Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) διαπίστωσε με την ψηφοφορία στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου δεν πρόκειται να αλλάξουν οι στόχοι μείωσης των εκπομπών CO2 στα αυτοκίνητα και στα ελαφρά φορτηγά. Ωστόσο, προτρέπει τους Ευρωβουλευτές και τους Υπουργούς της ΕΕ να εξετάσουν όλες τις αβεβαιότητες που αντιμετωπίζει ο κλάδος, καθώς προετοιμάζεται για..
έναν τεράστιο βιομηχανικό μετασχηματισμό.Η ACEA χαιρετίζει το γεγονός ότι το Κοινοβούλιο διατήρησε την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τους στόχους του 2025 και του 2030. Ωστόσο προειδοποιεί ότι αυτοί οι στόχοι είναι ήδη εξαιρετικά απαιτητικοί και μπορούν να επιτευχθούν μόνο με μια τεράστια αύξηση στις υποδομές φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων.
Ωστόσο, δεδομένου ότι ο μετασχηματισμός του κλάδου εξαρτάται από πολλούς εξωτερικούς παράγοντες που δεν είναι πλήρως στα χέρια του με αποτέλεσμα ο ACEA να ανησυχεί έντονα για την απαγόρευση πώλησης των αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 που ψήφισαν οι Ευρωβουλευτές!
«Η αυτοκινητοβιομηχανία θα συμβάλει πλήρως στον στόχο μιας Ευρώπης ουδέτερης εκπομπών άνθρακα το 2050. Ο κλάδος μας βρίσκεται στη μέση μιας μεγάλης ώθησης για ηλεκτρικά οχήματα, με νέα μοντέλα να καταφθάνουν συνεχώς. Αυτά ικανοποιούν τις απαιτήσεις των πελατών και οδηγούν τη μετάβαση προς τη βιώσιμη κινητικότητα», δήλωσε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ACEA και της BMW.
«Αλλά δεδομένης της αστάθειας και της αβεβαιότητας που βιώνουμε παγκοσμίως καθημερινά, οποιαδήποτε μακροπρόθεσμη ρύθμιση που υπερβαίνει αυτή τη δεκαετία είναι πρόωρη σε αυτό το στάδιο. Αντίθετα, απαιτείται μια διαφανής αναθεώρηση στα μισά του δρόμου προκειμένου να καθοριστούν οι στόχοι μετά το 2030».
«Μια τέτοια αναθεώρηση θα πρέπει πρώτα από όλα να αξιολογήσει εάν η ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης και η διαθεσιμότητα πρώτων υλών για την παραγωγή μπαταριών θα είναι σε θέση να ταιριάξουν με τη συνεχιζόμενη απότομη αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων εκείνη τη στιγμή».
Τώρα είναι επίσης σημαντικό να τηρηθούν οι υπόλοιπες απαραίτητες προϋποθέσεις για να είναι δυνατές οι μηδενικές εκπομπές. Ως εκ τούτου, ο ACEA καλεί τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων να υιοθετήσουν τα διαφορετικά στοιχεία του Fit for 55 – ιδιαίτερα στους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 και τον Κανονισμό Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR) – ως ένα συνεκτικό πακέτο.
Από το newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου