Τετάρτη 7 Ιουνίου 2023

Το Ηνωμένο Βασίλειο απαγορεύει τις μεγάλες διαφημίσεις πετρελαίου για παραπλανητικά μηνύματα σχετικά με την πράσινη ενέργεια

 




Η Αρχή Προτύπων Διαφήμισης του Ηνωμένου Βασιλείου απαγόρευσε την Τετάρτη τις τηλεοπτικές, διαδικτυακές και εφημερίδες διαφημίσεις των Shell, Repsol και Petronas, στις οποίες οι πετρελαϊκοί γίγαντες υπερεκτίμησαν τις προσπάθειές τους για την προώθηση της πράσινης ενέργειας, «παραπλανώντας» το μεγάλο..

μερίδιο των ορυκτών καυσίμων στην επιχείρησή τους.

Η Αρχή Προτύπων Διαφημίσεων (ASA) είπε στις τρεις εταιρείες οι διαφημίσεις τους στην τηλεόραση, το YouTube και τις εφημερίδες που κυκλοφορούν αυτήν τη στιγμή στο Ηνωμένο Βασίλειο «δεν πρέπει να εμφανίζονται ξανά» στην τρέχουσα μορφή τους, καθώς είναι «πιθανόν να παραπλανήσουν τους καταναλωτές εάν παρεξηγήσουν τη συνεισφορά τους Οι πρωτοβουλίες άνθρακα έπαιξαν, ή θα έπαιζαν στο εγγύς μέλλον, ως μέρος της συνολικής ισορροπίας των δραστηριοτήτων μιας εταιρείας».  

Στην περίπτωση της Shell , μια αφίσα στο Μπρίστολ, μια τηλεοπτική διαφήμιση και μια διαφήμιση YouTube "παραλείπουν παραπλανητικά υλικές πληροφορίες σχετικά με το ποσοστό των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων τους που αποτελούνταν από δραστηριότητες χαμηλότερης εκπομπής άνθρακα", ανέφερε η ASA στην απόφασή της

Repsol , από την πλευρά της, είχε μια διαδικτυακή διαφήμιση προβολής επί πληρωμή, η οποία «παραλείπει παραπλανητικά υλικές πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένου του πώς και πότε η Repsol θα επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές και τον ρόλο που θα έπαιζε η ανάπτυξη βιοκαυσίμων σε αυτό το σχέδιο».

Η Petronas της Μαλαισίας έχει μια τηλεοπτική διαφήμιση που «παραλείπει παραπλανητικά υλικές πληροφορίες σχετικά με την ισορροπία των τρεχουσών δραστηριοτήτων της, τις εκπομπές της και την πορεία προς τη μείωσή τους», είπε η υπηρεσία παρακολούθησης διαφημίσεων.

Σχολιάζοντας την απόφαση, εκπρόσωπος της Shell είπε στο Sky News : «Διαφωνούμε κάθετα με την απόφαση της ASA, η οποία θα μπορούσε να επιβραδύνει την πορεία του Ηνωμένου Βασιλείου προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας».

«Οι άνθρωποι γνωρίζουν ήδη καλά ότι η Shell παράγει το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο από τα οποία εξαρτώνται σήμερα. Όταν οι πελάτες γεμίζουν τα πρατήρια καυσίμων μας σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο, είναι κάτω από το άμεσα αναγνωρίσιμο λογότυπο της Shell.»

Η Shell πρόσθεσε ότι «Καμία ενεργειακή μετάβαση δεν μπορεί να είναι επιτυχής εάν οι άνθρωποι δεν γνωρίζουν τις εναλλακτικές που έχουν στη διάθεσή τους».

Ο Guy Parker, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας παρακολούθησης διαφημίσεων, εξήγησε την απόφαση να απαγορευτούν οι διαφημίσεις σε συνέντευξή του στο Bloomberg Green , «Αυτές οι εταιρείες δεν προχώρησαν αρκετά στις καμπάνιες τους για να παρέχουν τουλάχιστον κάποιες πληροφορίες στους αναγνώστες και τους θεατές των διαφημίσεων που ανέφεραν η άλλη πλευρά της ιστορίας».


Από το oilprice.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου