μπορεί καν να τις ξεκινήσει καθώς δεν διαθέτει κεφάλαιο κίνησης για αγορά πρώτων υλών (καύσιμα, κλπ), παρά τις επανειλημμένες διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης. Σαν αποτέλεσμα των παραπάνω, καταγράφεται καθυστέρηση στην καταβολή των μισθών του προσωπικού της τάξης του ενός μηνός.
Τρεις παθογένειες
Τρία είναι σύμφωνα με τις πληροφορίες τα βασικότερα σήμερα προβλήματα για την ΕΑΣ. Αφενός η έλλειψη ρευστότητας για την παραγγελία πρώτων υλών, και αφετέρου το γεγονός ότι στο παρελθόν, και προκειμένου να κλείσει κάποια συμφωνία, η διοίκηση της εταιρείας δεσμευόταν ότι θα παραδώσει το έργο, νωρίτερα απ' ότι προέβλεπαν οι πραγματικές δυνατότητες της εταιρείας. Εννοείται ότι όσο το cash flow της εταιρείας επιδεινώνεται, τόσο αυξάνονται και οι καθυστερήσεις. Οσο για το τρίτο πρόβλημα της ΕΑΣ, σχετίζεται με τα επίπεδα παραγωγικότητας της εταιρείας, τα οποία εκτιμάται ότι χρήζουν βελτίωσης, σε συνδυασμό και με τη διάθεση εργασιών outsourcing.
Υπενθυμίζεται ότι το 2013 είχε συμφωνηθεί μπίζνες πλαν μεταξύ της τότε κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο και προέβλεπε τη μείωση των εργαζομένων σε 518 (το οποίο και έγινε), διάσπαση του πολιτικού με τον εμπορικό τομέα (επίσης έγινε), και κλείσιμο εργοστασίων, κάτι που ποτέ δεν ολοκληρώθηκε. Συγεκριμένα, η τότε συμφωνία προέβλεπε ότι πρέπει να κλείσουν τέσσερα εργοστάσια, και τελικά έκλεισαν μόνο τρία. Σύμφωνα ωστόσο με κύκλους της ΕΑΣ, η εταιρεία φαίρεται να έχει τεκμηριώσει επαρκώς προς τους δανειστές το λόγο της απόκλισης από την αρχική συμφωνία.
Στην πράξη, μπορεί να έκλεισε το εργοστάσιο της ΠΥΡΚΑΛ στην Ελευσίνα (την έκταση με την οποία φλερτάρουν τα ΕΛΠΕ), ωστόσο δεν έχει ακόμη κλείσει αυτό της Μάνδρας καθώς καταβάλλονται προσπάθειες να έρθουν νέες παραγγελίες, που θα καταστήσουν τη λειτουργία του απαραίτητη.
Η ίδια συμφωνία του 2013 προέβλεπε χρηματοδότηση με 35 εκατ. ευρώ, προκειμένου να εκλείψουν οι ελλειμματικοί ισολογισμοί, κάτι που υλοποιήθηκε αλλά με μεγάλη καθυστέρηση, και με ευθύνη της προηγούμενης κυβέρνησης.
Όσο για την τωρινή κυβέρνηση, και συγκεκριμένα το υπουργείο Οικονομικών, δεν έχει μέχρι σήμερα εκπονήσει κάποιο πειστικό σχέδιο αναδιάρθρωσης για την ΕΑΣ, αλλά περιορίζεται σε υποσχέσεις για χρηματοδότηση, η οποία έρχεται συνήθως με καθυστέρηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου