Ένα πολύ μεγάλο πλοίο μεταφοράς αργού ή VLCC απέπλευσε από το Zhoushan της Κίνας σήμερα ως μέρος μιας συντονισμένης επιχείρησης των Ηνωμένων Εθνών για την απομάκρυνση περισσότερων από ένα εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου από το υπό αποσύνθεση υπερδεξαμενόπλοιο FSO Safer στα ανοικτά των..
ακτών της Ερυθράς Θάλασσας της Υεμένης που απειλεί ανθρωπιστικά, περιβαλλοντικά και οικονομικά καταστροφή.Εξασφαλισμένο τον περασμένο μήνα από το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα του ΟΗΕ (UNDP), το Nautica βρισκόταν σε δεξαμενή στο Zhoushan της Κίνας για τακτική συντήρηση και τροποποιήσεις. Το πλοίο αναμένεται να φτάσει στις αρχές Μαΐου. Το Safer έχει αγκυροβολήσει περίπου εννέα χιλιόμετρα έξω από τη χερσόνησο Ras Isa της Υεμένης από το 1988 και θα μπορούσε να εκραγεί ή να διαλυθεί ανά πάσα στιγμή.
Το Πρόγραμμα Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών (UNDP), το οποίο υλοποιεί την επιχείρηση ως μέρος μιας πρωτοβουλίας που συντονίζεται από τον ΟΗΕ, αναθέτει σύμβαση στην παγκόσμια κορυφαία εταιρεία θαλάσσιας διάσωσης SMIT να προετοιμάσει το Safer και να πραγματοποιήσει με ασφάλεια τη μεταφορά του πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο.
«Η αναχώρηση του Nautica και το μελλοντικό του ταξίδι στην Ερυθρά Θάλασσα, είναι ένα σημαντικό επόμενο βήμα στη σύνθετη επιχείρηση για την κατάληψη του πετρελαίου από το Safer. Αυτή η στιγμή σηματοδοτεί την κορύφωση πολύμηνης προετοιμασίας και συντονισμού. Έχει συμμετάσχει πολλούς εταίρους, μεταξύ αυτών αδελφές υπηρεσίες του ΟΗΕ, μια παγκόσμια κοινότητα χρηματοδότων –από κυβέρνηση και ιδρύματα μέχρι σχολικές τάξεις– καθώς και διεθνείς εμπειρογνώμονες για να διασφαλίσουμε ότι θα πετύχουμε και θα αποτρέψουμε μια ανθρωπιστική, περιβαλλοντική και οικονομική καταστροφή», είπε ο Achim Steiner. Διαχειριστής του UNDP. «Βρισκόμαστε σε έναν αγώνα δρόμου ενάντια στο χρόνο και προτρέπω τους ηγέτες της κυβέρνησης, τους διευθύνοντες συμβούλους εταιρειών και κάθε άτομο που είναι σε θέση να συνεισφέρει για να προχωρήσει και να μας υποστηρίξει για να διατηρήσουμε αυτή τη λειτουργία, η οποία φτάνει γρήγορα σε ένα κρίσιμο στάδιο, σε καλό δρόμο», προστέθηκε.
Ενώ το έργο έχει λάβει σημαντική διεθνή υποστήριξη, το αυξανόμενο κόστος για τα VLCC, σε μια αγορά που επηρεάστηκε από τον πόλεμο στην Ουκρανία και άλλους παράγοντες, σημαίνει ότι απαιτείται περισσότερη χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση της φάσης έκτακτης ανάγκης του σχεδίου. Από τις 4 Απριλίου, ο ΟΗΕ είχε λάβει σταθερές δεσμεύσεις για 95 εκατομμύρια δολάρια. Ο συνολικός προϋπολογισμός για αυτή την πρώτη φάση είναι 129 εκατομμύρια δολάρια, αφήνοντας ένα κενό 34 εκατομμύρια δολάρια.
«Η πλεύση του πλοίου που θα αναλάβει το πετρέλαιο του Safer μας φέρνει πιο κοντά στην αποτροπή μιας καταστροφής», δήλωσε ο David Gressly, μόνιμος και ανθρωπιστικός συντονιστής του ΟΗΕ για την Υεμένη, ο οποίος ηγήθηκε των προσπαθειών του ΟΗΕ για το Safer από τον Σεπτέμβριο του 2021. «Η οικογένεια των Ηνωμένων Εθνών, συμπεριλαμβανομένων των UNDP, UNEP, IMO, OCHA, WFP, των κρατών μελών, των ιδιωτικών εταιρειών και του κοινού έχουν παίξει ρόλο στο συντονισμένο από τον ΟΗΕ σχέδιο. Έχουμε την καλύτερη διαθέσιμη τεχνική τεχνογνωσία και πολιτική υποστήριξη από όλες τις πλευρές. Οι δωρητές ήταν γενναιόδωροι. Χρειαζόμαστε απλώς το τελευταίο κομμάτι της χρηματοδότησης αυτόν τον μήνα για να διασφαλίσουμε την επιτυχία».
Για να καλυφθεί το δημοσιονομικό κενό, τα Ηνωμένα Έθνη απευθύνουν έκκληση στα κράτη μέλη και τους ιδιωτικούς φορείς και το παγκόσμιο κοινό μέσω μιας έκκλησης crowdfunding στην οποία έχουν ήδη συνεισφέρει χιλιάδες άτομα. Για να μάθετε περισσότερα, επισκεφθείτε τη διεύθυνση www.un.org/StopRedSeaSpill
Ιστορικό
Λόγω της σύγκρουσης στην Υεμένη, το FSO Safer έχει αποσυντεθεί σε σημείο που υπάρχει άμεσος κίνδυνος να εκραγεί ή να διαλυθεί, κάτι που θα είχε καταστροφικές επιπτώσεις στην περιοχή και πέρα από αυτήν.
Μια μεγάλη διαρροή θα καταστρέψει τις αλιευτικές κοινότητες στην ακτή της Ερυθράς Θάλασσας της Υεμένης, πιθανώς να εξαφανίσει άμεσα 200.000 μέσα διαβίωσης. Ολόκληρες κοινότητες θα εκτεθούν σε απειλητικές για τη ζωή τοξίνες. Ο πολύ μολυσμένος αέρας θα επηρεάσει εκατομμύρια. Θα μπορούσε να κλείσει τα λιμάνια της Hodeidah και του Saleef – τα οποία είναι απαραίτητα για τη μεταφορά τροφίμων, καυσίμων και σωτήριων προμηθειών στην Υεμένη, όπου 17 εκατομμύρια άνθρωποι χρειάζονται επισιτιστική βοήθεια. Το κλείσιμο των μονάδων αφαλάτωσης θα διέκοπτε μια πηγή νερού για εκατομμύρια ανθρώπους. Το πετρέλαιο από τους ασφαλέστερους θα μπορούσε να φτάσει στις αφρικανικές ακτές και να επηρεάσει οποιαδήποτε χώρα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις στους κοραλλιογενείς υφάλους που υποστηρίζουν τη ζωή μαγγρόβια και άλλα θαλάσσια ζώα θα ήταν σοβαρές. Τα ιχθυαποθέματα θα χρειαστούν 25 χρόνια για να ανακάμψουν.
Μόνο το κόστος του καθαρισμού υπολογίζεται στα 20 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι διακοπές στη ναυτιλία μέσω του στενού Bab al-Mandab προς τη Διώρυγα του Σουέζ θα μπορούσαν να κοστίσουν δισεκατομμύρια περισσότερες απώλειες στο παγκόσμιο εμπόριο κάθε μέρα, όπως συνέβη μετά την προσάραξη του Ever Given στη Διώρυγα το 2021.
Ο μόνιμος και ανθρωπιστικός συντονιστής των Ηνωμένων Εθνών για την Υεμένη, Ντέιβιντ Γκρέσλι, ηγήθηκε των προσπαθειών του ΟΗΕ σε όλο το σύστημα για το FSO Safer από τον Σεπτέμβριο του 2021. Το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών (UNDP) υλοποιεί αυτό το περίπλοκο και υψηλού κινδύνου έργο.
Από το yemen.un.org
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου