Δευτέρα 21 Μαΐου 2012

Ανάσα στη ναυλαγορά από τα δεξαμενόπλοια





Με την παγκόσμια ναυτιλία να περνά τη δική της κρίση, ίσως μία από τις σοβαρότερες των τελευταίων 25 χρόνων, οι προβλέψεις για πιθανή ανάκαμψη είναι περιορισμένες, παρά την αλλαγή στρατηγικής και τις οικονομίες κλίμακας από τους εφοπλιστές. 
Το «βαρύ» orderbook των περασμένων χρόνων και η μεγάλη προσφορά, σε αντίθεση με τη χαμηλή ζήτηση για τη μεταφορά κάθε είδους εμπορευμάτων, είναι μία από τις βασικότερες πληγές για τη ναυτιλία. Παρά τις διαλύσεις και τις ακυρώσεις παραγγελιών, οι εφοπλιστές πασχίζουν να βγάλουν κέρδη, ναυλώνοντας τα καράβια τους σε πολύ χαμηλές τιμές.
Σε πολλούς κλάδους της ναυτιλιακής βιομηχανίας, οι τιμές των ναύλων, έφτασαν στα χαμηλότερα επίπεδά τους, με αποτέλεσμα οι διαχειρίστριες εταιρείες να μην βγάζουν ούτε τα λειτουργικά κόστη ενός ταξιδιού. Στις αρχές του έτους, ένα πλοίο μεταφοράς σιδηρομεταλλευμάτων έκλεινε ναύλους με 15.000 δολ./ημέρα. Δύο μήνες μετά, η τιμή έχει υποχωρήσει στα 6.000 δολ. την ημέρα, ενώ προ της κρίσης ο μέσος όρος των ναύλων άγγιζε τα 30.000 δολ.! 
Αν και αρκετά χαμηλότερα από τα επίπεδα του 2011, το τελευταίο διάστημα, οι τιμές των ναύλων σε όλους τους κλάδους ενισχύονται.  
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου