Τρίτη 28 Μαρτίου 2023

Τέλος στα αυτοκίνητα βενζίνης και πετρελαίου από το 2035 στην ΕΕ






Ξεπερνώντας τα εμπόδια που είχαν τεθεί από τη Γερμανία και άλλες χώρες τις προηγούμενες εβδομάδες, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ενέκρινε τελικά τον οδικό χάρτη μέχρι την οριστική απαγόρευση στις πωλήσεις συμβατικών..

αυτοκινήτων (με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου) από την 1η Ιανουαρίου 2035. Το μέτρο περιέχεται στο πακέτο «Fit for 55» που έχει ως στόχο των περιορισμό των εκπομπών ρύπων στο έδαφος της ΕΕ.


Οι νέοι κανονισμοί θέτουν τους ακόλουθους στόχους:

. Μείωση εκπομπών CO2 κατά 55% από τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα και κατά 50% από το νέα βαν, από το 2030 έως το 2034 σε σχέση με τα επίπεδα του 2021

. Μείωση εκπομπών CO2 κατά 100% για νέα επιβατικά αυτοκίνητα και βαν από το 2035 (όταν δηλαδή θα απαγορευτεί η πώληση νέων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης).

Από το 2025 και έως το 2029 θα τεθεί σε εφαρμογή ένας υποχρεωτικός μηχανισμός κινήτρων για τους κατασκευαστές οχημάτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων (ZLEV). Ως μέρος του μηχανισμού, αν ένας κατασκευαστής πετύχει ορισμένα ορόσημα για τις πωλήσεις ZLEV θα επιβραβεύεται με λιγότερο αυστηρούς στόχους για τον μέσο όρο CO2 του στόλου του. Το ορόσημο αυτό τίθεται στο 25% για τα αυτοκίνητα και στο 17% για τα βαν. Το 2026 η Κομισιόν θα εξετάσει την πρόοδο που θα έχει σημειωθεί έως τότε και την πιθανή ανάγκη αναθεώρησης, με βάση τεχνολογικές εξελίξεις (πχ. τα συστήματα plug-in hybrid).

Οι κανονισμοί περιλαμβάνουν και αναφορά στα e-fuels, καύσιμα δηλαδή που δεν εκπέμπουν ρύπους. Μετά από διαβούλευση με τα ενδιαφερόμενα μέρη, η Κομισθόν θα καταθέσει πρόταση για την ταξινόμηση μετά το 2035 οχημάτων που θα κάνουν αποκλειστικά χρήση καυσίμων ουδέτερων σε CO2.

Η απόφαση είχε υπερψηφιστεί από το Ευρωκοινοβούλιο τον περασμένο Φεβρουάριο και η υιοθέτηση από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο αποτελεί το τελευταίο βήμα. Πλέον απομένει η δημοσίευση στην επίσημη εφημερίδα της ΕΕ και η εφαρμογή της την 20ή ημέρα.


Από το reader.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου