Η ζήτηση ανακάμπτει για τα περιθώρια δύλισης στο δεύτερο εξάμηνο του 2023, στοιχείο που έχει ήδη καταγραφεί από το τρίτο τρίμηνο και με την ολοκλήρωση της συντήρησης των μονάδων του διυλιστηρίου από τις αρχές Ιουλίου οι όγκοι παραγωγής στις πωλήσεις σε συνδυασμό με τα..
καλύτερα περιθώρια θα οδηγήσουν σε σαφέστερα καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με αυτά του δευτέρου τριμήνου, όπως ανέφερε ο αναπληρωτής CEO της Motor Oil Πέτρος Τζαννετάκης στο teleconference με τους αναλυτές και ξένους επενδυτές.Ο κ. Τζαννετάκης στάθηκε ιδιαίτερα ατην άνοδο που υπάρχει στους όγους πωλήσεων στην βενζίνη αλλά και στα margins των cracks, αναφέροντας ενδεικτικά νούμερα όπως 29 δολ για τα cracks της βενζίνης και 38 δολ για την gasoil σε ερώτηση επενδυτή ξένου οίκου. Σημείωσε την ισχυρή ζήτηση που υπάρχει ειδικά στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου αλλά και το γεγονός ότι διυλιστήρια έχουν διακόψει παραγωγή στην Ευρώπη, λόγω έλλειψης ανεφοδιασμού με ρωσικό πετρέλαιο. Εν προκειμένω η Motor Oil εφοδιάζεται κυρίως με ιρακινό και δευτερευόντως με πετρέλαιο από την Λιβυή και το Καζακστάν.
Στο teleconference ήταν παρόντες από τους διεθνείς επενδυτές εκπρόσωποι της UBS, της Ambrosia αλλά και από την One Investment. Όπως σημειωσε ο κ. Τζαννετάκης το γεγεονός ότι υπήρξαν διακοπές λειτουργίς του διυλιστηρίου με αποτέλεσμα η παραγωγή τον Μαϊο να περιοριστεί σε 20.000 βαρέλια την ημέρα και τον Ιούνιο σε 63.000 βαρέλια/ημέρα, συνετέλεσε στο να μειωθούν τα αποτελέσματα του δυτέρου τριμήνου και να δεσμευτούν κεφάλαια από τις ταμειακές ροές, καθώς ο όμιλος συνέχισε την τροφοδοσία των πελατών του μέσω trading.
Τώρα όμως επανέρχεται σε λειτουργία το διυλιστήριο συνολικά έχοντας αλλάξει προφίλ με την προσθήκη της μονάδας της νάφθας και παράγοντας υψηλότερης προστιθέμενης αξίας προϊόντα σε συνδυασμό με υψηλότερους όγους πωλήσεων λόγω ζήτησης. Κατά συνέπεια δεν θα υπάρξει πρόβλημα στα cash flows, αν και έχει ξεκινήσει η αποπληρωμή της φορολογίας των λεγομένων υπερκερδών της τάξης των 88 εκατ σε μηναία βάση από τα τέλη Ιουλίου μέχρι τον Φεβρουάριο του 2024.
Οι ΑΠΕ αυξάνουν μερίδιο
Αναφερόμενος στις ΑΠΕ τόνισε ότι από τα 84 MW που είναι υπό κατασκευή τα 60 MW ολοκληρώνονται και εντός του επόμενου τριμήνου θα εισέλθουν στην παραγωγική διασικασία.
Οι συνολικές επενδυτικές δαπάνες για τις Ανανεώσιμες Πηγές θα ανέλθουν φέτος στα 50 εκατ και ο όμιλος θα μιλήσει αναλυτικότερα στους επενδυτές για το πλάνο του στους κλάδους αυτούς στο teleconference του Νοεμβρίου του 2023.
Στον τομέα Power & Gas του ομίλου τα Ebitda σημείωσαν σημαντική αύξηση στο α΄εξάμνο του 2023 στα 93 εκατ ευρώ από 32 εκατ την αντίστοιχη περίοδο του 2022, από τα οποία τα 54 εκατ αντιστοιχούν στην MORE, έναντι 27 εκατ την ίδια περίοδο του 2022. Η δυναμικότητα έχει ανέβει στα 772 MW από 273 MW το αντίστοιχο διάστημα τοτ 2022, ενώ η παραγωγή ανήλθε στις 790.218 MWh έναντι 278.317. Οι επενδύσεις παράλληλα οδήγησαν τον κλάδο σε αύξηση του καθαρού δανεισμού σε 794 εκατ από 393 εκατ.
Παράλληλα ο όμιλος αύξησε το μεριδιό του στην λιανική της ηλεκτρικής ενέργειας στο 5,4% από 4,5% στο α΄εξάμηνο του 2023 ενώ τα σημεία ηλεκτρικής φόρτισης οχημάτων ανέβηκαν στα 1021 από 520.
Όσον αφορά το πρώτο εξάμηνο του 2023 το προσαρμοσμένο περιθώριο διύλισης της MOH κινήθηκε ελαφρά χαμηλότερα από το 2022 στα 133 δολ/μ.τ. έναντι 140 δολ και Mild Hydrockracking Bebchmark στα 78 δολ, με μεγαλύτερη πτώση στα 104 δολ στο β' τρίμηνο έναντι 56 δολ του benchmark.
Όπως ανέφερε ο κ. Τζαννετάκης το bemchmark αλλάζει κατόπιν απόφασης του S&P, ώστε να καταστεί πιο αξιόπιστο.
Η εγχώρια αγορά ήταν δυναμική και ανοδική στο α΄εξάμηνο με 1.179 χιλ Μ.Τ. ένανατι 946 χιλ Μ.Τ. την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Οι εξαγωγές χαμηλότερα στους 4.250 χιλ Μ.Τ έναντι 5.117 χιλ Μ.Τ. και ανοδικά με μερίδιο 10% στο σύνολο ο κλάδος αερομεταφορών - ναυτιλιακών καυσίμων στους 590 χιλ Μ.Τ. έναντι 541 χιλ Μ.Τ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου