Δύο εβδομάδες έχουν περάσει από την έναρξη εφαρμογής του, και το περιβόητο σύστημα μέτρησης των εισροών και των εκροών του όγκου καυσίμων στα πρατήρια, αρχικά της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, λειτουργεί στα… τυφλά.
Κανένας δηλαδή δεν είναι σε θέση να επεξεργαστεί τα δεδομένα που συλλέγουν τα συστήματα στα 500 περίπου πρατήρια που τα έχουν τοποθετήσει (σσ: 1.200 περίπου έχουν κάνει συμβάσεις με εγκαταστάτες, αλλά η τοποθέτηση γίνεται σταδιακά), για τον απλούστατο λόγο ότι δεν έχει ακόμη «ανοίξει» η ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα τα συγκεντρώνει στη Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων. Επομένως, και οι 500 αυτοί πρατηριούχοι δεν αποστέλλουν πουθενά τα στοιχεία για τις κινήσεις των καυσίμων που αγοράζουν και πωλούν, και άρα διασταυρώσεις για την ακρίβεια των δηλωμένων ποσοτήτων δεν γίνονται.
Στις 28 Αυγούστου, πρεμιέρα εφαρμογής του συστήματος, το υπ. Οικονομικών είχε ανακοινώσει ότι το κεντρικό ηλεκτρονικό σύστημα για την υποδοχή των στοιχείων θα έχει ανοίξει στη Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) από τη Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου. Καθώς επίσης ότι μέχρι και την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου θα είναι σε θέση και να καταγράφει τις κινήσεις εισροών- εκροών του όγκου καυσίμων από τα πρατήρια.
Μέχρι και την Παρασκευή τίποτα απ’ όλα αυτά δεν είχε γίνει, με παράγοντες της ΓΓΠΣ να μιλούν για τεχνικά προβλήματα περισσότερα απ’ όσα αρχικά υπολόγιζαν, τα οποία και τους οδήγησαν σε καθυστέρηση.
«Light» έως ανύπαρκτοι έλεγχοι στη Θεσσαλονίκη
Η δεύτερη «τρύπα» εντοπίζεται στο θέμα του ελεγκτικού μηχανισμού. Δύο σχεδόν εβδομάδες από την έναρξη λειτουργίας του συστήματος εισροών- εκροών, και παραβάτες, δηλαδή πρατηριούχοι που δεν το έχουν παραγγείλει ή εγκαταστήσει, εντοπίζονται μόνο στην Αττική. Και τα 16 «λουκέτα» που έχουν μπει μέχρι σήμερα γι’ αυτόν τον λόγο, αφορούν στην Αττική.
Σε ολόκληρη τη Θεσσαλονίκη ούτε ένας πρατηριούχος δεν έχει εντοπισθεί ανάμεσα στους 350 που λειτουργούν στην πόλη. Το περίεργο, δε, είναι πως οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Θεσσαλονίκης που μαζί με το υπ. Ανάπτυξης είναι υπεύθυνες για την εφαρμογή του μέτρου, προκειμένου να κάνουν στοχευμενους ελέγχους, είχαν σύμφωνα με τις πληροφορίες παραλάβει λίστα με τον ακριβή αριθμό των πρατηριούχων (διευθύνσεις, κλπ) που «γύρισαν την πλάτη» στα συστήματα εισροών- εκροών, και δεν υπέγραψαν συμβάσεις με εγκαταστάτες.
Κι όμως, οι έλεγχοι δείχνουν ότι… όλα βαίνουν καλώς. Συνολικά, από την Τετάρτη 28 Αυγούστου οπότε και τέθηκε σε ισχύ το μέτρο, ο απολογισμός δείχνει ότι ελέγχθηκαν 120 πρατήρια στην Αττική (και μπήκαν 16 λουκέτα) και μόλις… 27 στη Θεσσαλονίκη, χωρίς να μπει κανένα λουκέτο. Έγιναν δηλαδή 340% περισσότεροι έλεγχοι στην Αττική.
Κι αυτό καθώς στην Αττική, οι έλεγχοι διεξάγονται από 2 έως 4 συνεργεία, τα οποία είναι μεικτά (Περιφέρεια και υπ. Ανάπτυξης), ενώ στη Θεσσαλονίκη γίνονται από μόλις… ένα συνεργείο στελεχωμένο μόνο με υπαλλήλους της Περιφέρειας. Την περασμένη εβδομάδα πάντως, και στην Αττική, έλεγχοι έγιναν μόνο από συνεργεία της Περιφέρειας λόγω της απεργίας των υπαλλήλων στο ΥΠΑΝ εξαιτίας της κινητικότητας.
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου