Του Γιώργου Μανέττα
gmanettas@pegasus.gr
Αισθητή μείωση εμφανίζουν οι δανειακές υποχρεώσεις των εισηγμένων, όπως προκύπτει από την ανάλυση των αποτελεσμάτων που ανακοινώθηκαν μέχρι στιγμής για τη χρήση του 2013. Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι οι προσπάθειες για τη συγκράτηση του λειτουργικού κόστους και την περιστολή των δαπανών που έγιναν τα προηγούμενα τρίμηνα αλλά και οι ενέργειες για την αναδιάρθρωση των δανείων αρχίζουν και αποδίδουν καρπούς και τονίζουν πως παρότι το δείγμα είναι σχετικά μικρό, η εξέλιξη αποτελεί ενθαρρυντικό σημάδι για τη συνέχεια.
Από τις εισηγμένες που ξεχώρισαν, ήταν ο ΟΤΕ, ο οποίος κατάφερε να μειώσει κατά 27,1% τον τραπεζικό δανεισμό του, σε επίπεδα κάτω των 3 δισ. ευρώ. Η διοίκηση της εταιρείας έχει επιδοθεί τα δύο τελευταία χρόνια σε «αγώνα δρόμου» για να εξυγιάνει τα οικονομικά της, προχωρώντας σε δραστικές κινήσεις όπως η πώληση θυγατρικών στο εξωτερικό (Globul, Rom Telecom, Hellas Sat) αλλά και υλοποιώντας προγράμματα εθελουσίας εξόδου μεγάλης κλίμακας. Εντυπωσιακές επιδόσεις είχε και η Αεροπορία Αιγαίου (Aegean Airlines), η οποία πέτυχε να μηδενίσει τον τραπεζικό δανεισμό της χάρη στη σημαντική άνοδο των λειτουργικών ταμειακών ροών. Η εταιρεία, όπως δήλωσε ο αντιπρόεδρος της εταιρείας, Ευτύχιος Βασιλάκης θα συνεχίσει να κινείται εξωστρεφώς, μία στρατηγική η οποία αυξάνει τις πωλήσεις και διευρύνει την απήχησή της.
Σημαντικά μειωμένος ήταν και ο δανεισμός της Τιτάν. Η ελληνική βιομηχανία τσιμέντων, η οποία δείχνει σημάδια ανάκαμψης ύστερα από πολλά χρόνια κατάφερε να περιορίσει τις δανειακές της υποχρεώσεις κατά περίπου 156 εκατ. ευρώ (-17,82%). Η διοίκηση της εταιρείας εμφανίζεται συγκρατημένα αισιόδοξη για τη φετινή χρονιά, καθώς εκτιμά ότι η κατανάλωση τσιμέντου στις ΗΠΑ θα συνεχίσει να αυξάνεται με υψηλούς ρυθμούς, ενώ και στην Ελλάδα περιμένει αναθέρμανση της ζήτησης για τσιμέντο για πρώτη φορά από το 2006. Θετικά αποτελέσματα είχαν επίσης η Fourlis, η Πλαίσιο, η Paperpack, Μύλοι Κεπενού αλλά και τα ΕΛΠΕ, για τα οποία οι αναλυτές, προεξοφλούν ότι παρά την κρίση θα επιστρέψουν σύντομα σε θετικό έδαφος με μοχλό το διυλιστήριο της Ελευσίνας.
Ρευστότητα
Χρηματιστηριακοί αναλυτές επισημαίνουν πως η κρίση έκανε τους Έλληνες επιχειρηματίες να σκέφτονται πιο ορθολογικά και να αποφεύγουν τα μεγάλα ρίσκα και τονίζουν πως η αποκατάσταση της ρευστότητας και η χρηματοδότηση των επιχειρήσεων με νέα κεφάλαια είναι το «κλειδί» για την επιστροφή της οικονομίας σε τροχιά ανάπτυξης. «Χωρίς ρευστότητα υπονομεύεται η ανάκαμψη των επιχειρήσεων αλλά και η έξοδος της χώρας από την ύφεση. Μην ξεχνάτε ότι η ρευστότητα είναι τα καύσιμα της αγοράς και χωρίς αυτά δεν μπορεί να κινηθεί», σημειώνουν χαρακτηριστικά.
ΠΗΓΗ:imerisia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου