Παρασκευή 17 Ιουνίου 2022

EV-Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: η εμπειρία της Wall Street Journal με 8 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανά τον πλανήτη!

 


Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο, για την εμπειρία συμβίωσης με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανά τον πλανήτη, εμφανίστηκε στις 3/6/2022 στη Wall Street Journal. Το έστειλε αναγνώστης και τον ευχαριστούμε! Η μεγάλη αμερικανική εφημερίδα πήρε την πρωτοβουλία και έκανε ένα πολύ μεγάλο τεστ σε πραγματικές συνθήκες, στέλνοντας 8 ανταποκριτές της σε συμβίωση τριών εβδομάδων με ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε πέντε...

περιοχές των ΗΠΑ, (Χιούστον/Τέξας με Nissan Leaf, Ντιτρόιτ/Μίσιγκαν με Chevrolet Bolt, Raleigh/Βόρεια Καρολίνα με Jaguar i-pace, Λος Άντζελες/Καλιφόρνια με Hyundai Kona, Νέα Υόρκη με Tesla Model 3), στη Σαγκάη με Buick Velite 6, στο Τόκιο με Nissan Leaf Ε+ και στο Βερολίνο με Mercedes EQC. Το τεστ φαίνεται να έγινε στο τέλος του 2019, ωστόσο το άρθρο βγήκε τώρα.

Για τη συγκεκριμένη δοκιμή οι αυτοκινητοβιομηχανίες προμήθευσαν ολοκαίνουργια αυτοκίνητα κι αυτό σημαίνει πως οι μπαταρίες τους ήταν σε αρχική εργοστασιακή κατάσταση. Εξαίρεση ήταν το Tesla Model 3, που πήραν από εταιρεία ενοικίασης. Κάθε ανταποκριτής κρατούσε αναλυτικό ημερολόγιο για τα χιλιόμετρα που οδηγούσε, τις ώρες φόρτισης, τι τύπο φορτιστή χρησιμοποιούσε, τις κυκλοφοριακές συνθήκες (π.χ. μποτιλιάρισμα), κλπ.





Παρά τα διαφορετικά αυτοκίνητα και τις διαφορετικές συνθήκες, όλοι καταρχήν έπρεπε να εξοικειωθούν με τα νέα αυτοκίνητα και τη διαδικασία φόρτισης. Ανακάλυψαν επίσης πως, όταν πατούσαν το γκάζι και μετά το άφηναν, το αυτοκίνητο (Nissan Leaf) ξεκινούσε να φρενάρει αυτόματα, για να διατηρήσει την κατάσταση της μπαταρίας. Πάντως, μετά την πρώτη εξοικείωση, τα αυτοκίνητα φάνηκαν ευχάριστα στην οδήγηση.

Η διαδικασία φόρτισης αποδείχθηκε ωστόσο με τα περισσότερα προβλήματα, καθώς άλλοι έμεναν σε μονοκατοικίες με δικό τους γκαράζ κι άλλοι σε διαμερίσματα. Στις μονοκατοικίες ρόλο παίζει η δυναμικότητα της ηλεκτρολογικής εγκατάστασης, καθώς πιθανά ΔΕΝ είναι δυνατή η -κοστοβόρα- εγκατάσταση ειδικού ταχυφορτιστή. Φυσικά το ιστολόγιο σας έχει ενημερώσει γι' αυτό εδώ και 2,5 χρόνια! Αυτοί που έμεναν σε διαμερίσματα έπρεπε να φορτίζουν σε δημόσιους φορτιστές κι αυτό αποδείχθηκε προβληματικό, καθώς π.χ. οι λιγοστοί κοντινοί στο Βερολίνο δεν ήταν ελεύθεροι, ήταν όλοι κατειλημμένοι! Τις μακράν καλύτερες υποδομές για φόρτιση είχε η Σαγκάη, καθώς εκεί τις έχει αναπτύξει η -τι έκπληξη!- ΔΗΜΟΣΙΑ China State Grid κι όχι η ιδιωτική πρωτοβουλία. Ακόμα και στο τεχνολογικά προηγμένο Τόκιο, η διαδικασία απαιτούσε πολλά διαφορετικά βήματα εγγραφής σε υπηρεσίες και αναμονή για να έλθει e-mail!





Για την καθημερινότητα μέσα στις πόλεις η διάρκεια της μπαταρίας αποδείχθηκε επαρκής. Ωστόσο, έξω απ' τις πόλεις, ανεξαρτήτως αυτοκινήτου και χώρας, κυριολεκτικά "άρχισαν τα όργανα"! Εντελώς χαρακτηριστικός ο τίτλος του άρθρου της WSJ: "Νοίκιασα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για ταξίδι 4 ημερών και πέρασα περισσότερο χρόνο για να το φορτίζω απ' ό,τι για να κοιμηθώ"! Υπότιτλος; "Το ταξίδι απ' τη Νέα Ορλεάνη στο Σικάγο και πίσω δεν θα το ξανάκανε με ηλεκτρικό αυτοκίνητο"! Όλοι ανεξαιρέτως βίωσαν την ανησυχία για το αν θα τους φθάσει η μπαταρία και πού θα βρουν να φορτίσουν. Παρόλο που κυκλοφορούσαν στις πιο προηγμένες οικονομικά περιοχές του πλανήτη!

Η ένδειξη υπολειπόμενης διάρκειας μπαταρίας αποδείχθηκε στην πράξη αναξιόπιστη! Όλοι διαπίστωσαν πως δεν έπρεπε να χρησιμοποιούν συστήματα του αυτοκινήτου, προκειμένου να εξοικονομήσουν μπαταρία. Κάποιοι αναγκάστηκαν για τον ίδιο λόγο να οδηγούν με μικρότερη ταχύτητα, αυξάνοντας το χρόνο ταξιδιού. Παρόλο τον λεπτομερή προγραμματισμό διαδρομών, τα ταξίδια διήρκεσαν σημαντικά περισσότερο χρόνο απ' όσο είχαν υπολογίσει. Αν αυτά σας θυμίζουν τα παθήματα συμπατριώτη μας, σωστά σας τα θυμίζουν!

Με εξωτερική θερμοκρασία 80οF (26.7oC) σε ταξίδι προς τα παράλια της Βόρειας Καρολίνας (Jaguar i-pace), η χρήση κλιματισμού αποδείχθηκε προβληματική, καθώς μείωνε τη διάρκεια της μπαταρίας. Φορτιστής βρέθηκε μετά από ώρες κι όταν ρώτησαν τη Jaguar, αφενός παρέπεμψε σε βελτίωση των υποδομών στο αόριστο μέλλον κι αφετέρου είπε κυνικά πως κατά κανόνα οι κάτοχοι ηλεκτρικού έχουν κι ένα συμβατικό αυτοκίνητο! Ακριβώς δηλαδή όπως συμβαίνει στη Νορβηγία, όπου οι εξωφρενικές επιδοτήσεις έδωσαν τη δυνατότητα στους Νορβηγούς ν' αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά αυτοί οδηγούν τα συμβατικά τους!

Στο Μίσιγκαν (Chevrolet Bolt), η χαμηλή θερμοκρασία (25οF - 3.9oC) επηρέασε αρνητικά τόσο την κατανάλωση της μπαταρίας όσο και την ταχύτητα φόρτισης. Το αποτέλεσμα το βλέπετε στην εικόνα της αρχής! Και ο εκπρόσωπος της General Motors όχι μόνο παραδέχθηκε πως δεν μπορεί να γίνει κάτι γι' αυτό, αλλά, επιπλέον, είπε πως και το ίδιο συμβαίνει και στις υψηλές θερμοκρασίες και η λύση παραπέμπεται στο αβέβαιο μέλλον.

Σκεφθείτε λοιπόν τι θα είχε συμβεί στην Αττική Οδό το χειμώνα, με τους επί ώρες εγκλωβισμένους οδηγούς, αν τα αυτοκίνητα ήταν ηλεκτρικά. Κι όμως, η κυβέρνηση ψήφισε πρόσφατα (εγ)κλιματικό νόμο, που προβλέπει απαγόρευση πωλήσεων συμβατικών αυτοκινήτων απ' το 2030! Υποχρεωτικά όλα τα νέα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικά, παρόλο που η τεχνολογία των μπαταριών είναι ανώριμη, παρόλο που δεν υπάρχουν υποδομές, παρόλο που οι συγκεκριμένες μπαταρίες λιθίου εγείρουν πολύ σοβαρά θέματα ασφάλειας από πυρκαγιά. Σκοπεύουν απροκάλυπτα πλέον να σκοτώσουν κόσμο στην παγωνιά κι η ανύπαρκτη αντιπολίτευση το έχει κάνει γαργάρα!





Μια ακόμα έκπληξη ήρθε κατά την πληρωμή για την αξία της φόρτισης: πολλά διαφορετικά μοντέλα πληρωμής και ακριβές τιμές έκαναν το χρήστη να λέει πως πληρώνει περισσότερα απ' ό,τι θα πλήρωνε για βενζίνη! Όμως και γι' αυτά σας έχει ενημερώσει το ιστολόγιο εδώ και σχεδόν ένα χρόνο!

Αν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τόσο "καλά", γιατί δεν αφήνουν την αγορά ελεύθερη να επιλέξει τεχνολογία; Όταν ο Χένρυ Φορντ παρουσίασε το ιστορικό Model T κι άλλαξε την ιστορία της αυτοκίνησης, υπήρξαν αντίστοιχες πολιτικού τύπου απαγορεύσεις κι επιβολή της συγκεκριμένης τεχνολογίας; Και μήπως τα βενζινάδικα της τότε εποχής τα ανέπτυξε δημόσιο χρήμα, όπως βλέπουμε να συμβαίνει σήμερα με τα σημεία φόρτισης; Βεβαίως και όχι! Αλλά απ' τη νεοΜαοϊκή ΕΕ και τις ντόπιες μαριονέτες τους τι μπορεί να περιμένει κανείς;

Το άρθρο της WSJ μπορείτε να το βρείτε εδώ. Απαιτεί συνδρομή για να το διαβάσετε, αλλά υπάρχει ελεύθερο βίντεο διάρκειας 26 λεπτών, που παρουσιάζει το θέμα αναλυτικά. Κι απ' το βίντεο, με λήψη στιγμιότυπου οθόνης, είναι οι πιο πάνω εικόνες.

Το "κερασάκι στην τούρτα" σας το έχω στο τέλος! Τα δίκτυα ηλεκτρισμού ΔΕΝ είναι σχεδιασμένα για να υποστηρίξουν ταυτόχρονη φόρτιση μεγάλου αριθμού ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Δεν το λέω εγώ, το έχει πει η Βρετανική Scottish Hydro Electric Power Distribution Plc. Κι επειδή η λειτουργία του δικτύου βασίζεται στην ισορροπία παραγωγής και ζήτησης ηλεκτρισμού, αν η παραγωγή δεν επαρκεί, ιδίως τις νύχτες που δεν υπάρχουν φ/β, οι διαχειριστές δικτύων θα είναι αναγκασμένοι να κόβουν φορτία, δηλαδή να αφήνουν καταναλωτές χωρίς ρεύμα! Δοξάστε τη νεοΜαοϊκή ΕΕ και τις ντόπιες μαριονέτες τους! 


Από το greeklignite.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου