Τετάρτη 9 Ιουλίου 2014

Επιστολή Ομοσπονδίας ( Π.Ο.Ε ) στο ΥΠΟΙΚ


ΠΡΟΣ : ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ 
 ΥΠΟΥΡΓΟ κ. ΓΚΙΚΑ ΧΑΡΔΟΥΒΕΛΗ 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ : ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ, κ. ΓΙΩΡΓΟ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ 

Κύριε Υπουργέ, 

Η Ομοσπονδία μας η οποία εκπροσωπεί τους εργαζόμενους στον Κλάδο Πετρελαίου, Φυσικού Αερίου, 
Υγραερίου και Χημικής Βιομηχανίας σας καταθέτει την πρότασή της για μείωση των Ειδικών Φόρων 
Κατανάλωσης στα καύσιμα και την πάταξη της λαθρεμπορίας . 

Η οικονομική ανάπτυξη και η κοινωνική δικαιοσύνη χρειάζονται ως προαπαιτούμενα τη μείωση της 
φορολογίας γενικότερα και ειδικότερα των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης στα πετρελαιοειδή και 
ενεργειακά προϊόντα . Οι συνολικές πωλήσεις καυσίμων μειώθηκαν στην Ελληνική αγορά κατά την 
περίοδο 2009 - 2013 σε ποσοστό που πλησιάζει το 40% . 

Η σημαντικότατη πτώση στις βενζίνες και το πετρέλαιο οφείλεται στις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, 
στην αύξηση των διεθνών τιμών αλλά ΚΥΡΙΩΣ στη μεγάλη αύξηση του ΕΦΚ και του ΦΠΑ , μια αύξηση 
που πέραν της επιδείνωσης των συνθηκών διαβίωσης των Ελλήνων είχε και τραγικά αποτελέσματα 
όπως το θάνατο συνανθρώπων μας ακόμη και μικρών παιδιών . 

Μετά την αύξηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης κατά 440% και την εξίσωση του με το πετρέλαιο 
κίνησης, έρχονται στη δημοσιότητα τα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους για να 
επιβεβαιώσουν την παταγώδη αποτυχία του μέτρου. Τη χειμερινή περίοδο 2012 – 2013 που 
εφαρμόστηκε για πρώτη φορά η αύξηση του ΕΦΚ οι πωλήσεις του πετρελαίου θέρμανσης μειώθηκαν 
κατά 71% και την επόμενη χρονιά 2013 – 2014 κατά 67% σε σύγκριση με την περίοδο 2011 – 2012 , οι 
δε απώλειες των δημοσίων εσόδων από την κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων των πετρελαιοειδών 
ξεπέρασαν τα 700 εκ. ευρώ . 
Είναι προφανές ότι η ασκούμενη πολιτική έχει αποτύχει σε όλα τα επίπεδα ( δημοσιονομικό, 
κοινωνικό, περιβαλλοντικό) και τα έσοδα του κράτους μειώθηκαν δραματικά. Επακόλουθο της 
εφαρμογής της ήταν η απώλεια θέσεων εργασίας σε όλη την αλυσίδα του Κλάδου Πετρελαίου, 
εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες να στερούνται στοιχειώδους θέρμανσης και η περιβαλλοντική - 
ατμοσφαιρική ρύπανση να είναι τεράστια . 

Όσον αφορά το επίδομα θέρμανσης, σας επισημαίνουμε το γεγονός ότι, εκείνοι που το σχεδίασαν και 
το διαφημίζουν θα έπρεπε να προβληματιστούν από το γεγονός ότι ελάχιστοι έκαναν χρήση του 
δικαιώματος αυτού αν και δικαιούχοι, λόγω του ότι η μεγάλη πλειοψηφία αυτών δεν είχαν την 
οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν το πετρέλαιο θέρμανσης. 

Αυτή η πολιτική απέφερε πενιχρά αποτελέσματα και στην πάταξη της λαθρεμπορίας που σύμφωνα με 
όσα κατέθεσε στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής στις 6/2/2014 ο Γενικός Γραμματέας 
Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κ. Γ. Σούρλας , ξεπερνά σε ετήσια βάση το 1 δις . 

Η ψήφιση αρχικά του Ν.3784/2009 προέβλεπε την εγκατάσταση συστήματος εισροών – εκροών μόνο 
στα πρατήρια . Στη συνέχεια ψηφίστηκε ο Ν. 4072/2012 με τον οποίο επεκτάθηκε το μέτρο και σε 
πλωτά μέσα μεταφοράς και μετέπειτα ο Ν.4177/2013 με τον οποίο προβλέπεται η τοποθέτηση 
ηλεκτρονικών συστημάτων και σε πάσης φύσεως εγκαταστάσεις των εταιρειών Εμπορίας και 
Διυλιστηρίων . 

Όσον αφορά τους παραπάνω Νόμους, όλα κινήθηκαν σε μια λογική προχειρότητας λόγω έλλειψης 
σχεδιασμού χρονοδιαγράμματος εφαρμογής με αποτέλεσμα την μερική εφαρμογή των Νόμων μόνο 
στα πρατήρια. 
Θεωρούμε πλέον ώριμο και επιβεβλημένο εκ των πραγμάτων 
α) την άμεση εφαρμογή και υλοποίηση των ήδη ψηφισθέντων Νόμων σε όλα τα στάδια διακίνησης 
καυσίμων . 
β) την ενίσχυση με επιπλέον προσωπικό προκειμένου να εντατικοποιηθούν και να γίνουν πιο 
αυστηροί οι έλεγχοι στα τελωνεία εξόδου στην περιοχή της Β. Ελλάδος . 
γ) την επαναφορά του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης στα επίπεδα του 2011 – 2012 και τη σταδιακή 
μείωση του ΕΦΚ και του ΦΠΑ και στα υπόλοιπα πετρελαιοειδή προϊόντα και Φυσικό Αέριο . 

Είμαστε βέβαιοι ότι η πρόταση μας αφενός θα συμβάλει στην πάταξη της λαθρεμπορίας, στην αύξηση 
πωλήσεων και κατ επέκταση της αύξησης των δημοσίων εσόδων αφετέρου θα προσφέρει επιπλέον 
θέσεις εργασίας και τη δυνατότητα στοιχειώδους επιπέδου διαβίωσης στο κοινωνικό σύνολο. 


ΠΗΓΗ:pseep.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου