Πέμπτη 27 Δεκεμβρίου 2012
Νέες Προδιαγραφές για τα Πλοία Ρυμούλκησης ζητούν τα ΕΛΠΕ Θεσσαλονίκης - Αντιδράσεις από Εταιρείες Ρυμουλκών
Μπροστά στον κίνδυνο «λουκέτου», με την απώλεια δεκάδων θέσεων εργασίας, βρίσκονται οι περισσότερες εταιρείες ρυμουλκών, καθώς οι νέες προδιαγραφές για τα πλοία ρυμούλκησης που ζητούν τα ΕΛΠΕ Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με την Πανελλήνια Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών, θα επεκταθούν και στα υπόλοιπα λιμάνια, με ταυτόχρονο παροπλισμό του 90% του υπάρχοντος στόλου, ενώ την ίδια ώρα «τρέχουν» πολυετή συμβόλαια με βαριές ποινικές ρήτρες, μεταξύ εταιρειών ρυμούλκησης και δεξαμενοπλοίων μεταφοράς πετρελαιοειδών.
Οι μέχρι τώρα προδιαγραφές που ισχύουν για τα ρυμουλκά, περιλαμβάνονται σε ειδικό κανονισμό για
το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, (ΦΕΚ 1677Β), ο οποίος θεσπίστηκε το 2001 με αφορμή πολύνεκρο ατύχημα στην περιοχή.
Ο κανονισμός αυτός, στον οποίο ρυθμίζονται θέματα χρήσης των αγκυροβολίων αλλά και οι χρόνοι προσέγγισης των δεξαμενοπλοίων για τις ανάγκες όχι μόνο των ΕΛΠΕ αλλά και της Mamidoil-Jetoil, ήταν προϊόν διαβούλευσης όλων των εμπλεκομένων φορέων στον Θερμαϊκό κόλπο για την εκφόρτωση, τροφοδοσία και διαχείριση των πετρελαιοειδών.
Ναυτιλιακοί κύκλοι αναφέρουν ότι για να μπορούν να ισχύσουν οι νέες προδιαγραφές για τα ρυμουλκά, που θέτουν τα ΕΛΠΕ με γνώμονα την ασφάλεια των εγκαταστάσεων τους στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, θα πρέπει, πιθανότατα πρώτα, το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου και συγκεκριμένα το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος, να προχωρήσει σε αλλαγή του υπάρχοντος κανονισμού.
Το διυλιστήριο των ΕΛΠΕ στη Θεσσαλονίκη εξυπηρετείται σήμερα από δύο αγκυροβόλια δεξαμενοπλοίων εντός του Θερμαϊκού κόλπου. Το ένα χρησιμοποιείται για την εκφόρτωση αργού πετρελαίου και το δεύτερο, που είναι και το παλαιότερο, για την φορτοεκφόρτωση προϊόντων πετρελαίου.
Τα ΕΛΠΕ Θεσσαλονίκης με επιστολή τους στις 30/11/2012 προς τους αρμόδιους φορείς, ζητούν από 01/01/2013, με γνώμονα την ασφάλεια των εγκαταστάσεων τους, τα ρυμουλκά και λάντζες, παλαιότητας μικρότερης των 20 ετών, να έχουν προτεραιότητα σε όλες τις ελκύσεις δεξαμενοπλοίων και εργασίες, διαφορετικό τύπο ελικοπηδαλίων και τεχνικών προδιαγραφών, πιστοποιητικό από νηογνώμονα κάθε δύο χρόνια και όχι από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων, ενώ ζητείται τα πιστοποιητικά του ρυμουλκού, το ασφαλιστήριο συμβόλαιο, η εμπειρία του κυβερνήτη, η λίστα του πληρώματος και κάθε αλλαγή των παραπάνω να κοινοποιούνται στα ΕΛΠΕ.
Επισημαίνεται, επίσης, ότι, όποτε κρίνεται αναγκαίο, από τα ΕΛΠΕ θα γίνεται τακτικός έλεγχος και πιστοποίηση της επάρκειας των ρυμουλκών και πληρώματος από αντιπρόσωπο της εταιρείας.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου