Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013

Το ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο του 1973 που κατασκευάστηκε στη Σύρο!



Τα τελευταία χρόνια ακούμε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, την εξέλιξή τους και τις πωλήσεις που ενδεχομένως να καταφέρουν να πετύχουν τα επόμενα χρόνια. Αν και αυτή τη στιγμή υπάρχουν στην αγορά δεκάδες προτάσεις, οι υψηλές τιμές που πωλούνται είναι αποτρεπτικές για τους υποψήφιους αγοραστές και κυρίως για τους Έλληνες που πλέον αν δεν αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο με 10.000 ευρώ αναζητούν μεταχειρισμένο με… 1.000!
Από το 1900...
Μοντέλα όπως το Mitsubishi i-Miev, το Opel Ampera, το Nissan Leaf, to Citroen C-Zero, το ιταλικό Tazzari Zero (το οποίο πωλείται στην Ελλάδα), είναι μερικά από αυτά που κυκλοφορούν και μπορεί ο καθένας που έχει χρήματα να τα αποκτήσει. Και αυτό διότι αν και είναι αυτοκίνητα για καθημερινές μετακινήσεις φορολογούνται σε απίστευτα μεγάλο βαθμό με αποτέλεσμα να πωλούνται στη χώρα μας σε διπλάσια σχεδόν τιμή από ότι σε άλλες του εξωτερικού. Η τεχνολογία αυτή, για το μεγαλύτερο ποσοστό των οδηγών, θεωρείται καινούργια αλλά στην πραγματικότητα είναι πάρα πολύ παλιά. Αξίζει να αναφέρουμε πως το τρίτο αυτοκίνητο που έχει καταγραφεί ότι κυκλοφόρησε στην Ελλάδα (το 1900) ήταν ηλεκτρικό και συγκεκριμένα μία Victoria, την οποία απέκτησε ο τότε διευθυντής της «Ηλεκτρικής Ενέργειας» Κώστας Νικολαίδης, έχοντας μάλιστα και… σοφέρ (τον Αλέξανδρο Μπαχάουερ). 
Εφοπλιστές με μεγάλο όραμα
Έκτοτε, πέρασαν πάρα πολλά χρόνια μέχρι να φτάσουμε στο 1968. Ήταν τότε που οι Ανδριώτες εφοπλιστές αδελφοί Γουλανδρή (Γιάννης, Αλέξανδρος και Λεωνίδας) αγόρασαν το ναυπηγείο της Σύρου και άλλαξαν τα δεδομένα για την εποχή κατασκευάζοντας λίγα χρόνια αργότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα! Συγκεκριμένα, το E8000 της βρετανικής εταιρείας Enfield  το οποίο εξήγαγαν στο εξωτερικό αφού στην Ελλάδα δεν υπήρχε η δυνατότητα να το πουλήσουν γιατί δεν έπαιρνε έγκριση τύπου. Έτσι το 1973, το πρώτο Ε8000 πέρασε την γραμμή παραγωγής στην οποία δούλευαν Έλληνες μηχανικοί και εργάτες. Αξίζει να αναφέρουμε πως την τελική πινελιά στη μορφή του Ε8000 έβαλε ο Γιώργος Μιχαήλ ο οποίος έχει συμβάλει στη σχεδίαση και άλλων αυτοκινήτων όπως το Chicago, το Renault Farma αλλά και το Pony. Σε τρία χρόνια είχαν κατασκευαστεί σχεδόν 120 μονάδες αλλά οι πιέσεις και η γραφειοκρατία είχαν ως αποτέλεσμα να σταματήσει η παραγωγή.  




Σε τρία χρόνια παράχθησαν στη Σύρο σχεδόν 120 μονάδες του E8000 
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου