Από τις 26 Σεπτεμβρίου τέθηκε σε ισχύ και στην Ελλάδα η Ευρωπαϊκή οδηγία Ecodesign ErP για την ενεργειακή σήμανση προϊόντων θέρμανσης (βλ. http://www.buderus.gr/information/about-us/subjects/ecodesign.html ).
Ecodesign, σημαίνει οικολογικός σχεδιασμός ενός προϊόντος, με κριτήρια την ενέργεια που καταναλώνει κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του, αλλά και την ενέργεια που απαιτείται για την κατασκευή του. Επίσης λαμβάνονται υπ’ όψιν και άλλες περιβαλλοντικές πτυχές της διαδικασίας κατασκευής όπως π.χ. τα υλικά που χρησιμοποιούνται.
Η κλιματική αλλαγή λοιπόν, μας οδηγεί σε κατευθύνσεις για ενεργειακά αποδοτικότερα προϊόντα, και με την πιο ολοκληρωμένη έννοια, για περιβαλλοντικά εναρμονισμένα προϊόντα.
Σχετικά με τους λέβητες θέρμανσης ισχύος έως...
και 400kW, αποτέλεσμα της οδηγίας θα είναι η μετάβαση από τη συμβατική τεχνολογία στην τεχνολογία συμπύκνωσης. Αυτό σημαίνει λέβητες με υψηλότερο βαθμό απόδοσης, και κατ’ επέκταση μείωση του κόστους για τη θέρμανση του σπιτιού μας. Η τεχνολογία της συμπύκνωσης παρουσιάστηκε σε εμπορεύσιμο προϊόν από τη Buderus και τη Nefit για πρώτη φορά το 1981, στην έκθεση «ISH» με τον λέβητα «Nefit Turbo», ο οποίος κυκλοφόρησε την ίδια χρονιά.
Τι είναι όμως η τεχνολογία συμπύκνωσης;
Ο όρος «λέβητας συμπύκνωσης» χρησιμοποιείται λόγω του γεγονότος ότι ο λέβητας κατά τη λειτουργία του παράγει συμπύκνωμα υπό κάποιες συνθήκες, υγροποιώντας υδρατμούς που υπάρχουν στα καυσαέρια.
Τόσο για το φυσικό αέριο ως καύσιμο, όσο και για το πετρέλαιο, η Buderus, με τη γκάμα των λεβήτων της συμπλέει με την οδηγία, εισάγοντας όπως πάντα υψηλής ποιότητας λέβητες συμπύκνωσης, όπως τον εξαιρετικής ποιότητας και απόδοσης νέο επίτοιχο λέβητα συμπύκνωσης αερίου Logamax plus GB062, και τον νέο επίσης εξαιρετικά αποδοτικό, ποιοτικό και ευέλικτο επιδαπέδιο λέβητα συμπύκνωσης πετρελαίου Logano plus GB105.
Και λίγη θεωρία… η αξιοποίηση της τεχνολογίας συμπύκνωσης ξεκινά με τη συμπύκνωση των υδρατμών στα καυσαέρια, διαδικασία η οποία αρχίζει για το φυσικό αέριο όταν η θερμοκρασία καυσαερίων πέσει κάτω από τους 57 C κατά προσέγγιση, ενώ για το πετρέλαιο κάτω από τους 47 C περίπου. Στόχος της τεχνολογίας των λεβήτων συμπύκνωσης είναι να ρίχνει τη θερμοκρασία των καυσαερίων όσο γίνεται χαμηλότερα από τις θερμοκρασίες συμπύκνωσης – γνωστό και ως «σημείο δρόσου» – δηλαδή να τα «ψύχει» με γνώμονα το μεγαλύτερο ενεργειακό κέρδος, χρησιμοποιώντας για το σκοπό αυτό την επιστροφή κρύου νερού του κυκλώματος θέρμανσης, είτε μέσω κατάλληλου θαλάμου καύσης είτε με εξωτερικό εναλλάκτη.
Οι παραγόμενοι υδρατμοί περιέχουν θερμογόνο δύναμη, η οποία χάνεται χρησιμοποιώντας συμβατικούς λέβητες καθώς οι υδρατμοί διαφεύγουν μέσω της καπνοδόχου. Στο πιστοποιητικό ελέγχου του συντηρητή σας μπορείτε να δείτε πόση θερμότητα διαφεύγει με τα ζεστά καυσαέρια μέσω της καπνοδόχου, κι επομένως χάνεται.
Αντίθετα οι λέβητες συμπύκνωσης Buderus αξιοποιούν αυτήν την ενέργεια: Προκαλούν τη συμπύκνωση των υδρατμών μέσα στο λέβητα και τροφοδοτούν την κερδισμένη θερμότητα συμπύκνωσης στο κύκλωμα θέρμανσης. Προϋπόθεση για την εγκατάσταση είναι μια ανθεκτική στην υγρασία καπνοδόχος ή ειδικά εξαρτήματα απαγωγής καυσαερίων.
Έτσι επιτυγχάνεται σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας.
Ως επακόλουθο του αποδοτικού τρόπου λειτουργίας, η τεχνολογία συμπύκνωσης είναι και ιδιαίτερα φιλική προς το περιβάλλον.
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου