Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2022

Τα κινεζικά διυλιστήρια ενισχύουν την παραγωγή ντίζελ για να επωφεληθούν από τα ισχυρά περιθώρια εξαγωγών




Οι εξαγωγές προϊόντων διύλισης πετρελαίου της Κίνας τον Νοέμβριο αναμένεται να φτάσουν στο υψηλότερο επίπεδο από τον Απρίλιο του 2020 καθώς τα διυλιστήρια αυξάνουν την παραγωγή σε υψηλά πολλών μηνών για να ενισχύσουν την προσφορά και τα κέρδη ντίζελ, αντισταθμίζοντας τον αντίκτυπο της βραδύτερης εγχώριας ζήτησης από τους..

περιορισμούς του COVID-19.

Τα δύο κορυφαία διυλιστήρια του κόσμου - οι  Ηνωμένες Πολιτείες  και η Κίνα - επεξεργάζονται περισσότερο αργό για να καλύψουν υψηλότερη χρήση ντίζελ παγκοσμίως αυτόν τον χειμώνα, καθώς οι χώρες στρέφονται στο πετρέλαιο για θέρμανση, μακριά από το πιο ακριβό φυσικό αέριο. Η αυξημένη παραγωγή θα μπορούσε επίσης να μειώσει τις τιμές για άλλα προϊόντα πετρελαίου, ειδικά για τη βενζίνη, και να μειώσει τα συνολικά περιθώρια διύλισης .

Η παραγωγή αργού πετρελαίου της Κίνας θα μπορούσε να αυξηθεί έως και κατά 500.000 βαρέλια την ημέρα (bpd), ή 4% αυτόν τον μήνα τον Οκτώβριο, καθώς δύο νέα διυλιστήρια - η  PetroChina Guangdong Petrochemical  και η ιδιωτική εταιρεία  Shenghong Petrochemical  - ετοιμάζονται να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους, τρεις βιομηχανικές πηγές με έδρα το Πεκίνο είπε στο Reuters.

Το ήμισυ της αύξησης, ωστόσο, θα εξακολουθήσει να προέρχεται από το μεγαλύτερο διυλιστήριο της Ασίας Sinopec  (600028.SS), είπε ένας από αυτούς, καθώς αυξάνει την παραγωγή για να παράγει περισσότερο ντίζελ και να αυξήσει τις εξαγωγές καυσίμων.

«Οι πωλήσεις αργού εκτιμάται ότι θα αυξηθούν σε περίπου 14,4 MMbpd τον Νοέμβριο», δήλωσε η ανώτερη αναλυτής Daphne Ho στην εταιρεία συμβούλων Wood Mackenzie.

Αυτό συγκρίνεται με περίπου 13,8 MMbpd απόδοσης τον  Σεπτέμβριο. Τα επίσημα στοιχεία παραγωγής για τον Οκτώβριο θα ανακοινωθούν στις 15 Νοεμβρίου.

Τα μεγάλα παράκτια εργοστάσια της Sinopec αναμένεται να αυξήσουν μέτρια την απόδοση ή να επεκτείνουν τους υψηλούς ρυθμούς λειτουργίας από τον Οκτώβριο, με την παραγωγή να προσανατολίζεται προς το ντίζελ σε βάρος της βενζίνης, ανέφεραν πηγές της εταιρείας στο Reuters.

"Η ζήτηση βενζίνης δεν είναι καλή, αλλά τα αποθέματα ντίζελ είναι λίγα. Επομένως, η εντολή από τα κεντρικά γραφεία είναι να ενισχύσει την παραγωγή ντίζελ για να τροφοδοτήσει την εγχώρια αγορά και επίσης να αυξήσει τις εξαγωγές", δήλωσε μια από τις πηγές της Sinopec.

Ένας εκπρόσωπος της Sinopec αρνήθηκε να σχολιάσει.

Ενισχύοντας περαιτέρω την προσφορά, το μεγαλύτερο ιδιωτικό διυλιστήριο της Κίνας  Zhejiang Petroleum and Chemical Co  (ZPC) αυξάνει την παραγωγή ντίζελ μειώνοντας την παραγωγή πετροχημικών.


ΕΞΑΓΩΓΕΣ

Με την άνοδο της παραγωγής, οι εξαγωγές ντίζελ, βενζίνης και αεροπορικών καυσίμων μπορεί να ξεπεράσουν τα 6 MMt τον Νοέμβριο, υψηλότερα από τις πρώτες ημέρες του COVID-19 τον Απρίλιο του 2020, σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών και πηγών του κλάδου με έδρα την Κίνα.

Οι εξαγωγές ντίζελ μπορεί να φτάσουν τα 1,8 MM έως 2,2 MMt για τον μήνα, υψηλότερα από τον Ιούνιο του 2021, σύμφωνα με εκτιμήσεις των Wood Mackenzie, JLC και Refinitiv, καθώς τα διυλιστήρια παρασύρονται από το πετρέλαιο ή το ντίζελ, τα κέρδη διύλισης που έχουν υπερτριπλασιαστεί στην Ασία φέτος. .

Οι κινεζικές αποστολές προορίζονται ως επί το πλείστον για τη Νοτιοανατολική Ασία τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο, σύμφωνα με στοιχεία των Refinitiv και Kpler, καθώς το παράθυρο arbitrage - το οποίο καθορίζει εάν ένα εμπόρευμα μπορεί να αποσταλεί από τη μια γεωγραφική περιοχή στην άλλη με κέρδος - στη Δύση είναι κλειστό.

Οι εξαγωγές βενζίνης θα μπορούσαν να αυξηθούν έως και 2 MMt - επίπεδο που παρατηρήθηκε τελευταία πριν από δύο χρόνια - καθώς οι πωλήσεις στο εξωτερικό εξακολουθούν να είναι πιο προσοδοφόρες σε σύγκριση με την τοπική αγορά, σύμφωνα με την κινεζική εταιρεία συμβούλων JLC και δύο πηγές εμπορικών συναλλαγών με έδρα την Κίνα.

«Τα διυλιστήρια έσπευσαν να εξαντλήσουν τις  ποσοστώσεις (εξαγωγών), που προσελκύθηκαν από τα καλά περιθώρια, ενώ η χαμηλή ζήτηση στο εσωτερικό ήταν ένας άλλος παράγοντας ώθησης», δήλωσε εμπορική πηγή με έδρα το Πεκίνο.

Η Κίνα έχει επιμείνει σε μια αυστηρή  πολιτική περιορισμού του COVID-19  για σχεδόν τρία χρόνια, παρόλο που η οικονομική ζημιά αυξάνεται και η απογοήτευση με το Πεκίνο διευρύνεται. Τα lockdown έχουν γίνει πιο συχνά και τα σύνορα της Κίνας παραμένουν ως επί το πλείστον κλειστά, βλάπτοντας τις εγχώριες πωλήσεις βενζίνης και αεροπορικών καυσίμων.


 (Reuters) 

Από το hydrocarbonprocessing.com


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου