Τρίτη 29 Αυγούστου 2023

Η κινεζική Sinopec σχεδιάζει σταθερή παραγωγή διυλιστηρίων για ανάκτηση καυσίμων





Ο κινεζικός κολοσσός διύλισης Sinopec Corp σχεδιάζει να διατηρήσει σταθερή την παραγωγή διυλιστηρίων κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2023 καθώς η εγχώρια ζήτηση καυσίμων ανακάμπτει, αφού ανέφερε..

μείωση 20% στα ενδιάμεσα κέρδη λόγω των χαμηλότερων τιμών του αργού πετρελαίου.

Η Sinopec, το μεγαλύτερο διυλιστήριο στον κόσμο σε δυναμικότητα, σχεδιάζει 127 εκατομμύρια μετρικούς τόνους αργού, περίπου 5,04 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, μεταξύ Ιουλίου και Δεκεμβρίου, έναντι 126,54 εκατομμυρίων τόνων κατά τους πρώτους έξι μήνες, σύμφωνα με την κατάθεση αποθεμάτων την Κυριακή.

"Η κινεζική οικονομία φαίνεται να επεκτείνει την ανάκαμψή της. Η εγχώρια ζήτηση διυλισμένων καυσίμων αυξάνεται και η ζήτηση φυσικού αερίου θα διατηρήσει την ανάπτυξη και αυτή των χημικών προϊόντων θα ανακάμψει σταδιακά", δήλωσε η Sinopec.

Αυτό θα ανεβάσει την ετήσια παραγωγή της στους 253,5 εκατομμύρια τόνους για το 2023, σημειώνοντας αύξηση 4,7% έναντι του 2022, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Reuters με βάση τα στοιχεία της εταιρείας.

Η Sinopec ανέφερε την Κυριακή πτώση 20,1% στα ενδιάμεσα καθαρά κέρδη για το πρώτο εξάμηνο του έτους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022, στα 35,11 δισεκατομμύρια γιουάν (4,82 δισεκατομμύρια δολάρια), σε χαμηλότερες τιμές αργού παρά την υψηλότερη παραγωγή διυλιστηρίων και την αύξηση των πωλήσεων καυσίμων.

Τα έσοδά της υποχώρησαν 1,1% στα 1,59 τρισεκατομμύρια γιουάν για τους έξι μήνες, αν και κατέγραψε αύξηση 18,5% στις συνολικές πωλήσεις διυλισμένων καυσίμων στο εσωτερικό και στο εξωτερικό κατά 116,6 εκατομμύρια τόνους.

Η ζήτηση καυσίμων της Κίνας συνέχισε να ανακάμπτει το δεύτερο τρίμηνο μετά από ετήσια αύξηση 6,7% τους πρώτους τρεις μήνες, με τη βενζίνη και τα αεροπορικά καύσιμα να πρωτοστατούν καθώς οι άνθρωποι ταξίδευαν περισσότερο.

Η Sinopec είπε ότι οι εγχώριες πωλήσεις καυσίμων του πρώτου εξαμήνου αυξήθηκαν 17,9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος σε 92,47 εκατομμύρια τόνους.

Η ζήτηση για καύσιμο ντίζελ, ωστόσο, παρέμεινε υπό πίεση από έναν προβληματικό τομέα ακινήτων και καθώς η εξασθένηση των εξαγωγών εμπορευμάτων περιόρισε τις μεταφορές με φορτηγά.

Τα κινεζικά διυλιστήρια επωφελήθηκαν συνολικά από τις φθηνές προμήθειες αργού πετρελαίου από το Ιράν, τη Βενεζουέλα και τη Ρωσία, καθώς οι δυτικές κυρώσεις ανάγκασαν αυτούς τους παραγωγούς να πουλήσουν πετρέλαιο σε μεγάλες εκπτώσεις για να διατηρήσουν τη ροή των εσόδων.

Αν και οι κρατικές μεγάλες εταιρείες έχουν αποφύγει το πετρέλαιο του Ιράν και της Βενεζουέλας, η Sinopec λαμβάνει ρωσικές προμήθειες, είπαν οι έμποροι.

Η Sinopec παρήγαγε 139,68 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, σημειώνοντας αύξηση 0,02% σε ετήσια βάση. Η παραγωγή φυσικού αερίου της αυξήθηκε κατά 7,6% στα 660,88 δισ. κυβικά πόδια (18,714 δισ. κυβικά μέτρα).

Το περιθώριο διύλισης της εταιρείας ήταν 354 γιουάν (48,57 δολάρια) ανά τόνο το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, μειωμένο κατά 33,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ανέφερε.

Η Sinopec σχεδιάζει κεφαλαιουχικές δαπάνες 104 δισεκατομμυρίων γιουάν κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, 38,7% πάνω από τις δαπάνες κατά το πρώτο εξάμηνο, σε κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου όπως το Tahe στο Xinjiang και το Weirong στο Sichuan, καθώς και την επέκταση του διυλιστηρίου στο Zhenhai.

Η Sinopec έχει εξερευνήσει περισσότερα γεωλογικά προκλητικά αποθέματα, όπως το στενό κοίτασμα φυσικού αερίου Bazhong και περισσότερες εκτάσεις σχιστολιθικού αερίου στο Σιτσουάν.


 (Reuters) 


Από το hydrocarbonprocessing.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου