Κυριακή 6 Μαρτίου 2016

Πετρελαιοκίνητα οχήματα: Εκπέμπουν περισσότερους ρύπους σε πραγματικές συνθήκες από ότι στα εργαστήρια


Η ατμοσφαιρική ρύπανση προκαλεί περισσότερους από 430.000 πρόωρους θανάτους κάθε χρόνο στην EE. Ειδικά τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, αποτελούν μια από τις κύριες πηγές εκπομπών οξειδίων του αζώτου (ΝΟx). Οι ευρωπαϊκοί κανόνες θέτουν περιορισμούς στην εκπομπή αυτών των ρύπων των αυτοκινήτων, καθώς και στις διαδικασίες δοκιμής.

Ωστόσο, οι μελέτες δείχνουν ότι οι εκπομπές στους δρόμους είναι αρκετά μεγαλύτερες σε σχέση με τις μετρήσεις που γίνονται στα εργαστήρια

Στις 23 Φεβρουαρίου, η επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωκοινοβουλίου άκουσε τις απόψεις των ενδιαφερόμενων φορέων, πάνω στις προτάσεις για τη βελτίωση των μετρήσεων των εκπομπών των κύριων ατμοσφαιρικών ρύπων από τα αυτοκίνητα.

"Πρέπει να αποκαταστήσουμε την εμπιστοσύνη στον ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτός ο τομέας θα πρέπει να γίνει απόλυτα αξιόπιστος. Και για αυτό το λόγο, οι δοκιμές πρέπει να είναι ξεκάθαρες, απαιτητικές και ανεξάρτητες", δήλωσε η Γαλλίδα ευρωβουλευτής Γκροστέτ Φρανσουάζ (ΕΛΚ).

"Το ΕΚ θέλει να..
διασφαλίσει ότι έχουμε ένα κεντρικό και αυτόνομο σύστημα δοκιμών", είπε ο ευρωβουλευτής Ματίας Γκρούτε (Σοσιαλιστές, Γερμανία) και πρόσθεσε ότι είναι επίσης, πολύ σημαντικό να διασφαλίσουμε "πώς ότι ορίζει η νομοθεσία θα γίνεται σεβαστό".

Σήμερα, τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων μπορούν να διατεθούν στην αγορά μόνο εάν πληρούν τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις της ΕΕ. Αν εγκριθούν σε ένα κράτος μέλος τότε μπορούν να πωληθούν οπουδήποτε στην ΕΕ. Αυτή η διαδικασία ονομάζεται "έγκριση τύπου νέων οχημάτων".


Ποιό είναι το πρόβλημα με τις εκπομπές NOχ των πετρελαιοκίνητων οχημάτων;

Σήμερα, οι εκπομπές αερίων των νέων μοντέλων μετρώνται σε συνθήκες εργαστηρίου. Ωστόσο, οι μελέτες δείχνουν ότι υπάρχει ένα κενό ανάμεσα στις εργαστηριακές μετρήσεις και σε εκείνες που γίνονται σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Τα τελευταία πετρελαιοκίνητα οχήματα, εκπέμπουν πολύ περισσότερο ΝΟχ, σε πραγματικές συνθήκες από ότι στα εξειδικευμένα κέντρα δοκιμών.

Οι οδικές μεταφορές εκπέμπου έως και το 40% των ΝΟχ της Ευρώπης.

Το 80% αυτών των εκπομπών προέρχονται από πετρελαιοκίνητα οχήματα (που αποτελούν το 50% των οχημάτων που πωλούνται στην ΕΕ).

Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών ΝΟχ.

Το 2010, το Κοινό Κέντρο Ερευνών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δοκίμασε 6 πετρελαιοκίνητα και 6 βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. "Το βασικό συμπέρασμα ήταν ότι υπάρχει πρόβλημα με τις εκπομπές ΝΟχ στον δρόμο", είπε ο κ. Alois Krasenbrink από το Κοινό Κέντρο Ερευνών.

Η διαφορά εργαστηρίου και δρόμου

Η διαδικασία μέτρησης των ρύπων θεσπίστηκε το 1970 και ανανεώθηκε το 1990, για αυτό και σήμερα θεωρείται ξεπερασμένη. Επίσης, η ευελιξία των δοκιμών, με τους κατασκευαστές να μπορούν να μειώσουν τη μάζα ή να αλλάξουν τα ανταλλακτικά σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες, όπως είναι η θερμοκρασία του αέρα και το στύλ οδήγησης, δημιουργούν διαφορετικές τιμές στις μετρήσεις των εκπομπών σε πραγματικές και εργαστηριακές συνθήκες.

Η πρόταση να ασκήσει βέτο το ΕΚ στα σχέδια για την προσωρινή αύξηση των ορίων εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) των πετρελαιοκίνητων οχημάτων απορρίφθηκε από τους ευρωβουλευτές την Τετάρτη, αφού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποσχέθηκε να εισαγάγει μία ρήτρα αναθεώρησης και κατέθεσε μια μακροπρόθεσμη νομοθετική πρόταση για την πλήρη αναθεώρηση του καθεστώτος έγκρισης των αυτοκινήτων στην ΕΕ.

Επίσης, μετά το σκάνδαλο της Volkswagen, το ΕΚ συνέστησε ειδική επιτροπή που θα διερευνήσει τις παραβιάσεις των κατασκευαστών αυτοκινήτων.

Αναγνωρίζουμε ότι οι δοκιμές RDE χρειάζονται επειγόντως, ακόμα και αποτελούν πρόκληση για τη βιομηχανία", είπε ο Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων Erik Jonnaert. Σύμφωνα με τον κ. Jonnaert, εξαιτίας αυτού το κόστος παραγωγής θα αυξηθεί από 600 μέχρι 1300 ευρώ ανά όχημα.

"Η ευρωπαϊκή νομοθεσία σε αυτό τον τομέα καθιστά σαφές ότι τα αυτοκίνητα θα πρέπει να συμμορφώνονται με τον τύπο που έχει εγκριθεί", είπε ο Chris Carroll από τον Οργανισμό Ευρωπαίων Καταναλωτών.


ΠΗΓΗ:energypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου