Τετάρτη 22 Μαρτίου 2023

Το τεράστιο έργο βιοκαυσίμων Phillips 66 θα δοκιμάσει τις πράσινες υποσχέσεις της βιομηχανίας

 



Στην παλαιότερη πόλη διύλισης στην αμερικανική Δύση, η Phillips 66 υπόσχεται ένα πιο πράσινο μέλλον καθώς προχωρά να σταματήσει την επεξεργασία αργού πετρελαίου και να κατασκευάσει ένα τεράστιο εργοστάσιο ντίζελ ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, οδηγώντας σε μια παγκόσμια τάση.

Αυτό το σχέδιο, που ανακοινώθηκε..

το 2020, χαιρετίστηκε αρχικά από τους κατοίκους που είχαν κουραστεί από μια ιστορία ρύπανσης και τοξικών διαρροών. Αλλά ορισμένοι έχουν γίνει δύσπιστοι καθώς οι λεπτομέρειες του έργου θέτουν αμφιβολίες για τα περιβαλλοντικά οφέλη από την ανακαίνιση του συγκροτήματος 127 ετών σε 1.100 στρέμματα στο Ροντέο της Καλιφόρνια.

Ο αρχικός ισχυρισμός της εταιρείας ότι θα μείωνε τα αέρια του θερμοκηπίου στο μισό δεν ταιριάζει με την έκθεση περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου, που δημοσιεύθηκε από τις ρυθμιστικές αρχές της κομητείας, η οποία δείχνει μείωση 1%, σύμφωνα με υπολογισμό του Reuters για τα δεδομένα εκπομπών στην έκθεση. Επιπλέον, η διύλιση των υποπροϊόντων πετρελαίου μπορεί να συνεχιστεί ως παράπλευρο έργο.

Και η παραγωγή πετρελαίου ντίζελ από ανανεώσιμες πηγές θα απαιτήσει αύξηση της θαλάσσιας κυκλοφορίας και της κυκλοφορίας τρένων, αυξάνοντας τις εκπομπές ρύπων και τον κίνδυνο διαρροής. Η μετατροπή απαιτεί επίσης την ενίσχυση της χρήσης φυσικού αερίου για την παραγωγή υδρογόνου που απαιτείται για την παραγωγή του βιοκαυσίμου.

Αυτές οι δυναμικές και άλλες μεταβλητές εγείρουν ερωτήματα σχετικά με το μάρκετινγκ του ανανεώσιμου ντίζελ από το Phillips 66 ως πράσινο καύσιμο και καθιστούν αδύνατο να πούμε εάν και πόσο η γενική επισκευή του διυλιστηρίου θα μειώσει τη ρύπανση της κοινότητας, είπαν στο Reuters τρεις ανεξάρτητοι περιβαλλοντικοί εμπειρογνώμονες.

Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου θα αποτελέσουν δοκιμαστική περίπτωση για παρόμοιες εγκαταστάσεις σε όλο τον κόσμο. Αρκετές δεκάδες νέες μονάδες ντίζελ για ανανεώσιμες πηγές στις ΗΠΑ σχεδιάζονται, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων ενέργειας Stratas Advisors. Τα περισσότερα θα είναι μετατροπές διυλιστηρίων πετρελαίου. Η παραγωγική ικανότητα θα μπορούσε να τριπλασιαστεί, στα 6 δισεκατομμύρια γαλόνια, μέχρι το 2026, λέει ο Στράτας. Η Ευρώπη και η Ασία βλέπουν παρόμοιες τάσεις.

Η μετατροπή του Rodeo θα μπορούσε να είναι είτε «ένα μοντέλο ή μια προειδοποιητική ιστορία», δήλωσε η Gwen Ottinger, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Κέντρο Επιστήμης, Τεχνολογίας και Κοινωνίας στο Πανεπιστήμιο Drexel, η οποία έχει σπουδάσει παρακολούθηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο Rodeo.

Οι εκπρόσωποι της Phillips 66 λένε ότι το έργο, που ονομάστηκε Rodeo Renewed, θα μειώσει σημαντικά ορισμένους ρυθμιζόμενους ρύπους και θα οδηγήσει σε μεγάλες περικοπές στα αέρια του θερμοκηπίου όταν το βιοκαύσιμο καίγεται στα οχήματα. Η γενική διευθύντρια του διυλιστηρίου, Jolie Rhinehart, είπε ότι το ανανεώσιμο ντίζελ είναι η πιο καθαρή επιλογή για χρήση στη μεταφορά εμπορευμάτων με φορτηγό.

«Η μεταφορά φορτηγών βαρέων αποστάσεων είναι μια ζωτική πτυχή του τρόπου ζωής μας σε αυτή τη χώρα και σε αυτόν τον κόσμο», είπε. «Και το ανανεώσιμο ντίζελ είναι ο τρόπος με τις χαμηλότερες εκπομπές για να τροφοδοτήσουμε την ενέργεια που χρειαζόμαστε για να κρατήσουμε τα φορτηγά μας σε κίνηση».

Ο Rhinehart πρόσθεσε ότι οι εκπομπές απευθείας από το εργοστάσιο, που επηρεάζουν τους κατοίκους της περιοχής, θα «μειωθούν σημαντικά» από το έργο.

Μερικοί κάτοικοι του Ροντέο ανησυχούν ότι η γενική επισκευή θα μπορούσε να γίνει άλλο ένα κεφάλαιο σε μια μακρά ιστορία τοπικής ρύπανσης. Καθισμένος απέναντι από τον κόλπο από το αστραφτερό τοπίο του Σαν Φρανσίσκο, το Rodeo είναι ένα παιδί αφίσας για μεταβιομηχανικά προβλήματα. Εκτός από το εργοστάσιο Phillips 66, η περιοχή έχει φιλοξενήσει ένα δεύτερο διυλιστήριο πετρελαίου, ένα μεταλλουργείο μολύβδου και ένα εργοστάσιο δυναμίτη. Οι κενές βιτρίνες και τα σκουριασμένα αυτοκίνητα καταστρέφουν τη λεωφόρο που οδηγεί σε μια παραλία πολύ τοξική για κολύμπι. Η κοινότητα, στην κομητεία Κόντρα Κόστα που δεν έχει ενσωματωθεί, έχει πολύ υψηλότερες συγκεντρώσεις ασθενειών, φτώχειας και τοποθεσιών καθαρισμού της περιοχής από τις περισσότερες άλλες στην Καλιφόρνια.

«Θα μπορούσε να ήταν το στολίδι της κομητείας», είπε η κάτοικος Janet Callaghan για το Rodeo. Αλλά με τα χρόνια, η βιομηχανική ρύπανση «μετέτρεψε το Rodeo στη μασχάλη της Contra Costa».

Η Maureen Brennan, μέλος της επιτροπής παρακολούθησης του αέρα του Rodeo, χαρακτήρισε το έργο βιοκαυσίμων ένα πείραμα με αβέβαια περιβαλλοντικά οφέλη. Αφού αρχικά επευφημούσε το σχέδιο, είπε: «Άρχισα να συνειδητοποιώ ότι είμαστε στην πραγματικότητα τα παγκόσμια ινδικά χοιρίδια εδώ».

Αντικρουόμενες εκτιμήσεις ρύπανσης

Το ανανεώσιμο ντίζελ παράγεται από πρώτες ύλες όπως σογιέλαιο, βοδινό λίπος ή χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε φορτηγά βαρέως τύπου χωρίς τροποποιήσεις κινητήρα. Το εργοστάσιο Phillips 66 μπορεί επίσης να παράγει άλλα βιοκαύσιμα.

Το εποπτικό συμβούλιο της κομητείας τον Μάιο ενέκρινε το έργο, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του στις αρχές του 2024.

Ο εκπρόσωπος της Phillips 66 Bernardo Fallas είπε ότι η διαφορά στις εκτιμήσεις της εταιρείας και της κομητείας για τα αέρια θερμοκηπίου προέρχεται κυρίως από το γεγονός ότι οι ρυθμιστικές αρχές της κομητείας περιέλαβαν προβλέψεις ρύπανσης για πέντε μονάδες επεξεργασίας διυλιστηρίων ορυκτών καυσίμων για τις οποίες η εταιρεία σκοπεύει να διατηρήσει τις άδειες λειτουργίας. Η εταιρεία απέκλεισε αυτές τις μονάδες, οι οποίες είπε ότι δεν θα λειτουργούσαν όταν ξεκινήσει το έργο βιοκαυσίμων. Το Phillips 66, είπε, δεν έχει αποφασίσει ακόμη εάν και πώς θα λειτουργούν οι μονάδες ορυκτών καυσίμων στο μέλλον.

Ο Fallas επιβεβαίωσε, ωστόσο, ότι ο Phillip 66 εξετάζει ένα σχέδιο επεξεργασίας λαδιού πολτού, ενός βαρέως υπολειμματικού υποπροϊόντος αργού πετρελαίου, χρησιμοποιώντας τον οπτάνθρακα του διυλιστηρίου. Ο Fallas είπε ότι η επεξεργασία ιλύος-ελαίου θα παράγει υλικά που χρειάζονται για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων.

Η κομητεία ανέφερε σε δήλωση ότι η επεξεργασία υδαρούς πετρελαίου «δεν θα ήταν συνεπής» με την ανακαίνιση του διυλιστηρίου που ενέκρινε τον Μάιο και θα απαιτούσε πρόσθετη ρυθμιστική αναθεώρηση.

Η έκθεση περιβαλλοντικών επιπτώσεων της κομητείας υπολόγισε τα αέρια θερμοκηπίου υποθέτοντας ότι οι εκπομπές από το οπτάνθρακα και τις άλλες τέσσερις μονάδες θα παραμείνουν αμετάβλητες, μια προσέγγιση που η μελέτη αποκάλεσε συντηρητική. Περιλάμβανε επίσης εκπομπές από την αναμενόμενη αύξηση της χρήσης φυσικού αερίου και από τις προβλεπόμενες αυξήσεις στη μεταφορά προς το εργοστάσιο.

Η αξίωση έχει επίσης εισχωρήσει σε αρχειοθετήσεις στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (SEC), συμπεριλαμβανομένης μιας ετήσιας δήλωσης πληρεξουσίου και μιας χούφτας αποκαλύψεων 8-K. Ωστόσο, οι γνωστοποιήσεις της εταιρείας στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς μείωσαν τον ισχυρισμό του 50% μετά τη δημοσίευση του σχεδίου έκθεσης περιβαλλοντικών επιπτώσεων τον Οκτώβριο του 2021. Η εταιρεία είπε ότι ενημέρωσε τα μηνύματά της για να «διασφαλίσει τη συνέπεια» με την έκθεση.

Ενώ το Phillips 66 και η κομητεία έκαναν εντυπωσιακά διαφορετικές προβλέψεις για τη ρύπανση των αερίων θερμοκηπίου του εργοστασίου βιοκαυσίμων, συμφώνησαν ότι το έργο θα είχε ένα κλιματικό όφελος που θα εκτείνεται πέρα ​​από τις τοπικές εκπομπές της εγκατάστασης. Είπαν ότι τα βιοκαύσιμα παράγουν λιγότερα αέρια θερμοκηπίου από την παραδοσιακή βενζίνη ή το ντίζελ όταν καίγονται σε οχήματα. Αυτό μειώνει τις εκπομπές κατά τη διάρκεια του συνολικού «κύκλου ζωής» του καυσίμου, ο οποίος περιλαμβάνει όλες τις πτυχές της εξερεύνησης, της παραγωγής και της κατανάλωσης. Λαμβάνοντας υπόψη μόνο την τοπική ρύπανση από το εργοστάσιο, η κομητεία είπε, υποτιμά τις πιθανές μειώσεις των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά «τάξεις μεγέθους».

Ορισμένοι ερευνητές, ωστόσο, αμφισβητούν αυτόν τον ισχυρισμό. Υποστηρίζουν ότι οι εκπομπές άνθρακα από την εκκαθάριση και την άροση εδάφους έως τις πρώτες ύλες βιοκαυσίμων, όπως το καλαμπόκι ή η σόγια, αντισταθμίζουν τυχόν μειώσεις στις εκπομπές της εξάτμισης.

Φορτηγά, τρένο αντικαθιστούν έναν αγωγό

Το Phillips 66 προβλέπει ότι η μετατροπή θα μειώσει τις εκπομπές ορισμένων ατμοσφαιρικών ρύπων που υπόκεινται σε ομοσπονδιακή ρύθμιση, όπως το βενζόλιο, το διοξείδιο του θείου και τα σωματίδια. Οι εκπομπές οξειδίων του θείου αναμένεται να μειωθούν κατά 80% από τα επίπεδα του 2019 και η μεγαλύτερη ρύπανση από σωματίδια κατά 20%, είπε ο Fallas, επικαλούμενος την έκθεση περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Τρεις ανεξάρτητοι περιβαλλοντικοί εμπειρογνώμονες είπαν ότι είναι πιθανό ορισμένες από αυτές τις εκπομπές - μαζί με εκείνες των αερίων του θερμοκηπίου - να μειωθούν απλώς και μόνο λόγω της μείωσης της συνολικής χωρητικότητας μετά τον μετασχηματισμό. Ως διυλιστήριο πετρελαίου, το εργοστάσιο επεξεργαζόταν σχεδόν 120.000 βαρέλια την ημέρα (bpd) αργού - πολύ περισσότερα από την προβλεπόμενη δυναμικότητα των 80.000 bpd πρώτων υλών βιοκαυσίμων.

Οι εκπομπές του εργοστασίου μετά τη μετατροπή είναι δύσκολο να προβλεφθούν, είπαν οι περιβαλλοντικοί εμπειρογνώμονες, λόγω της έλλειψης έρευνας για τη ρύπανση από μεγάλης κλίμακας επεξεργασία ανανεώσιμων πηγών ντίζελ και επειδή η εταιρεία δεν έχει περιγράψει δημόσια ποιες πρώτες ύλες θα χρησιμοποιήσει. Η λειτουργία Phillips 66 θα μπορούσε να οδηγήσει σε μειώσεις ορισμένων ρύπων, σε σύγκριση με τη διύλιση πετρελαίου , αλλά σε άλλες αυξήσεις, είπε ο Mark Jacobson, καθηγητής Πολιτικής και Περιβαλλοντικής Μηχανικής στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και διευθυντής του Προγράμματος Ατμόσφαιρας/Ενέργειας του σχολείου.

«Περιμένω να μην δω καμία απολύτως βελτίωση», είπε ο Jacobson.

«Θα λάβετε απλώς ένα διαφορετικό σύνολο χημικών ουσιών που βγαίνουν από τα διυλιστήρια (βιοκαυσίμων) σε σύγκριση με τα παραδοσιακά διυλιστήρια ντίζελ και βενζίνης».

Επιπλέον, η αύξηση των μεταφορών που σχετίζεται με την επεξεργασία βιοκαυσίμων θα μπορούσε να επιδεινώσει την τοπική ρύπανση, δήλωσε ο Ρον Σάχου, ανεξάρτητος σύμβουλος εκπομπών αέρα.

Η Phillips 66 σχεδιάζει να κλείσει έναν αγωγό πετρελαίου μήκους 200 μιλίων προς το εργοστάσιο, οδηγώντας σε διπλασιασμό των δεξαμενόπλοιων και τριπλασιασμό των αφίξεων σιδηροδρομικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με την έκθεση περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Η κυκλοφορία φορτηγών θα μειωθεί συνολικά, αλλά θα αυξηθεί απότομα σε μέρος του συγκροτήματος διύλισης που βρίσκεται πιο κοντά στο πιο πυκνοκατοικημένο τμήμα του Ροντέο, φέρνοντας τους κατοίκους εκεί σε επαφή με περισσότερα σωματίδια και άλλη ρύπανση από τις μεταφορές.

Το έργο θα προκαλέσει επίσης μια προβλεπόμενη αύξηση 29% στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από το εργοστάσιο που θα χρησιμοποιεί περισσότερο φυσικό αέριο για την παραγωγή υδρογόνου για επεξεργασία βιοκαυσίμων, σύμφωνα με την έκθεση.

Η Janet Pygeorge, 87, ζει μπροστά στα καπνογόνα του διυλιστηρίου. Θυμάται μια διαρροή χημικών το 1994 στο διυλιστήριο, τότε υπό διαφορετική ιδιοκτησία, που αρρώστησε δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους. Μια εταιρεία προκάτοχος του Phillips 66 αγόρασε το διυλιστήριο το 2001. Από τότε, το εργοστάσιο είχε επτά «μεγάλα ατυχήματα», συμπεριλαμβανομένων πυρκαγιών και εκλύσεων τοξικών, έως το 2018, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία της κομητείας.

Αυτή η ιστορία κάνει την προοπτική να συνεχιστούν οι επιχειρήσεις ορυκτών καυσίμων ανησυχητική για τους κατοίκους που την έζησαν, είπε ο Pygeorge. «Δεν μου ακούγεται ασφαλές».


 (Reuters) 

Από το hydrocarbonprocessing.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου