Σάββατο 16 Απριλίου 2016

Αρχές καλοκαιριού ξεκινά η κατασκευή του TAP

Αρχές καλοκαιριού ξεκινά η κατασκευή του TAP
Δημιουργία τουλάχιστον 2.000 νέων θέσεων εργασίας, που θα ενισχύσουν την απασχόληση κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και σημαντικές δουλειές σε μεγάλες τεχνικές εταιρείες και δεκάδες μικρομεσαίες από όλους τους τομείς της ελληνικής οικονομίας εκτιμάται ότι θα προσφέρει στη χώρα μας η κατασκευή του διαδριατικού αγωγού TAP.

Την τελετή έναρξης του μεγάλου ιδιωτικού έργου αναμένεται να κηρύξει πανηγυρικά στις 17 Μαΐου ο ίδιος ο πρωθυπουργός στη Θεσσαλονίκη, σηματοδοτώντας την..
πρώτη μεγάλη επένδυση που θα ξεκινήσει επί των ημερών της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. Η έναρξη του μαμούθ ενεργειακού έργου, που θα κοστίσει 1,5 δισ. ευρώ μόνο σε ό,τι αφορά τα έργα που θα γίνουν επί ελληνικού εδάφους, τοποθετείται αρχές του καλοκαιριού, θα διαρκέσει τρία χρόνια και θα μεταφέρει το αέριο του Αζερμπαϊτζάν από τα ελληνοτουρκικά σύνορα στην Ιταλία μέσω της Αλβανίας.

Μόνο η κατασκευή του αγωγού ανοίγει σημαντικές δουλειές στον τεχνικό κλάδο της χώρας και στις προμήθειες σωλήνων, καθώς τα τρία χερσαία τμήματα, που αντιστοιχούν σε 545 χιλιόμετρα του TAP, στα οποία θα συμμετάσχουν οι ελληνικές Ακτωρ, J&P Αβαξ και Σωληνουργεία Κορίνθου σε συνεργασία με κορυφαίες διεθνείς εταιρείες -τη γαλλική Spiecapag, την ιταλική Bonatti και την ιαπωνική Marubeni-Itochu Steel, έναν εκ των μεγαλύτερων προμηθευτών χάλυβα παγκοσμίως- υπολογίζεται ότι θα προσεγγίσουν το 1 δισ. ευρώ. «Η διεθνής αναγνώριση που προκύπτει για τις ελληνικές επιχειρήσεις που μετέχουν στο έργο είναι ένα ακόμα όφελος για την οικονομία της Ελλάδας. Ταυτόχρονα, στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα εμπιστοσύνης της επενδυτικής κοινότητας στη χώρα και τις επιχειρήσεις της, που πηγάζει από την επιτυχή υλοποίηση ενός τόσο μεγάλου έργου ενεργειακής υποδομής», υποστηρίζει στο «business stories» o country manager του ΤΑP Ρίκαρντ Σκούφιας.

Επικαλείται μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών & Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), σύμφωνα με την οποία «το έργο του TAP εκτιμάται ότι θα αποφέρει έως 36 δισ. ευρώ για την ελληνική οικονομία σε φορολογικά έσοδα, άμεση και έμμεση απασχόληση, καθώς και προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών από τοπικούς προμηθευτές».

Σε ό,τι αφορά την απασχόληση, το έργο θα δημιουργήσει άμεσα περίπου 2.000 θέσεις εργασίας, ενώ, επίσης σύμφωνα με την ίδια μελέτη, ο θετικός αντίκτυπος στην ελληνική οικονομία, κατά τη διάρκεια της κατασκευής του ΤΑΡ, υπολογίζεται ότι θα δημιουργήσει επίσης περίπου 8.000-10.000 έμμεσες θέσεις.

«Οι περισσότερες από αυτές αναμένεται να καλυφθούν τοπικά, καθώς κατά τις διαδικασίες προεπιλογής για τους διαγωνισμούς προσπαθήσαμε να ενισχύσουμε τη συμμετοχή των τοπικών εταιρειών, διοργανώνοντας εξειδικευμένες εκδηλώσεις δικτύωσης για να ενθαρρύνουμε τη συνεργασία μεταξύ των υποψήφιων Ελλήνων υπεργολάβων και των EPC αναδόχων, στις οποίες συμμετείχαν περισσότερες από 350 ελληνικές επιχειρήσεις», σημειώνει ο εκπρόσωπος του ΤAP στην Ελλάδα. Η κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου, όμως, συμπίπτει με τη ραγδαία υποχώρηση των διεθνών τιμών πετρελαίου και φυσικού αερίου, η οποία δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη. Στελέχη του TAP υποστηρίζουν ότι η απόφαση της επένδυσης ελήφθη το 2013 και η χρηματοδότηση είναι πλήρως διασφαλισμένη και εγκεκριμένη από την Ε.Ε., επομένως δεν επηρεάζεται από την κατρακύλα των τιμών.

Τονίζουν άλλωστε ότι τόσο μεγάλες επενδύσεις με projection 25ετίας (εκτιμήσεις σε μακροχρόνιο ορίζοντα) δεν μπορούν να υλοποιούνται σε ένα σταθερό οικονομικό περιβάλλον, καθώς οι διακυμάνσεις των τιμών είναι πολύ συνηθισμένο γεγονός, και ότι μεσοπρόθεσμα θα πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στη βελτιστοποίηση του κόστους κατασκευής.

Μέχρι στιγμής, στη φάση προετοιμασίας του αγωγού φυσικού αερίου περισσότερες από 150 εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα έχουν συμμετάσχει στο έργο, πολλές από τις οποίες θα συνεχίσουν να αξιοποιούνται και στην εξέλιξή του ενεργειακού πρότζεκτ. Πρόκειται για εταιρείες που προέρχονται κυρίως από τομείς όπως οι κατασκευές, η υγεία, η ασφάλεια, η πληροφορική, η συντήρηση, η παροχή υπηρεσιών σε θέματα όπως διαχείριση έργου, νομικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, υπηρεσίες μίσθωσης κ.ά. που εδρεύουν σε όλη την ελληνική επικράτεια, με την πλειονότητα του ανθρώπινου δυναμικού τους να απασχολείται στη Βόρεια Ελλάδα.

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται αντίστοιχα το πρόγραμμα αποζημιώσεων για τη μίσθωση ή αγορά οικοπέδων που θα χρησιμοποιηθούν για τις ανάγκες του αγωγού. Μέχρι στιγμής το μεγαλύτερο ποσοστό των ιδιοκτητών έχει υπογράψει προσύμφωνα με τον TAP για την εκμετάλλευση οικοπέδων και καλλιεργειών, τα οποία θα αποζημιωθούν πριν από τη φάση κατασκευής του έργου με βάση εσωτερικές μελέτες της εταιρείας, καθώς και την αξία της γης και των καλλιεργειών. Το πλάνο προβλέπει τη δημιουργία 17 χώρων αποθήκευσης και 8 εργοταξίων κατά τη διαδρομή του αγωγού. Για τους σταθμούς συμπίεσης στους Κήπους και τις Σέρρες και τα 23 βαλβιδοστάσια η εταιρεία θα προχωρήσει σε μόνιμη δέσμευση γης, δηλαδή σε αγορά εκτάσεων.

Τουλάχιστον 300 θέσεις εργασίας, με προτεραιότητα για όσους εργαζόμενους έφυγαν από την εταιρεία λόγω κρίσης, θα ανοίξει άμεσα η J&P Αβαξ. Το συμβόλαιο του TAP πρόκειται να ενισχύσει σημαντικά την τεχνογνωσία των ελληνικών εταιρειών και να αυξήσει τον διεθνή βηματισμό τους σε αντίστοιχα μεγάλα έργα στο εξωτερικό. Για παράδειγμα, η συνεργασία για τα δύο τμήματα του αγωγού, μήκους 360 χιλιομέτρων, από την Καβάλα έως την Ιεροπηγή στα ελληνοαλβανικά σύνορα, ύψους περίπου 420 εκατ. ευρώ, σχεδιάζεται να επεκταθεί μεταξύ της Bonatti και της J&P Αβαξ, αρχής γενομένης από τον αγωγό που θα συνδέει τη Λιθουανία με την Πολωνία, αλλά και σε ένα μεγάλο πρότζεκτ που συνδυάζει λιμενικές υποδομές, χώρο αποθήκευσης LNG και εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας που σχεδιάζεται στο Μαρόκο


ΠΗΓΗ:newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου