Πέμπτη 7 Απριλίου 2022

Είναι καιρός να επανεξετάσουμε τον αγωγό Keystone XL;



Με χώρες σε όλο τον κόσμο να αντιμετωπίζουν αυξανόμενη ενεργειακή ανασφάλεια μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, πολλοί αναζητούν τρόπους για να αυξήσουν τον εφοδιασμό τους σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Οι αυξανόμενες τιμές και οι σοβαρές ελλείψεις έχουν δείξει πόσο εξαρτημένος είναι ο κόσμος από το..

ρωσικό πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Αλλά κάποιοι λένε ότι περιοχές όπως η Αφρική, η Βόρεια Αμερική και η Νότια Αμερική έχουν τη δυνατότητα να ενισχύσουν σημαντικά τις προμήθειες τους για να γεφυρώσουν αυτό το χάσμα. Αυτό οδήγησε πολιτικούς και πολίτες σε ολόκληρο τον Καναδά και τις ΗΠΑ να αμφισβητήσουν τη δυνατότητα επανεξέτασης της κατασκευής του αγωγού Keystone, ο οποίος θα μπορούσε να βοηθήσει στη μεταφορά τεράστιων ποσοτήτων πετρελαίου σε ολόκληρη τη Βόρεια Αμερική.  Η επέκταση του αγωγού Keystone XL προτάθηκε από την TC Energy το 2008 για τη μεταφορά 830.000 bpd πετρελαίου από πίσσα άμμου Αλμπέρτα σε διυλιστήρια στην ακτή του Κόλπου του Τέξας. Η άμμος πετρελαίου θεωρείται μια από τις πιο βρώμικες μορφές αργού. Είναι εξαιρετικά παχύρρευστο και απαιτεί υψηλό επίπεδο διύλισης για να μετατραπεί σε καύσιμο. 

Η έγκριση της επέκτασης του αγωγού υποδηλώνει ότι η βιομηχανία πετρελαίου της Βόρειας Αμερικής είναι πιθανό να ευδοκιμήσει για τις επόμενες δεκαετίες, λόγω της σημαντικής επένδυσης στη γραμμή μεταφοράς. Ωστόσο, οι πρόεδροι των ΗΠΑ έχουν προχωρήσει στο σχέδιο, με την κυβέρνηση Ομπάμα να ασκεί βέτο στην πρόταση και στη συνέχεια τον Πρόεδρο Τραμπ να την επαναφέρει στο τραπέζι. Τέλος, ο Πρόεδρος Μπάιντεν αρνήθηκε την άδεια που απαιτείται για να προχωρήσει το έργο την πρώτη ημέρα της θητείας του και η ανάπτυξη ακυρώθηκε επίσημα τον Ιούνιο του 2021 .  

Αλλά τώρα, με τις μεγάλες ελλείψεις πετρελαίου να γίνονται αισθητές παγκοσμίως, πολλοί συζητούν το ενδεχόμενο επαναφοράς του έργου στη ζωή. Αν και αυτό θα είχε σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, θα μπορούσε να βοηθήσει στην παροχή της Βόρειας Αμερικής με το αργό που χρειάζεται σε μια περίοδο ραγδαίας αύξησης των τιμών και ενεργειακής ανασφάλειας. 

Για κάποιους, λένε ότι δεν είναι ακόμα πολύ αργά για να ξαναεπισκεφτούν το Keystone XL. Οι ανησυχίες γύρω από το Keystone XL επικεντρώθηκαν κυρίως στο τι θα αντιπροσώπευε μια επένδυση στην επέκταση - ουσιαστικά τη μακροζωία της βιομηχανίας πετρελαίου. Ωστόσο, εάν εγκρινόταν η Keystone, η ενισχυμένη χωρητικότητα θα μπορούσε να βοηθήσει στην παροχή μεγαλύτερων επιπέδων πετρελαίου στη Βόρεια Αμερική. Αυτό δεν ισοδυναμεί απαραίτητα με ώθηση στην παραγωγή πετρελαίου. Αυτός, υποστηρίζουν ορισμένοι ειδικοί, είναι ο λόγος για τον οποίο το Keystone XL θα έπρεπε να έχει εγκριθεί – και θα πρέπει ακόμα να εγκριθεί. 

Με την TC Energy πρόθυμη να αντλήσει ιδιωτικά κεφάλαια στο έργο, μια απομάκρυνση από τα ορυκτά καύσιμα, που θα μπορούσε να καταστήσει τον αγωγό τελικά περιττό, δεν θα είχε αρνητικό αντίκτυπο στα δημόσια κεφάλαια. Ωστόσο, αυτό δεν λαμβάνει υπόψη τη χρήση γης. Ωστόσο, εάν η Keystone XL κρινόταν απαραίτητη, θα παρείχε στις ΗΠΑ έναν στενό σύμμαχο για την εισαγωγή πετρελαίου από, απομακρύνοντας την εξάρτηση από χώρες όπως η Ρωσία, η Βενεζουέλα και το Ιράν. 

Τώρα, νομοθέτες στις ΗΠΑ ενθαρρύνουν τον Μπάιντεν να επανεξετάσει την ακύρωση του έργου. Μάλιστα, ο Αμερικανός γερουσιαστής της Μοντάνα, Steve Daines, κάλεσε τον Μπάιντεν για την άμεση επανεκκίνηση του έργου. Δήλωσε _ τον Φεβρουάριο, «Ο Πρόεδρος Μπάιντεν μάς έβαλε σε έναν επικίνδυνο δρόμο όταν αποφάσισε να σκοτώσει τον αγωγό Keystone XL την πρώτη ημέρα της θητείας του. Αυτό που συμβαίνει στη Ρωσία και την Ευρώπη είναι μια έντονη υπενθύμιση της ανάγκης υποστήριξης της αμερικανικής ενεργειακής ανάπτυξης και όχι παρεμπόδισης. Η ενεργειακή ασφάλεια είναι εθνική ασφάλεια και μια παγκόσμια ενεργειακά κυρίαρχη Αμερική είναι ένας πιο ασφαλής κόσμος. Ο Μπάιντεν πρέπει να επανεκκινήσει τον αγωγό Keystone XL τώρα».

Μια πρόσφατη δημοσκόπηση έδειξε επίσης ότι οι πολίτες των ΗΠΑ είναι όλο και περισσότερο υπέρ της ανάπτυξης του Keystone XL, μετά τα πρόσφατα παγκόσμια γεγονότα. Με τον Καναδά να λέει ότι έχει τη δυνατότητα να καλύψει τη ζήτηση πετρελαίου καθώς οι παγκόσμιες προμήθειες γίνονται λιγότερο βέβαιες, πολλοί Αμερικανοί αναζητούν βοήθεια από τον φίλο τους γείτονα κατά τη διάρκεια αυτής της ανησυχητικής περιόδου. 

Ωστόσο, άλλοι δεν είναι τόσο σίγουροι, λέγοντας ότι ο αγωγός δεν θα πετύχει αυτό που θέλουμε να πετύχει αυτή τη στιγμή. Αν και ο αγωγός θα μπορούσε να κατασκευαστεί μέχρι τις αρχές του 2023 εάν ο Μπάιντεν αντέστρεφε την απόφασή του , σύμφωνα με πρωθυπουργό της Αλμπέρτα Τζέισον Κένεϊ, ο Λευκός Οίκος δεν πιστεύει ότι αυτό θα βοηθούσε στη μείωση των τιμών του αργού πετρελαίου και της βενζίνης. 

Ο διευθυντής του Εθνικού Οικονομικού Συμβουλίου, Brian Deese , επανέλαβε τις προηγούμενες ανησυχίες σχετικά με την ανάπτυξη, «Οποιαδήποτε ενέργεια στο Keystone δεν θα αύξανε στην πραγματικότητα την προσφορά και θα μεταδώσει χρόνια πετρελαίου στο μέλλον». Και "Αυτό στο οποίο επικεντρωνόμαστε αυτή τη στιγμή είναι αυτό που μπορούμε να κάνουμε αυτή τη στιγμή, και ... υπάρχουν πηγάδια που είναι κλειστά και που μπορούν να επαναφερθούν στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια των επόμενων δύο μηνών. Αυτό που χρειαζόμαστε σωστά τώρα είναι να αντιμετωπιστεί η άμεση διακοπή του εφοδιασμού», πρόσθεσε. 

Αυτό επαναλαμβάνει την ιδέα ότι η κατασκευή του αγωγού δεν ισοδυναμεί με υψηλότερη παραγωγή, σημαίνει απλώς ευκολότερη μεταφορά. Ωστόσο, οι επικριτές υποστηρίζουν ότι το περιβαλλοντικό κόστος είναι απλώς πολύ υψηλό. Επιπλέον, η επένδυση δισεκατομμυρίων δολαρίων στην επέκταση υποδηλώνει στο κοινό και στις πετρελαϊκές εταιρείες ότι οι ΗΠΑ θα συνεχίσουν να υποστηρίζουν τα ορυκτά καύσιμα για τα επόμενα χρόνια. 

Ενώ η αντιστροφή της απόφασης του Keystone XL φαίνεται σαν μια προφανής κίνηση για την αύξηση της χωρητικότητας μεταφοράς αργού αργού μεταξύ του Καναδά και της υπόλοιπης Βόρειας Αμερικής, το να το δούμε με αυτόν τον τρόπο είναι μάλλον πολύ απλοϊκό. Καθώς ο Μπάιντεν αντιμετωπίζει την πρόκληση της αυξανόμενης ενεργειακής ανασφάλειας, δεν είναι αντίθετος στην αύξηση των επιπέδων παραγωγής, αλλά πιστεύει ότι αυτό μπορεί να γίνει με ταχύτερους ρυθμούς επαναφέροντας τα υπάρχοντα πηγάδια στο διαδίκτυο και προχωρώντας με ήδη εγκεκριμένα έργα στις ΗΠΑ 


Από το oilprice.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου