Ένα τεράστιο οικονομικό κίνητρο προσφέρει η λαθραία διακίνηση του αφορολόγητου ναυτιλιακού καυσίμου ως κίνησης ή θέρμανσης καθώς ο λαθρέμπορος καρπώνεται τουλάχιστον 330 ευρώ από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ) και επιπλέον 76 ευρώ από τον ΦΠΑ για κάθε 1.000 λίτρα πετρελαίου που πουλάει.
Έστω για παράδειγμα ότι κάποιος καταφέρνει να πουλήσει στη λιανική 10.000 λίτρα ναυτιλιακού πετρελαίου ως κίνησης. Με την τρέχουσα τιμή του 1,3 ευρώ το λίτρο, μπορεί θεωρητικά να κερδίσει από 8.000 μέχρι και 10.000 ευρώ
Η πλέον διαδομένη πρακτική είναι ο εικονικός εφοδιασμός. Διότι το «σλέπι» που μισθώνει η εταιρεία εμπορίας φορτώνει νόμιμα την ποσότητα από το διυλιστήριο, με τη διαφορά ότι αυτή δεν παραδίδεται ποτέ ή τουλάχιστον δεν παραδίδεται ποτέ ολόκληρη.
Εννοείται ότι υπάρχει κάποιος για να υπογράψει ψευδή παραστατικά ότι παρέλαβε τα καύσιμα ενώ στην πραγματικότητα παρέλαβε μικρότερη ή μηδενική ποσότητα. Οι υπόλοιπες ποσότητες μεταπωλούνται είτε στην κατανάλωση ως πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης, είτε σε πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας, της ακτοπλοΐας, σε αλιευτικά, τουριστικά και επαγγελματικά.
Πώς όμως γίνεται η επεξεργασία του λαθραίου πετρελαίου;
Το κλειδί στην όλη υπόθεση βρίσκεται στον αποχρωματισμό και στην αφαίρεση του θειαφιού από το λαθραίο πετρέλαιο. Και αυτό διότι το ναυτιλιακό πετρέλαιο είναι μαύρο και, επιπλέον, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε θειάφι.
Η παραπάνω διαδικασία πραγματοποιείται σε ειδικά εργαστήρια από τα οποία, στη συνέχεια, μέσω βυτιοφόρων ή υπόγειων αγωγών οδηγείται σε αδήλωτες δεξαμενές (σύμφωνα με πληροφορίες αυτές οι δεξαμενές ξεπερνούν τις 200 στην Αττική) ή σε βενζινάδικα – μέλη του κυκλώματος τα οποία το πωλούν ως πετρέλαιο κίνησης ή θέρμανσης.
Τέλος, δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε το «κόλπο» των εικονικών εξαγωγών. Τι σημαίνει αυτό;
Καύσιμα που προορίζονται για εξαγωγές προς κατανάλωση σε χώρες της βαλκανικής και τα οποία επίσης δεν επιβαρύνονται σε ΕΦΚ και ΦΠΑ διατίθενται τελικά στην ελληνική αγορά και τα κυκλώματα καρπώνονται τους φόρους.
Τα φορτία αυτά σφραγίζονται με πλαστές σφραγίδες, μπορεί να μην φτάνουν καν στα σύνορα ή το βυτιοφόρο που τα μεταφέρει να περνά τα σύνορα και να επιστρέφει αμέσως πίσω με τη συνδρομή τελωνειακών.
Πολλές φορές η εξαγωγή είναι μόνο εικονική, δηλαδή σφραγίζονται τα έγγραφα χωρίς να γίνεται μεταφορά.
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου