Παρασκευή 7 Απριλίου 2023

Οι παγκόσμιες τιμές του ντίζελ μειώνονται καθώς η οικονομική επιβράδυνση εντείνεται

 



Οι παγκόσμιες τιμές για τα μεσαία αποστάγματα όπως το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης και το ντίζελ μειώνονται καθώς η οικονομία επιβραδύνεται, περισσότερα διυλιστήρια έρχονται στο ρεύμα και οι εξαγωγές από τη Ρωσία επαναδρομολογούνται και αντικαθίστανται από καύσιμα από τη Μέση Ανατολή.

Οι τιμές των ευρωπαϊκών συμβολαίων μελλοντικής..

εκπλήρωσης πετρελαίου ντίζελ για παραδόσεις τον Δεκέμβριο του 2023 μειώθηκαν στα 737 δολάρια ανά τόνο στις 4 Απριλίου από 776 δολάρια στις 3 Ιανουαρίου και κορυφώθηκαν στα 906 δολάρια στις 9 Ιουνίου 2022.

Οι τιμές του πετρελαίου εσωτερικής καύσης μειώνονται ταχύτερα από ό,τι για το αργό πετρέλαιο καθώς οι φόβοι για ελλείψεις που προκαλούνται από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν ως απάντηση εξασθενούν.

Το premium για το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης σε σχέση με το Brent, που παραδόθηκαν και τα δύο τον Δεκέμβριο του 2023, το μεικτό περιθώριο διύλισης ή το «crack spread», μειώνεται σταθερά τους τελευταίους έξι μήνες.

Η ρωγμή μειώθηκε στα 134 δολάρια ανά τόνο στις 4 Απριλίου από 191 δολάρια στις αρχές του 2023 και κορυφώθηκε στα 254 δολάρια στις 10 Οκτωβρίου 2022.

Το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης και άλλα μεσαία αποστάγματα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 45% του συνόλου του πετρελαίου που καταναλώνεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση και είναι τα πιο κυκλικά ευαίσθητα προϊόντα πετρελαίου.

Ωστόσο, οι κατασκευαστές σε ολόκληρη την ευρωζώνη ανέφεραν ότι η επιχειρηματική δραστηριότητα μειώνεται για εννέα μήνες από τον Ιούνιο του 2022, σύμφωνα με έρευνες των διευθυντών αγορών.

Στις ΗΠΑ, η διαφορά για το υπερελαφρύ ντίζελ θείου έναντι του Brent που παραδόθηκε τον Δεκέμβριο του 2023, μειώθηκε στα 205 δολάρια ανά τόνο στις 4 Απριλίου από 261 δολάρια στις αρχές του 2023 και κορυφώθηκε στα 316 δολάρια στις 13 Οκτωβρίου 2022.

Οι κατασκευαστές των ΗΠΑ ανέφεραν ότι η επιχειρηματική δραστηριότητα μειώνεται για πέντε μήνες από τον Νοέμβριο του 2022, σύμφωνα με την έρευνα αγορών του Ινστιτούτου Διαχείρισης Εφοδιασμού (ISM).

Οι μεγάλοι σιδηρόδρομοι των ΗΠΑ μετέφεραν 10% λιγότερα εμπορευματοκιβώτια τις πρώτες 12 εβδομάδες του 2023 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2022, σύμφωνα με την Ένωση Αμερικανικών Σιδηροδρόμων.

Ταυτόχρονα, οι εξαγωγές αποστάγματος της Ρωσίας επαναδρομολογήθηκαν με επιτυχία σε προορισμούς στη Μέση Ανατολή, την Αφρική και τη Νότια Αμερική, μετά την επιβολή κυρώσεων από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις 5 Φεβρουαρίου.

Με τη σειρά τους, οι απαιτήσεις της Ευρώπης σε απόσταγμα έχουν καλυφθεί από το ντίζελ που εξάγεται από τη Μέση Ανατολή, καθώς και από μικρότερους όγκους από την Ασία και τη Βόρεια Αμερική, χαλαρώνοντας τις ανησυχίες για ελλείψεις λόγω κυρώσεων.


Αυξάνονται τα αποθέματα

Τα αποθέματα αποστάγματος έχουν αρχίσει να συσσωρεύονται στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Ασία, αφού εξαντλήθηκαν τις περισσότερες φορές μεταξύ του δεύτερου εξαμήνου του 2020 και του δεύτερου εξαμήνου του 2022.

Τα αποθέματα αποστάγματος της Ευρώπης εξακολουθούσαν να είναι 40 εκατομμύρια βαρέλια (-10% ή -1,35 τυπικές αποκλίσεις) κάτω από τον εποχιακό μέσο όρο της προηγούμενης δεκαετίας στα τέλη Φεβρουαρίου 2022.

Ωστόσο, το έλλειμμα είχε μειωθεί από 63 εκατομμύρια βαρέλια (-15% ή -2,05 τυπικές αποκλίσεις) στα τέλη Ιουνίου 2022, σύμφωνα με στοιχεία της Euroilstock.

Τα αποθέματα μαζούτ στις ΗΠΑ ήταν 18 εκατομμύρια βαρέλια (-14% ή -1,08 τυπικές αποκλίσεις) κάτω από τον εποχιακό μέσο όρο της προηγούμενης δεκαετίας στις 31 Μαρτίου.

Ωστόσο, το έλλειμμα είχε μειωθεί από 31 εκατομμύρια βαρέλια (-22% ή -2,05%) στις 7 Οκτωβρίου, σύμφωνα με στοιχεία της Υπηρεσίας Ενεργειακών Πληροφοριών των ΗΠΑ.

Τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ, η συσσώρευση αποθεμάτων αποστάγματος συνέπεσε με τη μείωση της μεταποιητικής δραστηριότητας και της εμπορευματικής δραστηριότητας.

Στη Σιγκαπούρη, τα αποθέματα αποστάγματος αυξήθηκαν τις 12 από τις 15 πιο πρόσφατες εβδομάδες κατά 3 εκατομμύρια βαρέλια συνολικά, σύμφωνα με στοιχεία της Enterprise Singapore.

Τα αποθέματα εξακολουθούν να είναι 1,5 εκατομμύρια βαρέλια (-14% ή -0,83 τυπικές αποκλίσεις) κάτω από τον εποχιακό μέσο όρο της δεκαετίας, αλλά το έλλειμμα μειώθηκε από 3 εκατομμύρια βαρέλια (-31% ή -1,35 τυπικές αποκλίσεις) στις 18 Δεκεμβρίου.


Εντατικοποίηση της ύφεσης

Τα μελλοντικά στοιχεία για τις βιομηχανικές παραγγελίες υποδεικνύουν ότι η δραστηριότητα της μεταποίησης και των εμπορευματικών μεταφορών είναι πιθανό να μειωθεί περαιτέρω τους επόμενους αρκετούς μήνες, ειδικά στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.

Ο πλήρης αντίκτυπος των αυξήσεων των επιτοκίων από τις μεγάλες κεντρικές τράπεζες τους τελευταίους 12 μήνες, και πιο πρόσφατα οι αυστηρότεροι πιστωτικοί όροι μετά την τραπεζική κρίση, δεν έχουν ακόμη περάσει στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις.

Όπως συμβαίνει, η χαλάρωση της βιομηχανικής δραστηριότητας είναι πιθανό να διατηρήσει πτωτική πίεση στην κατανάλωση αποστάγματος τουλάχιστον κατά το δεύτερο τρίμηνο και πιθανώς το τρίτο τρίμηνο.

Η επιδείνωση των προοπτικών για τη χρήση αποστάγματος και τα spreads του κρακ είναι πιθανό να συνέβαλαν στην απόφαση της Σαουδικής Αραβίας και των συμμάχων της στον ΟΠΕΚ+ στις 2 Απριλίου να ανακοινώσουν μείωση της παραγωγής αργού.

Η επαναλειτουργία της Κίνας μετά τα lockdown που διέκοψαν σοβαρά την παραγωγή, καθώς και τα εσωτερικά και εξωτερικά ταξίδια επιβατών το 2022, θα μπορούσε να ενισχύσει την κατανάλωση αποστάγματος, συμπεριλαμβανομένου του καυσίμου αεροσκαφών, ειδικά το δεύτερο εξάμηνο του 2023.

Ωστόσο, οι αντίθετοι άνεμοι της ύφεσης εντείνονται στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη καθώς ο επίμονος πληθωρισμός πλήττει τα νοικοκυριά και τα υψηλότερα επιτόκια πλήττουν τόσο τους καταναλωτές όσο και τους εταιρικούς δανειολήπτες.

Οι εταιρείες του κλάδου των υπηρεσιών των ΗΠΑ και άλλες μη μεταποιητικές επιχειρήσεις φαίνεται να ακολουθούν τους κατασκευαστές σε σημαντική επιβράδυνση, με βάση την τελευταία έρευνα για μη μεταποιητικές επιχειρήσεις από το ISM.

Προς το παρόν, τα αποθέματα αποστάγματος εξακολουθούν να είναι σχετικά χαμηλά μετά την άνευ προηγουμένου μείωση μεταξύ 2020 και 2022, η οποία έχει διατηρήσει τα περιθώρια ρωγμής πολύ πάνω από τον μακροπρόθεσμο μέσο όρο.

Ωστόσο, τα αποθέματα συσσωρεύονται και διαγράφουν το έλλειμμα, το οποίο είναι πιθανό να ωθήσει τα περιθώρια προς τα μέσα επίπεδα αργότερα το 2023 και να αφαιρέσει περισσότερο τη θερμότητα από τα spreads.

 (Reuters) 


Από το hydrocarbonprocessing.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου