Τετάρτη 8 Ιουνίου 2022

Τέλος στα αυτοκίνητα με βενζίνη ή ντίζελ από το 2035: Μόνο ηλεκτρικά ψήφισε το Ευρωκοινοβούλιο

 




Τέλος στους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ στα αυτοκίνητα. Σε μια ιστορική στιγμή για την αυτοκίνηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε, σήμερα Τετάρτη (8/6) στη σύνοδο ολομέλειας, υπέρ της απαγόρευσης των αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες. Οι ευρωβουλευτές εξέφρασαν τις απόψεις τους για οκτώ από τις προτάσεις της μεγάλης νομοθετικής δέσμης, που..

παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Ιούλιο του 2021, για μείωση των εκπομπών CO2 κατά 55 % έως το 2030.

Μετά από αυτή την ψηφοφορία, τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία είναι τα μόνα που ανταποκρίνονται στον ευρωπαϊκό στόχο για μηδενικές εκπομπές ρύπων από το 2035 και θα γίνουν de facto τα μόνα που θα πωλούνται στην αγορά. Από το 2020, η Ευρώπη επέβαλε ένα μέσο ανώτατο όριο 95 γραμμαρίων CO2 ανά χιλιόμετρο στους κατασκευαστές αυτοκινήτων, το οποίο επρόκειτο να μειωθεί κατά 37,5% το 2030.

Πλέον, η ΕΕ στοχεύει σε μείωση που θα μπορούσε να φθάσει το 50% το 2030 και μετά στο 100% το 2035. Κατά της πρότασης αυτής, το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα είχε κάνει πρόταση για μείωση 90% στις εκπομπές ρύπων από τα αυτοκίνητα έως το 2035. Αυτό θα επέτρεπε τη συνέχιση της πώλησης νέων υβριδικών αυτοκινήτων, συνεκτιμώντας τον άνθρακα που εκπέμπεται από τη βιομηχανία κατά την παραγωγή ενός αυτοκινήτου.

«Είναι ασυμβίβαστο με τη συμφωνία του Παρισιού» και διακυβεύει τον ευρωπαϊκό στόχο της ουδετερότητας των εκπομπών άνθρακα το 2050, τόνισε ο Pascal Canfin, πρόεδρος της κοινοβουλευτικής επιτροπής για το περιβάλλον, αναμένοντας την ψηφοφορία. Ο ίδιος κατήγγειλε «ριζοσπαστικοποίηση κατά του Πράσινου Συμφώνου», θύματος του «έντονου λόμπι» βιομηχάνων, όπως είπε.

Μετά το αποτέλεσμα, ο κ. Canfin χαιρέτισε και μίλησε για «μια μεγάλη νίκη» και για «ιστορική απόφαση που μας οδηγεί σε μια νέα εποχή, αυτή της κλιματικής ουδετερότητας».

Avec le vote mettant fin à la vente de voitures non zero emissions en 2035 nous prenons une décision historique qui nous mène vers une nouvelle ère celle de la neutralite climat. C’est une victoire majeure ! @Renaissance_UE

— Pascal Canfin (@pcanfin) June 8, 2022

Η απόφαση θα πρέπει πλέον να εξεταστεί από τους αρχηγούς κρατών και κυβερνήσεων.


Σε μια παγκόσμια παρακμάζουσα αγορά, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναπτύσσονται έντονα. Αντιπροσώπευαν σχεδόν το 8% των ταξινομήσεων στη Δυτική Ευρώπη τους πρώτους πέντε μήνες του έτους, δηλαδή 356.000 οχήματα, «περισσότερα από ό,τι ολόκληρο το 2019» , σύμφωνα με τον Γερμανό αναλυτή Matthias Schmidt.

Bon la décision n’est pas complètement actée. Des négociations commencent et le conseil européen des chefs d’Etat et de gouvernement aura une voix prépondérante. Mais quand même c’est un vote d’importance

— Eric Béziat (@ericbeziat) June 8, 2022


Τέλος και στα υβριδικά αυτοκίνητα

Οι νέοι κανονισμοί θα ευνοήσουν περαιτέρω τα ηλεκτρικά οχήματα και θα απομακρύνουν τα υβριδικά και τα plug-in υβριδικά, που συνδυάζουν βενζινοκινητήρες και μπαταρίες.

Αυτό είναι αρκετό για να ανησυχήσει τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος απασχολεί 14,6 εκατομμύρια ανθρώπους στην ΕΕ και ο οποίος εξακολουθεί να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε αυτήν τη «τεχνολογία μετάβασης».


Ψυχρολουσία για την απόρριψη του βασικού κειμένου για την αγορά άνθρακα

Νωρίτερα το απόγευμα της Δευτέρας, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο γνώρισε μια δραματική αλλαγή, με την απόρριψη ενός βασικού κειμένου για τη μεταρρύθμιση της ευρωπαϊκής αγοράς άνθρακα. Το κείμενο αυτό, που προβλέπει την επέκταση της αγοράς για την εμπορία ποσοστώσεων εκπομπών CO2, αλλά και την κατάργηση των δωρεάν ποσοστώσεων για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές και την καθιέρωση φόρου άνθρακα στα σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), απορρίφθηκε με 340 ψήφους (265 ήταν υπέρ, 34 απείχαν), με τους Πράσινους και τους αριστερούς ευρωβουλευτές να αποδοκιμάζουν τις προτάσεις του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (ΕΛΚ, φιλοευρωπαϊκή δεξιά) και του Renew (κεντρώα και φιλελεύθεροι) για το χρονοδιάγραμμα και τους στόχους.

Αυτή η απόρριψη θα οδηγήσει σε επαναδιαπραγμάτευση αυτού του πυλώνα του σχεδίου της ΕΕ για το κλίμα στην κοινοβουλευτική επιτροπή. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επρόκειτο να ψηφίσει 8 από τα 14 κείμενα του οδικού χάρτη που πρότεινε τον Ιούλιο του 2021 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου της ΕΕ κατά 55% έως το 2030, σε σύγκριση με το 1990.


Από το ieidiseis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου