Η Βραχυπρόθεσμη Ενεργειακή Προοπτική (STEO) της Υπηρεσίας Ενεργειακών Πληροφοριών των ΗΠΑ (EIA) του Φεβρουαρίου προβλέπει ότι η χρήση των διυλιστηρίων των ΗΠΑ θα παραμείνει πάνω από το 90% τα επόμενα δύο χρόνια. Ο κλάδος επιστρέφει σε πιο τυπικούς ρυθμούς μετά τη..
χαμηλή χρησιμοποίηση των διυλιστηρίων το 2020 και το 2021. Η πρόβλεψη της EIA ότι η χρήση των διυλιστηρίων των ΗΠΑ θα είναι κατά μέσο όρο 90,8% το 2023 και στη συνέχεια θα μειωθεί ελαφρά στο 90,3% το 2024.Η χρήση του διυλιστηρίου είναι η ποσότητα αργού πετρελαίου και άλλων ελαίων που χρησιμοποιούνται ως εισροές σε ένα διυλιστήριο διαιρούμενη με τη συνολική δυναμικότητα σε αυτό το διυλιστήριο. Το 2020, η μέση χρησιμοποίηση των διυλιστηρίων μειώθηκε στο 78,8%, ο χαμηλότερος ετήσιος ρυθμός από τότε που η ΕΠΕ άρχισε να συλλέγει αυτά τα δεδομένα το 1997, αλλά μέχρι το 2022, τα ποσοστά χρήσης πλησίασαν κατά μέσο όρο τα προ-πανδημικά επίπεδα πάνω από 91%. Σε ετήσια μέση βάση, η χρησιμοποίηση των διυλιστηρίων σε όλο τον στόλο σπάνια ανεβαίνει πολύ υψηλότερα από 95% λόγω των περιόδων συντήρησης και των εποχιακών περιόδων μικρότερης ζήτησης.
Στο STEO του Φεβρουαρίου 2023, η EIA προβλέπει τιμές και όγκους διύλισης πετρελαίου στις Ηνωμένες Πολιτείες έως το 2024. Οι παγκόσμιες τιμές προϊόντων διύλισης και οι διαφορές κρακ, που αντιπροσωπεύουν μια εκτίμηση των περιθωρίων του διυλιστηρίου, αυξήθηκαν σημαντικά στις ΗΠΑ το 2022, αυξάνοντας τη χρησιμοποίηση των διυλιστηρίων. Η ΕΠΕ υπολογίζει την εξάπλωση ρωγμής 3-2-1 αφαιρώντας την τιμή ενός γαλονιού αργού πετρελαίου (η εισροή) από τη συνδυασμένη τιμή των δύο τρίτων του γαλονιού βενζίνης και του ενός τρίτου ενός γαλονιού ντίζελ (η παραγωγή ).
Η ΕΠΕ αναμένει ότι οι τιμές των προϊόντων πετρελαίου για τη βενζίνη και το ντίζελ θα είναι χαμηλότερες το 2023 από ό,τι το 2022. Ωστόσο, οι τιμές των προϊόντων πετρελαίου το 2023 θα παραμείνουν υψηλές σε σύγκριση με τις τιμές πριν από την πανδημία, ειδικά καθώς τα διυλιστήρια υποβάλλονται σε συντήρηση την άνοιξη. Η χαμηλή χρήση της άνοιξης θα περιορίσει την παραγωγή πριν από το καλοκαίρι και θα ενθαρρύνει τα διυλιστήρια να διατηρήσουν υψηλή χρησιμοποίηση κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και όταν δεν υποβάλλονται σε συντήρηση.
Η ΕΠΕ αναμένει βραδύτερη οικονομική ανάπτυξη το 2023 και το 2024, γεγονός που θα μειώσει την κατανάλωση βενζίνης και ντίζελ σε σύγκριση με το 2022, οδηγώντας σε σταδιακή μείωση των τιμών των προϊόντων πετρελαίου. Ο οργανισμός προβλέπει επίσης ότι η αυξημένη παραγωγή τελικών προϊόντων πετρελαίου ως αποτέλεσμα των υψηλών ποσοστών χρησιμοποίησης του διυλιστηρίου θα συμβάλει σε χαμηλότερες τιμές. Η απαγόρευση των εισαγωγών προϊόντων διύλισης πετρελαίου από τη Ρωσία στην ΕΕ, η οποία ξεκίνησε νωρίτερα αυτόν τον μήνα, ενέχει κίνδυνο πρόσθετων διαταραχών και φέρνει σημαντική αβεβαιότητα στις προβλέψεις της ΕΠΕ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου