Με μικτές αντιδράσεις δέχτηκε η αγορά πετρελαιοειδών τα μέτρα που εξήγγειλε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης για τη διακίνηση υγρών καυσίμων.
Απόλυτα θετικά αξιολογεί τα όσα εξαγγέλθηκαν για τους υπόχρεους εγκατάστασης συστημάτων εισροών –εκροών και για το ποινολόγιο των πρατηρίων που κλέβουν τους καταναλωτές.
Στα αρνητικά των εξαγγελιών περιλαμβάνει τις διατάξεις που αφορούν τις συμβάσεις που συνάπτουν οι εταιρείες με τους λιανοπωλητές. Ωστόσο αυτό που επισημαίνουν με κάθε ευκαιρία οι εταιρείες ιδίως σε ό,τι αφορά στους ελέγχους της αγοράς, είναι ότι δεν αρκεί η νομοθέτηση.
Θα πρέπει και οι αρμόδιες για τον έλεγχο υπηρεσίες (Μετρολογία, ΚΕΔΑΚ, κλπ) να είναι στελεχωμένες με το προσωπικό που να αντιστοιχεί στο έργο που αναλαμβάνουν που θα είναι κατάλληλα εκπαιδευμένο.
Τονίζουν δε το συγκεκριμένο θέμα, με δεδομένο ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει σοβαρή υποστελέχωση των υπηρεσιών λόγω αποχώρησης υπαλλήλων, με αποτέλεσμα, μετά την εφαρμογή των νέων ρυθμίσεων, να υπάρχει άμεσος κίνδυνος να μην μπορούν να αξιοποιηθούν προς όφελος των καταναλωτών και της οικονομίας.
Ειδικότερα, για τα θέματα ελέγχων, οι εταιρείες πετρελαιοειδών επισημαίνουν ότι η επέκταση της υποχρέωσης για συστήματα εισροών εκροών στις ελεύθερες εγκαταστάσεις των εταιρειών, στις εγκαταστάσεις πωλητών πετρελαίου θέρμανσης, και στις κάθε είδους εγκαταστάσεις υγρών καυσίμων ιδιωτικών πρατηρίων του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα, όπως και στους διακινητές χημικών που διαθέτουν παρεμφερή προϊόντα (τολουόλιο κλπ) κλείνει διόδους διακίνησης λαθραίων καυσίμων.
Απόλυτα θετικά επίσης αντιμετωπίζει η αγορά τις ποινές που επιβάλλονται σε όσους χρησιμοποιούν αντλίες που «κλέβουν» τους καταναλωτές. Όλα αυτά σύμφωνα με τις εταιρείες αποτελούσαν πάγια αιτήματα του κλάδου, ώστε να πάψει ο αθέμιτος ανταγωνισμός με τα πρατήρια που πουλούν φθηνά επειδή τροφοδοτούνταιμε λαθραία καύσιμα. Και σε αυτή όμως την περίπτωση θεωρούν ότι το νομοσχέδιο δεν πρέπει να υποστεί στη Βουλή αλλοιώσεις που θα αμβλύνουν την αποτελεσματικότητα των διατάξεών του.
Η αγορανομική
Τέλος και σε ό,τι αφορά στα μέτρα που θεωρητικά και μόνο θα συμβάλλουν στη διαφάνεια των συναλλαγών μεταξύ χονδρικής και λιανικής (εταιρείες – πρατήρια), οι εταιρείες παρατηρούν ότι για πρώτη φοράεπιβάλλονται ρυθμίσεις με τις οποίες καθορίζονται οι όροι ελεύθερης κατά τα άλλα διαπραγμάτευσης μεταξύ δύο πλευρών.
Όπως ανακοίνωσαν οι κ. Χατζηδάκης και Σκορδάς, με βάση τη νέα αγορανομική και μετά από σύσταση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, θα συνάπτονται υποχρεωτικά γραπτές συμβάσεις μεταξύ εταιριών χονδρικής και πρατηρίων καυσίμων. Σε αυτές θα πρέπει να αποτυπώνεται υποχρεωτικά εκ των προτέρων η πιστωτική πολιτική, οι παροχές, οι εκπτώσεις κλπ. Έτσι σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης , θα εξασφαλισθεί διαφάνεια στη διαμόρφωση των τιμών των καυσίμων, καθώς τόσο το κράτος όσο και ο καταναλωτής θα γνωρίζουν πλέον τα περιθώρια κέρδους.
Από την πλευρά τους οι εταιρείες αντιπαρερχόμενες τα της υποχρεωτικότητας που κατά την άποψή τους παραβιάζουν αρχές της ελεύθερης διαπραγμάτευσης μεταξύ δύο ιδιωτικών επιχειρήσεων, σημειώνουν ότι οι όροι αυτοί θεωρητικά και μόνο θα μπορούσαν να μειώσουν τις τιμές κατά 1 λεπτό το λίτρο, τη στιγμή που οι φόροι στο ένα λίτρο ξεπερνούν το ένα ευρώ ενώ ένας ολόκληρος κλάδος έχει καταστραφεί κυριολεκτικά από την υπερφορολόγηση.
(του Μιχάλη Καϊταντζίδη, euro2day.gr)
ΠΗΓΗ:energypress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου