Η μεγάλη υπερπροσφορά πετρελαίου έχει οδηγήσει μερικές από τις μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες στον κόσμο να ζητούν από τα δεξαμενόπλοιά τους να κόψουν ταχύτητα ώστε να καθυστερήσουν την παράδοση, όπως αποκάλυψε ένας από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων στην Ευρώπη στο Bloomberg.
Τα δεξαμενόπλοια μεταφέρουν δύο εκατομμύρια βαρέλια και κινούνται με ταχύτητες περίπου 13 κόμβων, την ώρα που η μέγιστη ταχύτητα είναι 15, επισήμανε ο Paddy Rodgers, διευθύνων σύμβουλος της Euronav στο Βέλγιο.
Οι χαμηλότερες ταχύτητες ενδέχεται να έχουν ως αποτέλεσμα το ταξίδι από 40 ημέρες που ήταν να διαρκέσει αρχικά, τώρα να παραταθεί για άλλες οκτώ ημέρες.
«Δεν έχω δει να ..
υπάρχει τέτοια υπερπροσφορά στην αγορά, στο τομέα του πετρελαίου» επισήμανε ο Paddy Rodgers, ένας από τους δικηγόρους της Euronav ο οποίος εντάχθηκε πριν από δύο δεκαετίες στην εταιρεία.
Ο κύριος λόγος που τα δεξαμενόπλοια κατεβάζουν ταχύτητα, είναι επειδή η υπερπροσφορά πετρελαίου είναι τόσο μεγάλη που πολλά βαρέλια παραμένουν στα λιμάνια, αναφέρει ο Rodgers.
Στην Κίνα, ο μέσος χρόνος αναμονής είναι περίπου μία εβδομάδα, όταν κανονικά δεν θα υπήρχε καμία καθυστέρηση, είπε. Το γεγονός πως τα σκάφη παραμένουν στη Μέση Ανατολή, αλλά και σε οποιοδήποτε άλλο μέρος, δεν είναι φυσιολογικό, προσθέτει.
Η τρέχουσα ανάγκη για πιο αργές ταχύτητες είναι το ακριβώς αντίθετο από ό, τι θα συνέβαινε αν όλα ήταν κανονικά, όταν οι τιμές είναι χαμηλές και το κόστος των καυσίμων σε υψηλά επίπεδα.
Ενώ η ζήτηση θα ανακάμψει πιο γρήγορα φέτος από τις προβλέψεις, λόγω των χαμηλών τιμών του πετρελαίου, η αύξηση μπορεί να μην είναι αρκετή ώστε να αποτραπεί η αποθήκευση του πετρελαίου στα δεξαμενόπλοια.
Η Euronav θα χρεώνει περίπου 75 σεντς ανά βαρέλι κάθε μήνα για την αποθήκευση, σύμφωνα με το Διευθύνοντα Σύμβουλο. Το μπρεντ για τον Απρίλιο κοστίζει περίπου 80 λεπτά περισσότερο από ό, τι για τον Μάρτιο, σύμφωνα με τα στοιχεία από την ICE Futures Europe.
ΠΗΓΗ:newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου